De ooievaar deed het toch maar weer - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu De ooievaar deed het toch maar weer - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu

De ooievaar deed het toch maar weer

Blijf op de hoogte en volg Mariet

21 Juli 2019 | Verenigde Staten, Jacksonville

Rond bolletje

Kind van mijn kind

dun blond haar

zoals je bij veel Hanssen Babies vindt

de oogjes dicht

knipperen tegen het volle zonlicht

jouw stemmetje duidelijk en klaar

geen tijd voor oma's

eten maar !!



Goeiemiddag lieve mensen



Welkom vanuit een hoogzomerlijk Jacksonville waar het op dit moment zo'n 32 graden is maar voor het gevoel heel wat meer en we gaan er nog een paar graadjes bijkrijgen vanmiddag - zonder twijfel - op dit moment donkere wolken boven mijn huis dus ik moet even wachten met de was, elke dag regen en onweer, je weet alleen niet precies wanneer maar naarmate de avond dichterbij komt wordt de kans groter.



Het hoogtepunt deze week, ik beschrijf het in mijn wekelijks gedicht voor jullie, zondag op skype zag ik Lucas, zijn papa Frank, zijn mama Aline en de andere opa en oma, Louis en Lutgaerte die op bezoek waren, zij zijn inmiddels weer thuis maar ze gaan nog eens met de hele familie in augustus, heerlijk toch.

En wat is het een mooi en heerlijk kind, die nieuwe kleinzoon van mij, rond bolletje, zacht blond donshaar zoals al de babietjes in onze familie inclusief zijn papa ofschoon bij Frank kwamen die haartjes wat later. Zijn oogjes , ik weet het niet, ze waren dicht en die kleur verandert verandert vast nog. Ik vond hem heel veel op Frank lijken en als hij net zo lief is, gelukkige ouders !!



Het was verder een drukke week, heet en drukkend en heel druk alweer op het werk. Mijn cijfertjes kleurden van rood naar groen na het weekend en ik had een interessant gesprek met mijn manager.

Ik vertelde hem, heel open en eerlijk dat sinds ik zoveel ziek ben geweest en al die medicijnen heb geslikt, ik dingen vergeet, net een mini black outje en dat me dat angstig maakt. Ook zei ik, ik heb het gevoel dat ik niet aan je eisen voldoe. Hij heeft een gweldig ego en dat was precies de goeie aanpak. Hij verzekerde mij dat ik me helemaal geen zorgen moet maken, dat mijn cijfers goed zijn (ik ben nummer een in het team op dit moment) en dat hij wel degelijk weet wat ik waard ben voor het team en al die dingen die ik doe voor dat team. Juiste aanpak dus, we zullen zien voor hoe lang.



IK ging die dag eerder naar huis, mijn ribben hadden niet hun dag. Het ligt er helemaal aan hoe ik slaap, vandaag zijn ze ook weer pijnlijk en ik vraag me af waarom het zo lang duurt voordat de pijn weggaat, ik heb pijnstillers geprobeerd maar die helpen niet echt .

Op 2 augustus moet ik naar mijn huisarts, iets voor op mijn lijst van vragen.



Na een super lange week was het eindelijk vrijdag, Ricky's verjaardag en het optreden van Troy's band.

Troy is een collega en hij speelt dus in een Motley Crue coverband. Nu ken ik eerlijk gezegd niet heel veel songs van dat band maar het is rock en ze waren goed. Todd kwam ook, hij is fan en Sydney en Erin waren er ook maar het was te hard voor hen, haha de oudjes bleven het langste.

Donna, een van onze managers was er ook, gekleed in een Stones shirt, ik zei, je bent bij het verkeerde concert - de Stones speelden diezelfde avond in Jacksonville - het was leuk.



Na Motley Crue kwam Highway to Hells Bells, een AC/DC coverband, dezelfde zanger, drummer en gitaarspeler en nog wat anderem maar niet Troy.

Van harde muziek wordt je eerder moe dan van VYNL muziek dus om half een had ik het gehad. Er werden mensen dronken en er was er eentje die steeds tegen me aandrukte, niet fijn dus dit vogeltje was snel gevlogen.



Gisteren kwam Todd naar mijn huis, hij wilde April leren kennen, is helemaal weg van haar en hij nam eindelijk al mijn gereedschap mee naar huis, plus de kast waar het inzat, duur dingetje maar hij helpt me ook veel.

Hij bood aan om April te helpen met de garage aanpassen zodat ze daar in kan trekken in 10 dagen (ik moet het nog zien trouwens). Hij wil heel graag met haar uit maar ze is 20 jaar jonger dan hem.



Zij in de garage betekent heel veel opruimen en daar begin ik zo dadelijk aan ofschoon het eigenlijk veel te heet is vooral daar. Ik ga al het speelgoed sorteren en er gaat heel veel weg, het meeste denk ik want Ravyn speelt er niet mee .Een paar dingen gaan naar Darian en de rest naar het goede doel denk ik. Ik heb geen zin in een yardsale, alles naar buiten sjouwen voor maximaal 10 klanten misschien en dan weer alles naar binnen. Als ik langs een doorgaande weg woonde was het anders maar hier moet je een tiental borden zetten willen de mensen je vinden.



Er zijn spullen die ik liever zou houden zoals allemaal het handwerkspul van Betty, twee kratten vol met boeken met kruissteek, pakketten, allerlei mooi spul....had ik maar een grote container !!



Raini heeft ook een aantal dozen en zakken in de garage en heeft op een niet misteverstane toon tegen April en mij gezegd dat er niemand aan mag komen, er mag niks weg. Dit wordt leuk !!





Gisteren gingen Ravyn en ik naar Costco, voor de hapjes (altijd heerlijk proeven), ik moest yoghurt hebben en zij hebben altijd een aanbieding, ook nam ik twee flinken stukken entrecote mee voor een tientje, ik heb er gisteren van eentje 5 biefstukken kunnen snijden, heerlijk mals uit de pan, helemaal op en de andere is in de vriezer.

Ze hadden een aanbieding voor een samsung galaxy tablet voor 129.95 en aangezien mijn tablet (kostte me 99 cent) aan het falen is kocht ik deze, hij heeft 16GB geheugen en nog een extra 16GB SD card om foto's en zo op te zetten.



Ik ben niet helemaal hoteldebotel want het switchen tussen dingen die ik open heb gaat niet zo gemakkelijk als mijn oudje maar de camera is veel beter dus op 9 augustus als VYNL weer speelt neem ik de nieuwe mee, misschien dan eindelijk een duidelijk filmpje met goed geluid.



Ik ga lekker wat eten en dan die garage en de was, en, en en



Liefs van Mariet


  • 21 Juli 2019 - 20:21

    Marie-Louise :

    Heel veel succes met opruimen. Weet hoe vol het stond

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Jacksonville

Mariet

Ik woon in Jacksonville Florida samen met mijn man Martin. Ik werk voor at&t en doe technical support voor internet. Ik heb twee zonen en twee kleindochters, Martin heeft een zoon en een dochter en een kleindochter Mijn hobbies zijn koken, bakken, schrijven en de natuur

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 541
Totaal aantal bezoekers 438887

Voorgaande reizen:

31 Mei 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: