90 dagen visum - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu 90 dagen visum - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu

90 dagen visum

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Mariet

29 Augustus 2008 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Hallo allemaal

Vandaag ben ik 90 dagen hier en dat betekent dat mijn toeristenvisum afloopt en dat ik vandaag eigenlijk op het vliegtuig naar Nederland moet stappen, maar nee, jullie hoeven niet op Schiphol te staan want ik kom niet !!

Gisteren zijn eindelijk alle papieren en kopieen ingeleverd bij de advocaat en hebben we alle documenten getekend dus ze zijn onderweg naar Chicago. Het had nogal wat voeten in de aarde want op het allerlaatste moment bleek dat mijn geboortebewijs nog vertaald moest worden. We vonden een man die het wel wilde doen, dat wil zeggen, ik heb het vertaald, hij heeft het laten nakijken en ondertekend en ik heb betaald, natuurlijk minder als dat zij alles moesten doen.

En nu is het afwachten, ik kan binnen een week een oproep verwachten voor vingerafdrukken te laten nemen ter controle om te kijken of ik altijd braaf ben geweest en geen ontsnapte Hollandse misdadiger ben maar daar ben ik niet bang voor. Het enigste wat in de annalen bij de politie staat is een parkeerbon en die heb ik direct betaald.

Het is weer erg warm, gisteren was het 32 graden maar het voelde veel warmer, benauwd en vandaag wordt het zo te zien hetzelfde. We hadden niet veel regen maar er waren veel muggen door al het stilstaande water na de storm. De volgende storm is onderweg, Gustav maar hij zal waarschijnlijk over de Golf van Mexico gaan richting New Orleans en wij krijgen alleen extra regen.

De tv stations hier in Jax besteden veel aandacht aan het weer en het plaatselijk nieuws.We hebben hier 3 lokale stations en de andere zenders hebben veel plaatselijke reclames voornamelijk dealers van auto's.

Tv is een gek ding hier, veel reclame en veel herhalingen, ze zenden soms een film zes maal per week op verschillende tijdstippen en series, veel oud spul. I love Lucy en andere zwart wit klassiekers zijn erg populair en soaps natuurlijk.
Elke avond wheel of fortune en ik kijk naar Jeopardy, een quiz waarbij je het antwoord krijgt en de vraag moet weten, best wel pittig.
Soms hebben ze een special, een dag alleen maar hetzelfde zoals komende maandag, Labourday. Dan beginnen ze om 8 uur 's morgens met Startrek, the next generation tot 's avonds. Bijna teveel !!!

Het is nu 7.44 dus nog vroeg en ik ben nog niet helemaal wakker maar ik moest dit even kwijt. Ik ga later iemand verrassen met een telefoontje, ze is gisteren 88 jaar geworden en ik kon haar toen niet te pakken krijgen maar Ma Janssen, ik ben het niet vergeten !!!

Fijn weekend allemaal...Mariet

  • 29 Augustus 2008 - 12:02

    Marije (aka Squirrel:

    Hai Mariet!
    Leuk om je leven zo een beetje te volgen van afstand! Het is wel jammer dat ik je nu minder vaak online aantref, al hoewel, ik ben ook niet zo heel veel meer online moet ik eerlijk toegeven... Ik wens je alle goeds daar in Jacksonville en de groetjes aan je mannetje!

    Marije

  • 29 Augustus 2008 - 13:08

    Rob:

    We zijn gisteren even langs geweest. Ze had de verjaardag bij Jeanne gevierd. Ze heeft een nieuw horloge gekregen (het oude was stuk) en een aantal flessen wijn.

  • 29 Augustus 2008 - 14:50

    Marianne:

    Aaah Mariet,
    wat een goed bericht, eindelijk.Ik wil wel komen getuigen dat je al je hele leven lang braaf bent geweest!!
    Vanmorgen heb ik om 8.00 uur Marieke op de trein gezet naar Schiphol. Ze gaat van school ui 6 dagen naar Ijsland. Te gek, maar de temperatuur is daar duidelijk minder, ongeveer 10 graden!. Hier voelde het vanmorgen heel broeierig warm en nu (17.00 uur) schijnt het zonnetje. Heerlijk!!
    heel veel groetjes van ons allemaal! en natuurlijk ook aan je lieve husband!

  • 29 Augustus 2008 - 15:46

    Ine:

    Lieve schat,
    Wat heb je mij en ook de anderen in de zenuwen laten zitten. Ik ben zóóó blij voor jullie dat het gelukt is. Er zal wel een hele last van jullie schouders zijn gevallen. En hoe is het afgelopen met het sollicitatiegesprek van Martin? Dat zou toch ook een keer moeten lukken.
    Liefs,
    Ine

  • 30 Augustus 2008 - 09:02

    Els:

    Ha Mariet
    Leuk te horen dat het deze keer allemaal lukt met je visum.Mag je dan ook werk gaan zoeken?
    Hier is alles goed,zelfs het weer is vandaag geweldig.groetjes aan je schat.

  • 31 Augustus 2008 - 15:08

    Jan:

    Hoi Marietje

    Wat jij toch allemaal meemaakt daar....
    Maar: misschien komen Ruud en ik volgend jaar ff langs om alles te checken. We zijn van plan om samen naar de US of A te gaan en dan in jullie richting. Dus wie weet....?

  • 01 September 2008 - 09:19

    San:

    Ha Mariet,

    Wat ben ik blij dit bericht te lezen, gelukkig!
    Hoe is het verder met jullie? Geniet lekker Mariet

    Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Mariet

Ik woon in Jacksonville Florida samen met mijn man Martin. Ik werk voor at&t en doe technical support voor internet. Ik heb twee zonen en twee kleindochters, Martin heeft een zoon en een dochter en een kleindochter Mijn hobbies zijn koken, bakken, schrijven en de natuur

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 216
Totaal aantal bezoekers 437396

Voorgaande reizen:

31 Mei 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: