Waar is mijn zakdoek ? - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu Waar is mijn zakdoek ? - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu

Waar is mijn zakdoek ?

Door: Mariet van Knippenberg

Blijf op de hoogte en volg Mariet

15 Januari 2012 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

sjnotterbelle blaoze
un niej hobbie, nae neet eg
want zoa as zoevuul angere
hub ich auch de pech
de griep haet toegsjlage
haet mich volledig in de mach
ich kuch en nees en sjotter wat aaf
euverdaag maar auch in de nach
de zakdeuk neet aan te sjleipe
dus gebroek ich handdeuk veur mien naas
en drink tiej en gorgel en sjnoef olie met peppermunt
och waas ich der maar weer vanaaf

Hallo lieve mensen

Hardnekkig mag het best genoemd worden, mijn verkoudheid want ik ben het nog steeds niet kwijt. Woensdag dacht ik dat het bijna over was maar donderdag op mijn werk moest ik om half vier de handdoek in de ring gooien en naar huis gaan want ik zat te rillen en hoestte de hele tijd. Het is de a/c die ik op mijn vel voelde blazen en die natuurlijk ervoor zorgt dat de virusjes zich regelmatig over het hele gebouw verspreiden, er zijn heel wat mensen ziek de laatste week maar omdat niemand het zich kan veroorloven om thuis te blijven krijg je dit soort taferelen.
Wie ook thuis zit is onze algemene manager, hij moest vrijdag een weekje geleden naar het ziekenhuis voor zijn galblaas te laten verwijderen en toen vond de doktor kanker in zijn alvleesklier met uitzaaingen. Het sloeg in als een bom, hij is een heel aardige man, heel sociaal dus iedereen is er helemaal stil van.

Vrijdag zouden Carla en ik naar Orlando gaan voor mijn paspoort maar omdat ook Carla geveld was door het virus dat griep heet hebben we besloten om het een weekje later te doen dus nu worden we daar komende vrijdag verwacht. Ik heb dan een lang weekend, ik heb gisteren vrij gevraagd voor ook de zaterdag, dan komen de vriendinnetjes bij elkaar bij Els in Maasbree en die heeft skype dus gaan we een live verbinding opzetten, ik verheug me er al op !!!

Het is weer koud, na het vorig lekker weekend met temperaturen van rond de 20 heeft het vannacht weer gevroren en is buiten alles wit. De tomatenplantjes en de bonen Ijn helemaal verschrompeld en verkleurd, mijn aloe's staan binnen en ik heb een dekentje rond de ananas want die is te groot en te zwaar om te verplaatsen. Vanmiddag zal het wel weer lekker zijn in het zonnetje als je je maar warm aankleedt. Vrijdag had ik vrij en we wilden naar de fleamarket maar die bleek gesloten te zijn. We besloten even binnen te lopen bij de games shop, Raini is daar regelmatig te vinden, computers met spellen, natuurlijk tegen betaling en ik was nieuwsgierig hoe dat gaat, Raini wint volgens haar regelmatig een leuk bedrag. Nu weet ik natuurlijk ook wel dat gokken, want dat is het toch, niet altijd winnen is maar ik wilde het wel eens meemaken. We gingen naar binnen en na het laten zien van mijn rijbewijs kreeg ik een kaart in mijn hand gedrukt waar ik geld op kon zetten in een automaat. IK besloot $ 5.00 te wagen, we tapten een gratis colaatje en vonden een computer die niet bezet was. We starten het op, een dame langs me was zo vriendelijk om te wijzen waar ik precies naar toen moest en toen kon de pret beginnen. De pret duurde precies 4 minuten, toen was ik 5 dollars armer, ik had 86 cent ge

gewonnen (staat op mijn card) en ik vond der geen bal aan dus een ervaring rijker maar voor mij hoeft dat niet. IK vond het niks, ik kan het spelletje ook op mijn computer thuis spelen en al die mensen die naar een schermpje zitrten te staren en niks tegen elkaar zeggen, niet mijn ding, weer een ervaring rijker tenminste.

Vrijdag kreeg Martin dan eindelijk zijn peanutbutter cookies. Hij was al maanden bezig om Susan zo ver te krijgen om die voor hem te maken en vrijdag belde ze me op om me halverwege de straat te ontmoeten want ze had iets voor mij. Toen ik Martin vertelde waarvoor ik even naar buiten liep zei hij, it better be peanutbuttercookies en ik moest zo lachen toen ik haar zag komen aanlopen met een papieren bordje met zo'n 15 koekjes. Ze zijn crunchy, knapperig en heerlijk dus ik moet haar morgen het recept vragen. Ik proefde er eentje en daarna verdween dat bord ineens. Later die dag toen ik aan het koken was en een spatel nodig had opende ik een van de keukenlaatjes en wat kwam tevoorschijn, het bord koekjes, ik moest heel erg lachen.

Vrijdag deden we ook wat kleine boodschapjes en ik vond bij de dollar store plastic haarbanden in leuke kleurtjes, 7 voor een dollar dus spotgoedkoop. Nu liggen ze op mijn tafel in de woonkamer, ik heb bloemen gehaakt en in combinatie met een knoop omgetoverd. Het is iets wat heel snel klaar is en ik ben zeer tevreden met het resultaat, foto's volgen later

Ik kijk voor ideetjes heel veel op Etsy.com, een soort ebay voor zelfgemaakte spulletjes en vooral de baby hoedjes en kleine dingetjes zijn geweldig leuk.

De prijzen op deze link zijn trouwens wat je betaald voor het patroon, niet voor het product.

We hadden gisteren weer wild wild west hier in onze buurt, al weken werden Kangaroo's overvallen, het is een tankstation met een winkel erbij en de politie was druk op zoek naar de dader die binnenliep met een pistool en geld eiste. Er werd druk gepost en gisteren was het raak. De Kangaroo op nog geen 5 minuten rijden van ons was het doelwit van de dader en het kwam tot een confrontatie mnet die dader, een jongen van 17 met een neppistool. Dat konden de agenten natuurlijk niet direct zien en toen hij werd gesommeerd om het wapen te laten vallen deed hij dat niet met gevolg, de politie schoot en de jongen werd geraakt en overleed ter plaatse, heel triest allemaal.

Na de sluiting van Save-Rite deed ik veel van mijn boodschappen bij Food Lion, hun vleesaanbiedingen zijn heel goed maar nu kwam deze week het bericht dat ook zij last hebben van de recessie en ze sluiten al hun winkels in Florida, resultaat, 4900 banen weg en ik moet weer een andere winkel zoeken voor mijn boodschappen, balen natuurlijk. Ook haalde ik daar mijn yoghurt, heerlijk romig met vanille. Ze sluiten op 15 februari maar vanaf komende woensdag hebben ze geen aanvoer van vlees en zuivelproducten meer dus moet ik dit weekend nog even profiteren en mijn voorraadje aanvullen.

Martin heeft morgen een afspraak voor een MRI voor zijn onderrug.

Dinsdag moet hij met de uitslag naar een dokter, hij krijgt dan waarschijnlijk medicijnen voorgeschreven die de pijn kunnen verzachten, dat zou een hele vooruitgang betekenen, elke keer als hij nu werkt heeft hij veel last van zijn rug.

Dit land was driftig op zoek naar een held en die hebben ze weer even gevonden, Tim Tebow is zijn naam en hij is een quarterback voor de Denver Bronco's, hij is uit Gainesville, een stadje hier in de buurt en speelde in hun team voor de universiteit, the Florida Gators. Na zijn studie daar afgesloten te hebben besloot hij even zijn medicijnenstudie op een lager pitje te zetten en een profesionele football speler te worden. Hij en de Bronco's haalden de play offs maar gisteren kwam er een einde aan de droom voor de Superbowl, ze verloren van de New England Patriots in een spannende wedstrijd. Tim is de ideale Amerikaanse held, een gewone jongen, heel gelovig en natuurlijk het ideaal voor de Amerikaanse media.

Het is weer een gemixed verslag geworden, met ups en downs en ik ga even lekker plat op de bank met een kopje thee. De zondag is altijd weer snel voorbij en morgen begint de werkweek weer, hopelijk met wat minder gesnotter en genies, allemaal een fijne zondag en tot schrijfs

Liefs...Mariet

ps. we willen iedereen hartelijk bedanken voor alle beste wensen in de vorm van kaarten en mails, we vonden het heel leuk om die te ontvangen !!!

• 15 Januari 2012 - 13:12

Marion & Yvonne :

Mariet,

Vanoet Hael hiel veul betersjap gewinst.

Kusmoelkes

• 15 Januari 2012 - 21:17

J&G Wijnhoven:

Mariet,

heel veel beterschap. Hopelijk zijn die rotkleine virusjes gauw uit je lichaam...

Lieve groetjes en xx van J&G

• 16 Januari 2012 - 09:11

Rita Manders:

Hoi Mariet , ook wij waren geveld door de griep , eerst ik , toen onze Piet en nu onze Robin
    Inmiddels woont Nicky bij zijn vriendin , tot nu toe is ie aan de griep "ontsnapt "...
    Get well greetings to you and Martin , gruutjes oat ut skunste plekske van de Pil ...
    Fam. Manders