Nog 41 dagen !!! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu Nog 41 dagen !!! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu

Nog 41 dagen !!!

Door: Mariet van Knippenberg

Blijf op de hoogte en volg Mariet

25 Juli 2010 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

De zandkorrels vallen
een voor een door glas zo kil
ze glijden langzaam door de hals
de tijd staat bijna stil
ik tel seconden, een twee drie
nog bijna zes weken tot ik jullie weer zie

Hallo lieve allemaal

Wat ga de tijd toch langzamer als je naar iets uitkijkt. Het lijkt wel of de dagen twee keer zo lang duren. De hitte slaat weer volop toe en de komende week kijken we weer naar temperaturen die de 40 naderen. Gisteren heeft het voor eerst sinds dagen weer geregend maar dat maakt het alleen maar meer benauwd. Het lijkt of de energie uit je lichaam verdampt en hoeveel je ook drinkt, je hebt altijd dorst.
De airco maakt overuren en slaat zelfs niet meer af. Nu hadden we deze afgelopen maand geluk, ik zag met vrees uit naar de electricisteits rekening maar was helemaal vergeten dat we toen we verhuisden naar dit adres een deposit (borg) moisten betalen en sinds dat al weer twee jaar geleden is, werd dit in mindering gebracht op de nota van juli, dat bedrag was ruim 200 dollars dus van die rekening bleef nog maar 11 dollar over, lekker meevallertje.

Ik schijn hier iets met auto’s te hebben, in Nederland was er nooit iets aan de hand maar donderdag toen ik terugkwam van mijn werk stopte ik bij Walmart om een kadootje te kopen voor Jackson en Brody, de tweeling waar Susan op past. Ze warden gisteren 2 jaar en op vrijdag organiseerde Susan een klein verjaardagsfeestje. Ik kocht twee plastic bootjes, heel simple voor in bad of om zo mee te spleen. Toen ik de auto weer wilde starten deed niks het meer, de lichten gingen niet aan (ik heb zo’n knopjesding dat je al van afstand kunt indrukken om de deuren te ontsluiten en de lichten aan te doen) en ik was weer eens heel dankbaar voor mijn cellphone. Martin sprong op de fiets en was 10 minuten later ter plekke. Het bleek dat de verbinding tussen het electrische gedeelte en de batterij niet meer was verbonden. Door corosie was er iets afgebroken, hij kon het handmatig verbinden zodat ik weer kon starten en naar huis kon rijden. Wonder boven wonder had hij data precies dat juiste onderdeel in zijn werkkist en kon ik vrijdagmorgen weer rijden. Ik deed minimaal garagesalen, ik vond een Seminole tshirt voor Martin, het is zijn favoriete footballclub. De Seminoles waren een regionale Indianen stam of zoals ze nu worden genoemd, native Americans.

Deze club heeft als thuishaven Tallahassee, de hoofdstad van Florida en hun grootste concurenten zijn de Florida Gators die in Gainesville hun tenten hebben opgeslagen Je bent of fan van de een of van de ander. Ik sprak een keer met een klant op het werk en hij vertelde me dat zijn vrouw een Gator fan was en hij was supporter van de Noles zoals ze liefdevol genoemd worden door de echte fans. Ik vroeg hem wat er gebeurde als ze tegen elkaar spleen en hij zei lachend dat hij dan voor een aantal uren de toegang tot het huis wordt ontzegd.

Ook kon ik een halflange spijkerbroek op de kop tikken voor zegge en schrijve een kwartje, hij is zo goed als nieuw, een beetje aan de ruime kant maar hey, je hoort mij niet klagen voor die prijs. De leuke shorts die ik vorige week kocht magi k niet dragen op mijn werk. Er zitten rafeltjes langs de onderkant van de pijpen en ze hebben afgelopen week de regels weer eens onder de aandacht gebracht. Je gelooft niet wat je ziet als je de kleding en het schoeisel bekijkt. Je zou denken dat mensen aan het strand zitten in plaats van op hun werkplek. Nu schijnen we de komende week hoog bezoek te krijgen voor een aantal dagen en dan moet natuurlijk alles piekfijn zijn. Dat betekent geen echte korte broeken korter dan 10 cm boven de knie, geen haltertops of gerafelde broeken of tshirts met provocerende teksten. Ook de zogenaamde flipflops (badslippers) zijn verband en als ze je beoordelen en je draagt iets wat niet door de beugel kan loop je de kans naar huis gestuurd te worden om je om te kleden. Ook wordt er heel erg gekeken naar bloot. Er zijn echt mensen die als ze zitten hun ondergoed showen, thongs die boven de broekrand uitkomen (strings) en broeken die half op de knieen hangen. Het is natuurlijk wel balen van mijn shorts maar een nieuw zoompje erin moet dat oplossen.

De verjaarsdag van de twee jongens, Jackson en Brody was heel leuk. Rond 12 uur had Susan pizzas gebakken en daarna kregen we chocolade mint tart met vanilla ijs. De kids zaten rond de tafel in hun speciale zitjes. Behalve de twee jongen waren Brooke van twee en Payton van drie van de partij. We zongen happy birthday en de boys mochten de kaarsjes uitblazen. Na afloop zag je vier snoetjes vol met chocolade kruimels en icing, het zoete blauw en witte laagje op de taart. Na alles afgepoetst te hebben was het tijd voor het middagdutje en was alles zo weer opgeruimd en rustig. Martin was vroeg thuis vanwege de hitte en we keken samen naar de film Planet 51, een hilarische animatie film. Om 5 uur in de avond vertrok ik naar mijn werk voor 4 overuurtjes. Gistermorgen verhuisde Raini weer terug naar ons huis. Ik vind het gezellig dat zee r is als zijn we nu onze logeerkamer weer even kwijt. Ik moest natuurlijk mijn mooie decoratie spullen, de poppen en zo opruimen en de kamer staat nu vol met dozen. Ze is vannacht niet blijven slapen, ze ging de afgelopen avond met April op de boemel en bleef bij haar opa en oma slapen om ons niet midden in de nacht wakker te maken. Later vandaag gaan we een extra sleutel voor haar laten maken. Ze had ook een hele doos met etenswaren en keukenspullen en dat is natuurlijk altijd welkom.

Ik heb ondertussen ook mijn schema voor augustus weer binnen en ik werk elke dag van een tot 10 behalve zaterdag, dan moet ik van 8.30 tot 17.30 werken. Ik kan dit hopelijk met iemand ruilen en ik heb donderdags vrij. Ok zijn de vakbond en at&t tot een overeenkomst gekomen maar dit nieuwe concept is niet echt geweldig. Geen ectra loonsverhoging, alleen extra bonussen als je al je cijfers halt, een keer per kwartaal. Dat betekent dat als je een telefoontje de mist ingaat, je niks krijgt. Nu ligt dit niet aan jou soms, de klant vult een enquete formulier in per mail waarin je wordt beoordeelt. De meeste klanten zijn realistisch en kijken echt naar wat jij deed voor hen maar al seen klant al 10 keer heeft gebeld en jij bent de laatste in die lange rij, dan zijn ze meestal al zo gefrustreerd vullen zee en onvoldoende in voor al die andere pogingen. Het formulier dat ze krijgen noemt niet jouw naam en ze weten alleen dat het wel heel lang duurde voordat jij hun problem oploste. Onze plaatselijke vakbondmensen hebben ons dan ook aangeraden om met het stemmen de komende week dit voorstel met nee te beoordelen. Ze stellen (en hebben gelijk) dat we veel beter kunnen doen met een daadwerkelijke loonsverhoging. We vallen een beetje tussen de wal en het schip trouwens. In het voorstel gaat het voornamelijk over tier 1 en tier 2 medewerkers en wij zitten in een aparte catagorie, we zijn tier customer service en die groep wordt niet genoemd. Als het wordt afgewezen door de vakbondleden kan het dus nog langer duren voordat we weten waar we aan toe zijn.

We hebben een nieuwe barbecue, nou ja nieuw !!!! Deze viel van een vrachtwagen, echt waar trouwens. Martin en Jack redden op de snelweg en zagen hem vallen. Het is een gasbarbecue maar doordat vallen is hij natuurlijk beschadigd. We kunnen hem echter als houtskoolgrill gebruiken. De roosters zijn wat verbogen maar wonder boven wonder is de buitenkant redelijk gaaf. Martin wil hem gaan gebruiken om te smoken (roken), hij is vrij groot en van roestvrij staal.

Nou dat was het weer voor vandaag, ik wil afsluiten met de jarigen van de komende week te feliciteren. Allereerst is dat Malika van Office Depot die vandaag jaris is, verder Tim van de Kerkhof op 28 juli. Een fijne dag gewenst allebei en van harte.
Fijne week gewenst allemaal !!! Mariet xxx

• 25 Juli 2010 - 11:13

Els:

Ja, geweldig nog maar 41 dagen.Het lijkt me net zo'n gevoel als vroeger als er iets speciaals was dan schoot de tijd ook niet op.Wat fijn voor jullie 'n meevaller van 200 dollar.Komt altijd goed uit zeker nu je naar Nederland komt.
    Groetjes en tot over 41 dagen Els

• 25 Juli 2010 - 14:54

Miep:

Hoi Mariet,
    Wat geweldig hè, zo'n handige man in de buurt als er iets kapot is. Ik kan er over meepraten. En die barbeque was vast voor jullie bedoeld als ie zo voor je auto valt, haha. Tot ziens in september.

• 25 Juli 2010 - 21:36

Carla:

Wat een hitte, ik kijk er echt al naar uit :) Super handig zo'n handyman die dan ook nog snel in de buurt is. De auto rijd dus gelukkig weer.