Vastelaovend geveul - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu Vastelaovend geveul - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu

Vastelaovend geveul

Blijf op de hoogte en volg Mariet

28 Januari 2018 | Verenigde Staten, Jacksonville

Ut klepke van Mien muts zit sjeif
De vaere zien geknak
Leep met miene zaate kop taege die moer
Dink Det ich noch maar
Ein pilske pak
Det leedje geit neet weg oet miene kop
Ich neurie
Kei Vals maar Det maakt niks oet
Ich worstel mich nao veure
Met gemaak
Veur un kusje van de
Boerebroelufs broet
En morgen vreug
Is it gedaon
Aan alles kump un inj
Des waor
In Mien gedachten waas ich
Prins veur drie daag
Op nao ut volgend jaor

Goeiemorgen lieve mensen

En het is echt ontzettend vroeg in de morgen, ik werd wakker om half 3 en kan niet meer slapen. Ian was aan het gamen met vrienden online en ik denk dat hij zelf niet eens beseft hoe luid dat klinkt in een stil huis midden in de nacht. Hij is nu gaan slapen maar ik moet straks toch eens even met hem praten want dit is al de tweede nacht op rij en in het weekend kan ik overdag wel een dutje doen maar morgen begint de werkweek weer en heb ik mijn slaap hard nodig.

Het is iets minder druk maar ik ben ook meer aan de telefoon nu, twee volle dagen en drie halve. Morgen hoog bezoek, de hele week zijn de topmensen van dsl in ons gebouw, vrijdag werden er welkoms filmpjes gemaakt en ik was een van de gelukkigen. Aan mijn bureau, zeggen wat ik van wonen in Jacksonville vind, hoe ik mijn klanten vind en samen met Lisa zwaaien, het gekke is, de presentatie van deze filmpjes is bij ons maar omdat alle andere centra dicht zijn kunnen wij niks zien, ze kunnen ons niet zomaar van de phone afhalen, Lori heeft me beloofd een kopie te versieren zodat ik mezelf toch kan zien.
Officieel weer mijn bonus gehaald voor dat laatste kwartaal van 2017, ik was nog steeds niet zeker dat ik voldoende uren had maar volgende week staat er wel weer een extra bedrag op mijn bankrekening, ik heb gisteren ook mijn belasting formulier ingevuld en verstuurd, digitaal uiteraard en dat zou ook binnen enkele weken moeten worden bijgeschreven.

Kessel is aan het bijkomen van het LVK, wat een gebeuren zeg, ik heb er wat filmpjes van gezien en was erg onder de indruk, super organisatie, daar kunnen we weer zien waar een klein dorp groot in is, de mensen !!!

Na een koude week warmt het langzaam op, de extra deken kan weer van mijn bed en buiten begint de natuur langzaam te ontwaken. Freckles, mijn binnenkat sinds de orkaan, heeft besloten om weer buitenkat te worden dus ze komt nu alleen maar naar binnen om te eten, liefst drie keer per dag en nee geen brokjes vrouwtje, ik wil wat lekkers uit een blikje, ik heb haar een soort onderkomen gebouwd voor als het regent, afgelopen week werd ze klieder nat omdat ze het vertikte naar het schuurtje te rennen om te schuilen. Ook twee nachtelijke bezoekers, een tijgerkat die komt kijken voor eten, Melly jaagt haar elke keer weg en een opossum.

Later vandaag komt Raini met Ravyn, ze had haar vrijdag van school gehaald en ging met haar naar Georgia naar haar moeder want Kelly had haar net als ik sinds midden november niet meer gezien. Vanavond brengt Raini haar weer terug naar huis, ze wilde dat Ian en ik naar Georgia kwamen om te eten maar we krijgen slecht weer vanmiddag, heel veel regen dus ik wilde liever niet de weg op.

Ik ga zo dadelijk nog een keertje proberen te slapen, het is echt veel te vroeg om op te blijven, misschien eerst wat tv kijken, al die oude series zijn zo leuk, ik ben nu begonnen aan 7 seizoenen Inspector Lewis, de vervolgserie op Morse, altijd al een favoriet en als die klaar zijn ga ik op zoek naar Endeavor, de serie over een jonge Morse. Deze kon ik vinden op Amazon Prime, te vergelijken met Netflix, ook vond ik oude Agatha Christie verhalen, allemaal van PBS, de publieke omroep hier in de States. Ik kijk redelijk veel PBS, ze hebben interessante programma’s en zij zijn degenen die bijvoorbeeld met Sesame Street zijn begonnen, ook de Amerikaanse versie van Antiques Roadshow wordt door hen uitgezonden, geen reklame en veel cultuur.

Ik brei er een eind aan, zeg hallo tegen de sneeuwklokjes en krokusjes van mij en tot volgende week

Lieve groetjes van Mariet


  • 28 Januari 2018 - 11:32

    Ted Nijssen:

    Lieve Mariet,

    Ja heel vervelend als je zo midden in de nacht al wakker bent en nog erger, niet meer kunt slapen. Dat herken ik alleen word ik niet wakker van mijn medebewoner. Het LV K is heel groots opgezet in Kessel van j.l. vrijdag en met succes dacht ik. In de Keverberg het Kasteel in Kessel daar zijn ook regelmatig activiteiten, dat is ook erg in trek het staat op nummer een wat betreft bruiloften en partijen trouwen op locatie. Inderdaad Kessel is regelmatig in beeld. Wat het winterweer betreft hier Mariet is zoals bij jullie, het lijkt wel voorjaar je ziet de natuur al ontwaken en het voorjaar is al in zicht. Proficiat met die extra bonussen je zit goed in de race zeg dat geeft de burger moed. Vasteavond geveul dat leeft hier natuurlijk al heel sterk over 2 weken is het al weer zover en voor veel mensen zijn er al meetings geweest natuurlijk. Voor ons blijft het bij de optochten kijken dat is ook elk jaar weer uniek. Nou Mariet, ik wens je een goeie week en tot de volgende keer.

    Met veel groetjes, Mart en Ted Nijssen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Jacksonville

Mariet

Ik woon in Jacksonville Florida samen met mijn man Martin. Ik werk voor at&t en doe technical support voor internet. Ik heb twee zonen en twee kleindochters, Martin heeft een zoon en een dochter en een kleindochter Mijn hobbies zijn koken, bakken, schrijven en de natuur

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 447
Totaal aantal bezoekers 437557

Voorgaande reizen:

31 Mei 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: