Sluierbewolking - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu Sluierbewolking - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu

Sluierbewolking

Door: Mariet van Knippenberg

Blijf op de hoogte en volg Mariet

29 Mei 2011 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

ze zjweve zachtkes oppe windj
de toene van dit leed
ze make mich weemoedig
maar toch, ich geneet
van al ut moeije, al ut fijne
geneet van ut laeve
ut groete wonjer in ut kleine
vandaag
want wat de toekomst bringt
daovan hubbe wae nog genne weet


Hallo leef luuj

Ik zit hier te balen want peelmaas.com blijft dezelfde track spelen, over en over voor 15 seconden en stopt dan dus geen Minse Winse vandaag naar het schijnt. Ze zijn op locatie in Baarlo in het verzorgingstehuis en jammer genoeg kan ik dus niks horen, Aodemnoet zou zingen maar niet voor mij vandaag. Martin heeft he took al geprobeerd op zijn computer, hetzelfde resultaat dus het is niet mijn laptop.

Het was een hete week, recordtemperaturen van 96F (ruim 35C) en zwoele nachten. We hadden gelukkig wel regen, onze planten snakten naar water en nu is de grond redelijk vochtig. De boontjes groeien als kool en ook Martin’s planten doen het heel goed.

Van de week was de ontknoping van American Idol, het ging tussen Scotty en Lauren, beiden zingen country en de twee uur durende finale was spectaculair met optredens van de 12 hoogst geeindigden. Zo zong Scotty met Tim McGraw, Lauren met Carrie Underwood, James met Judas Priest en Casey met Jack Black. Ook gaf Steven Tyler een optreden met mijn favoriete Aerosmith song Dream on en Lady Gaga en JLo’s man Marc Anthony rockten de stage. Op het einde bleek dat Scotty de meeste stemmen had, miljoenen stemden en hij werd dan ook gekroond tot winnaar.


http://www.youtube.com/watch?v=rHi3ZLtZAHU&playnext=1&list=PLE1F7519D90452F0E

Vorig weekend waren Susan en Gil in South Carolina en ze brachten Rheannon mee. Zondag avond kwamen ze even langs om hallo te zeggen. Ian en Ravyn waren hier en Ravyn was erg onder de indruk van Rheannon. Ze speelden samen wat. Maandagmorgen ging ik zoals altijd bij Susan aan en de hele bubs stond me al op te wachten, het eerste wat ze zeiden was, klappen in de handjes en ik was het eerste kwartier bezig met het vermaken van de kinderschaar. Jackson vindt het allemaal geweldig en vooral deze vuist op deze vuist heeft nu zijn hart gestolen.

De afgelopen week werden we natuurlijk ook opgeschrikt door allemaal het natuurgeweld in Missouri, Kentucky en Tennessee. Joplin, een stadje in Missouri werd bijna compleet weggevaagd door een tornado die met name veel schade toebracht aan de plaatselijke school en het ziekenhuis. 142 Mensen verloren het leven en er zijn nog bijna 100 vermisten. Ook 2 at&t mensen waren onder de slachtoffers. Een vrouw die voor sales werkte thuis en een medewerker van een at&t winkel verloor het leven toen die winkel werd geraakt. Het lijkt wel of de wereld van slag is met allemaal dat geweld en je zou geneigd zijn om al die voorspellingen over het einde van de wereld te gaan geloven. Vrijdag was ik lunchen met meemaw, de grootmoeder van Raini en Ian, ze had me al een paar keer gevraagd. Ze gaat elke dag rond het middaguur naar Krystal’s, een fastfoodrestaurant om haar kipburgertje te eten. Ze bestelde voor mij een milkshake, ze is Jehova getuige en vertelde me dat het einde nadert en dat zij er sterk op telt dat ze dus niet zal overlijden maar naar de hemel gaat op de laatste dag. Ze hoopt in oktober 90 jaar te worden, is nog vrij vitaal en ja, ze rijdt nog auto. Ik vond het niet zo’n veilig idee om me door haar te laten rijden in haar grote Cadillac slee dus we gingen met de Volvo.

Woensdagmorgen had ik een afspraak bij de cardioloog, ik moest al om 8.45 uur daar zijn en begon met zo’n 7 formulieren in te vullen. Daarna werd ik naar een onderzoek kamertje gebracht en nam de zuster mijn bloeddruk op en deed een test voor mijn hartslag te meten met allerlei plakkertjes op mijn lichaam. De dokter komt zo vertelde ze me en liet me alleen in dat piepkleine kamertje waar ik maar liefst tot 11.15 uur wachtte om daarna de dokter voor nog geen 5 minuten te zien. Hij stelde me wat vragen over hoe ik me nu voelde en stelde voor om over 3 weken wat vervolgtesten te doen, onder andere een foto onderzoek naar de gesteldheid van mijn nek aderen en een bloedonderzoek. Ik kreeg wel weer een voorraadje van de dure pillen voor twee weken. Als ik de pillen weer moet bestellen gaan we Plavix proberen, ze zouden iets goedkoper moeten zijn maar de apotheekassistente kon me niet vertellen hoeveel ze kosten, ik zou ze officieel moeten bestellen om dat uit te vinden en ik heb nu nog voorraad voor 6 weken. Ik heb wel de rest aangevuld en moest alles bij elkaar 24 dollars betalen. Ik kreeg ook de rekeningen, voor de testen in het ziekenhuis, 404 dollars die de verzekering niet betaald, en voor de ambulance. Dat ritje gaat me 735 dollars kosten, ik moet de rekening declaren bij de verzekering en weet niet wat ze gaat vergoeden. Ik heb een eigen risico van 1200 dus we zien wel. Het ziekenhuis heeft tenminste een mogelijkheid om gespreid te betalen.

Om je een idee van burocratie te geven, dondermorgen ging ik weer bij de dokter langs, op mijn weg naar at&t om het formulier op te halen dat ze zouden invullen voor FMLA, de aanvraag voor een aantal onbetaalde dagen per maand die ik zou kunnen gebruiken voor afspraken etcetera. De assistente had me woensdag verzekerd dat de papieren diezelfde middag zouden worden ingevuld. Ik heb daar dondermorgen 25 minuten zitten wachten en toen kon een andere dame me eindelijk vertellen dat er niks met de papieren was gedaan, ze moesten worden opgestuurd naar een ander kantoor en het zou een week duren voordat ze terug waren, ook zal ik waarschijnlijk 25 dollar moeten ophoesten voor het invullen.

Morgen is het Memorial Day, dat betekent een betaalde vrije dag en een lang weekend voor mijn begrippen. Memorial Day is altijd op de laatste maandag van mei en het is het onofficiele begin van de zomer dus dat betekent barbecuen.


http://nl.wikipedia.org/wiki/Memorial_Day

Raini wil koken, waarschijnlijk voor een hele bubs en wij zijn natuurlijk ook uitgenodigd. Ze heeft een kleine veranda dus daar kunnen we neerstrijken. Ravyn houdt ervan om met haar opa op de trappen te zitten en net te doen alsof ze ook volwassen is, ze imiteert bewegingen en blijft aan het babbelen in een taaltje dat wij niet verstaan op enkele woorden na zoals outside, inside en shoes. Ze heeft wat met schoenen, ze trekt ze uit en dan weer aan of loopt rond op elk paar andere schoenen dat ze kan vinden, bij voorkeur flipflops (badslippers).

Morgen is het precies drie jaar geleden dat ik verhuisde, ik ben nog steeds op nieuws over mijn verblijfsvergunning aan het wachten maar de card die ik nu heb is verlengd voor een jaar dus blijkbaar hebben ze bij de overheid geen enkele haast. Morgen is Maud ook jarig en ik wil haar van harte feliciteren. Morgen is Sylvia ook uitgeteld dus spannend !!! Ook was het morgen de trouwdag van Ma en Pa, ze trouwden in 1944 en dit is de eerste keer dat ze er beiden niet meer zijn op deze dag.

3 Juni is Els jarig en dat zal zeker wel gevierd worden, meisje, als je dit leest, van harte gefeliciteerd en stuur me eens een foto van je kleindochter Jip, ik heb haar nog steeds niet kunnen bewonderen.

Drie jaar hier, een hele hoop wijzer en ik heb er nog steeds geen spijt van dat ik deze stap genomen heb, we hebben het fijn samen ondanks alle moeilijke dagen die we af en toe hebben. We kunnen nog steeds uren kletsen en genieten van elke dag dingen en de tijd die we samen doorbrengen zoals nu, ik zit te typen en Martin luistert naar muziek en af en toe zingt hij mee of vertelt me iets over de band of het liedje. Het wordt licht buiten maar de sikkel van de maan is nog zichtbaar en het is stil, bijna geen verkeer op de autoweg en de krekels schijnen ook eindelijk in slaap te zijn gevallen, onze favoriete tijd van de dag, een koel briesje maakt het aangenaam buiten en alles ruikt lekker fris.

Wij gaan van dit weekend genieten, we hopen dat jullie hetzelfde doen !!!

Liefs…Mariet



  • 29 Mei 2011 - 12:32

    Marie-Louise:

    He Mariet, weer een mooi verhaal met links waar we naar kunnen kijken. Ik ben reuze blij dat je het nog steeds naar je zin hebt en dat je gezondheid nu stabiel is. Ook hier is het vandaag een heerlijke dag, weinig wind en een heerlijk zonnetje. Heel veel groetjes en een dikke knuffel

  • 29 Mei 2011 - 20:28

    Ted Nijssen:

    Hoi Mariet,
    Het is al zo vertrouwd die wekelijkse mails van jouw van zo ver weg en toch dichtbij zo voelt het althans.
    Fijn dat het met je gezondheid nu weer beter gaat ja inderdaad die controles zul je wel blijven moeten onderhouden Mariet dat is ook niet erg toch , ook weer een hele geruststelling. Wij hebben wat het weer betreft ook niet te klagen hoor en dan moet de zomer nog beginnen.
    Ja spannend de komst van jou 2e kleinkind. Fijn Mariet dat het goed met jullie gaat, ja alweer een hele tijd 3 jaar gelden dat je verhuisde mooi dat het een goede keuze geweest is voor jouw en natuurlijk zijn er altijd wel wat tegenslagen maar die overwin jij zeker met jouw positieve instelling. Geniet nog vele jaren van al het moois op deze aardbol en ik geloof toch niet dat de wereld zal vergaan. Al zijn die natuurrampen verschrikkelijk. Hier gaat alles goed op Stox 1 en verder in dit land, de kids en kleinkind. Wij gaan de curcus hoogtepunten uit de wereld geschiedenis afsluiten met een excursie naar Maastricht Mart en ik gaan na de zomer waarschijnlijk weer verder met de curcus.Ik ga afsluiten Mariet en tot een volgende keer maar weer.
    Heel veel hartelijk groetjes ook voor martin. Daaaaaaaaaaaag Ted Nijssen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Mariet

Ik woon in Jacksonville Florida samen met mijn man Martin. Ik werk voor at&t en doe technical support voor internet. Ik heb twee zonen en twee kleindochters, Martin heeft een zoon en een dochter en een kleindochter Mijn hobbies zijn koken, bakken, schrijven en de natuur

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 248
Totaal aantal bezoekers 437912

Voorgaande reizen:

31 Mei 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: