Pas op....besmettingsgevaar - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu Pas op....besmettingsgevaar - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu

Pas op....besmettingsgevaar

Blijf op de hoogte en volg Mariet

11 Augustus 2019 | Verenigde Staten, Jacksonville

In de natuur

vinden we alle kleuren prachtig

alle vormen, alle geuren

en iedereen zegt

wat is dat toch machtig

waarom dan die haat, die nijd

als het om de mensen gaat

waarom al die vooroordelen

je bent nergens meer veilig

in je huis, in je straat

denk aan dat onschuldig kind

weggerukt door de dood

moeders, vaders, oma's, opa's

vermoord voor een visie

doorzeefd door lood

denk aan de angst

in eenieders ogen, met tranen gevuld

alles wat de wereld nodig heeft

is mededogen

open staan voor elkaar

liefde en geduld

Goeiemiddag lieve mensen

In dit land lijkt het of er geen einde komt aan geweld, iedere keer denk, dit is wel het ergste wat er kan gebeuren en je draait je om en ja hoor, het kan nog erger, nog meer geweld, nietsontziend, aangewakkerd door politici met hun idioot gedraai, gekronkeld, de honger voor macht en eigenbelang, ze slepen mensen mee in hun kielzog die denken die woorden om te moeten zetten in daden, in geweldadige slachtpartijen, weerloze mensen neermaaiend met vuurwapens die gewoon niet verkocht zouden mogen worden en het lijkt dat die politici en hun aanhangers aan de kant staan te juichen en dan hun tegenstanders de schuld geven van wat er gebeurt, het is nooit hun schuld, vingertjes wijzen alle kanten op behalve naar hun eigen waardeloze lijf.

En dan uiteindelijk wordt zo'n waardeloos individu, geen politiek figuur maar wel iemand die veel te veel geld heeft en denkt dat alles, inclusief kinderen te koop is en die vriendjes is met beide kanten van het politiek spelletjes circuit en die in het verleden zijn vrijheid kon kopen in de gevangenis gegooid en dan ineens is ie dood, zomaar, zelfmoord zegt men en weer wijzen de vingertjes.

Ik heb zo doodmoe van dit land en die spelletjes, het is niet leuk meer. Het verziekt mijn laatste maanden hier, al die mensen die blindelings (ook in mijn kennissen groep) mannen volgen, vanwege het geloof (de president is de grootste, door God gekozen blah blah) die beide ogen dichthebben voor machtsmisbruik en eigenwaan.

Dat is mijn bijdrage over dit, je kunt wel proberen het te ignoreren maar dan ben je eigenlijk net zo schuldig als die blinde, dove en stomme volgers die als schapen de herder (en deze is niet de goede) narennen, het maakt me ziek, misselijk als ik denk wat ditzelfde in Duitsland teweeg bracht zo lang geleden, misselijkmakend !!

Dit was een hete week en ik denk dat vandaag en gisteren de kroon spannen, het wordt officieel 38 maar voor het gevoel 43, net als gisteren. De zon brandt en de wind is heet. Gisteravond ontlaadde zich dit in een fikse onweersbui, even ging de stroom er zelfs af maar ik sliep als een baby na mijn twee flessen bier in plaats van een zoals normaal en werd om kwart voor 11 wakker.

De honden zijn hier, April's viervoeters, drie, niet twee zoals ze zei. Koda, reu en Athena, vrouwtje Huskie en Max, een mormeltje hebben de garage overgenomen. Daar zitten ze de hele dag behalve die twee of drie keer dat ze worden uitgelaten.

Je ruikt hond als de deur open gaat, overal plukken wit haar van de huskies en gelukkig zijn ze vriendelijk, ik durf nu in de garage te gaan om mijn was te doen.

Omdat het er zo warm is, is mijn ventilator in beslag genomen (zoiets wordt niet gevraagd maar gedaan en ik snap het wel) en in de garage gezet, anders is het niet te doen met de hitte.

Ik heb maar gewoon geslikt en een nieuwe gekocht gisteren.

Ze mogen niet in huis en niet in de achtertuin want ik wil niet dat mijn katten van streek of gewond raken.

Ik heb gisteren samen met Ian en April wat regels opgesteld betreffende het schoonhouden van hun gedeelte van het huis, met name hun badkamer, met name hoe we met Ravyn omgaan en dat ik niet van plan ben om voor alles op te draaien, zoals schoolspullen en hondenvoer.

Ik heb net een brief geschreven naar haar nieuwe school zodat April haar maandag, eerste dag en veel te laat maar ik ben haar al weken aan het zeggen dit te doen, kan opgeven.

IK heb net mijn laatste slok koffie gedronken en wat een genot, het doet niet pijn.

Afgelopen dinsdag kreeg ik keelpijn, klein beetje rauw, irritant, dat wel

Ik had al een tweetal weken korstjes in de binnenkant van mijn neus, bloeden 's morgens maar ik hield het schoon en nu die keel

Woensdag en donderdag werd het erger en vrijdag morgen na amper geslapen te heben van de pijn, ik kon niet slikken, ontzettend pijnlijk, zelfs water was te veel, belde ik werk maar weer dat ik later kwam en maakte een afspraak bij de dokter, er was nog plaats bij de nieuwe vrouwelijke dokter, heel aardig en kundig trouwens.'

IK vertelde van de keel en hoe pijnlijk het was, mijn keel was helemaal rood en rauw, elke keer als ik slikte was het alsof het een scheermesje was.

Toen vertelde ik ook van de neus en een en een is twee.

Ze zei, het is geen strep maar een virus. Voornamelijk kinderen krijgen het, ze vroeg naar Ravyn en zo en de meesten krijgen een zogenaamde krentenbaard, blaasjes en wondjes rond neus en mond maar bij mij was naar mijn keel geslagen, zeer besmettelijk (daar ging mijn date) en antibiotica helpt niks bij een virus, het moet vanzelf overgaan.

Geweldig toch als je 's avonds je vriendje ziet !!

Ze gaf me een zalfje voor de neus, twee prednison die ik direct samen met slikken voor een boost en 30 ibuproven 800 voor de pijn.

Ik heb er om 11 uur een genomen en slikken doet niet pijn terwijl het gisteren en vrijdag alleen maar de scherpe kantjes van de pijn wegnam dus we zijn weer aan de beterende hand.

Ik ben meer ziek geweest en naar de huisarts dan ik me ooit eerder kan herinneren...ouder worden is leuk maar moet leuk blijven.

Na de dokter ging ik even naar Whiteys want ik zag Ricky's suv daar indraaien toen ik langskwam. Ik zei verrassing, hij vond het leuk maar minder toen ik zei, niet kussen vandaag, ik ben besmettelijk en wil niks op mijn geweten hebben.

's Avonds was zeer geslaagd, Gary was er weer met zijn harmonica en we hebben leuk gepraat, ik ging na optreden direct naar huis, ik was aan de pin na die nacht en al de pijn.

Over twee weken spelen ze weer, in Keystone, stukje rijden maar hopelijk weer helemaal opgeknapt.

De dag erna ben ik uitgenodigd in Georgia voor Misty's 55ste verjaardag, 's middags een pool party en 's avonds karaoke, alleen allemaal voor volwassenen, lekker helemaal uit de bol gaan !

Vandaag is Ruud jarig, mijn petekind in het verre Blerick, ik wens hem een superdag samen met Klari en Aron.

Morgen is mijn vriendinnetje Helene jarig, proficiat en een hele fijne dag met Bert en de familie.

Blijf allemaal gezond en happy en wees lief voor elkaar

Peace....Mariet xx