weekend !! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu weekend !! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu

weekend !!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Mariet

18 Juli 2008 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Hoi allemaal

Voor diegenen van jullie die geinteresserd zijn in hoe het weer hier is, de volgende link

Zoals jullie kunnen zien is het lekker warm maar met veel bewolking en onweer, elke dag rond 4 uur in de middag begint het feest.

Vandaag zijn we weer naar een huis gaan kijken, het bevalt ons erg goed en we gaan hier zeker op in.
Daarna zijn we een ijsje gaan eten,
een fenomeen hier in de States zijn de girlscoutcookies. Het is een aktie van de meiden padvinders, ze verkopen op een bepaalde tijd in het jaar verschillen soorten koekjes, het duurt een week en voor de rest van het jaa zijn deze niet verkrijgbaar, Het is ontzettend populair en nu heeft Dairy Queen, een keten die gespecialiseerd is in ijs en zo een sundae (ijsje) in de aanbieding met die koekjes, pepermuntijs met chocolade koekjes erin, heel erg lekker.

Maar genoeg over eten vandaag wil ik jullie iets meer vertellen over de muziek die van Jacksonville komt.

Er is een echt popcultuur hier, al sinds jarar en dag.

Een van de bekende bands van hier is Limp Bizkit, vooral bekend onder de jongeren onder jullie

ja ja je moet er van houden !!

Een andere oudere band die iedereen kent is natuurlijk Lynyrd Skynyrd
Tragische band eigenlijk, in 1977 stort hun vliegtuig, de Freebird neer in een moeras op weg naar een optreden en de zanger Ronnie Van Zant en twee andere bandleden komen om het leven. Ik heb hun graven bezocht en ook de straat waar Ronnie woonde en waarover zijn broer Johnny het lied Brickyardroad schreef en het was indrukwekkend.(zie fotos)

Speciaal voor Ine de link van haar favoriet, Freebird

en Johnny's song

Twee andere bands die dichtbij Skynyrd stonden zijn Molly Hatchet en 38Special, de laatste heeft als zanger Donnie Van Zant, alweer een broer van

Er zijn natuurlijk tig bands hier maar ik wil jullie niet mijn eigen schat onthouden met twee links van youtube die ik erop heb gezet van hem met fotos, een song genaamd 714 en een bluesnummer genaamd I tried to love you

Veel plezier met het luisteren naar en fijn weekend

Liefs..Mariet

• 19 Juli 2008 - 09:07

Marij:

Ha Mariet

Sjiek allemaol die muziek-fragmente....merre ich zoeij toch gaer get mier weite over die ieskes hahaha.
    Kinse der mich neet ins ein opsteure.
    Mesjien det wae heij dan auch ins get baeter waer kriege.

Liefs Marij