Zijn dat kerstkoekjes ? - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu Zijn dat kerstkoekjes ? - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu

Zijn dat kerstkoekjes ?

Blijf op de hoogte en volg Mariet

17 December 2017 | Verenigde Staten, Jacksonville

Een sprankje licht

in mijn donkere nacht

jouw ster schijnt in mijn hart

terwijl jij daarboven op me wacht



Goeiemiddag lieve mensen



Weer terug uit Georgia waar na de party van gisteravond wij stilstonden bij Martin's verjaardag. Middernacht werd gevierd met een glas en een fijne gesprek, met herinneringen aan zijn leven en zijn liefde voor ons allemaal.



De meiden waren er om te babysitten op de meisjes zodat wij naar het karaoke feest konden gaan. Kelly is niet zo'n liefhebber van dat soort gelegenheden maar ze ging mee omdat ik meeging. Nee, ik heb niet gezongen deze keer want er waren heel erg goeie zangers en dan waag ik me niet aan een poging. Er was eten en heel veel gebak, met chocola en noten en ik  heb veel te veel gesnoept dus deze week weer rustig aan.

Drukke week op het werk met de jaarlijkse lunch op de dag waarop ik virtuele cursus had dus geen extra lunch tijd voor mij maar ik kreeg voldoende tijd om te genieten. Alles is in kerstsfeer, op zijn Amerikaans en dat is beter meer dan minder hier. 
De huizen versierd, gisteravond in het donker in Mcclenney heel goed te zien, sommigen hadden er een waar spektakel van gemaakt met alles erop en eraan.

Afgelopen zondag hebben we de koelkast gehaald en mijn  mooie kastje en ook de vriezerkist voor Susan die toch later deze week besloot om een nieuwe te kopen samen met een nieuwe wasser en droger want haar wasmachine ging kapot, motor doorgebrand en volgens haar moet je zulke apparaten samen kopen dus de nog perfect werkende droger werd aan mij aangeboden, nee ik hoef hem niet, ik droog buiten - dus ging hij naar de schrot, jammer maar helaas. 

De vriezer gaat naar Misty en Kelly, Misty moet hem wel komen halen want hij past niet in mijn auto. De nieuwe koelkast is in gebruik en de oude staat in de eetkamer, lekker in de weg maar ze kregen hem niet door de deur de garage in dus we wachten even op een oplossing. Hij staat aangesloten en is vol, ik wil hem wel laten staan maar Raini zei, het is al zo vol hier. Tja, jonge dame, allemaal spullen die uit de kamer komen waar jij nu slaapt!!

Susan heeft ook nog een ander kerstkadootje gekregen deze week en ik mocht mee om het op te halen. Een hond, een Newfoundlander, ze heet Storm en is pikzwart met lange haren en een dotje. Ze is 4 maanden oud en als ze helemaal volgroeid is gaat ze zo'n 70 kilo wegen. Heel lief en heel speels.

Nu hebben ze dus 3 honden, Chloe, de  Corgi, Lady de terrier van Todd en Storm. Ze hadden vroeger al zo'n hond die ook Storm heten, samen met 4 katten een happy family.

Vrijdag avond bracht Raini Josh en Julius mee naar huis, Darian en Josh hadden alleen time nodig en Raini zou daar babysitten maar veranderde van gedachten. Binnen een uur zag mijn woonkamer eruit alsof we een orkaan hadden gehad, Josh wilde alles oppakken en ik heb nogal wat kerstspullen staan, ik was doodmoe en toen ze gegeten hadden, bedtijd voor hen en voor mij.

Zaterdag na mijn boodschapjes gingen we naar Riverside market, het is een wekelijkse kunst markt onder een brug dichtbij het centrum aan de rivier en ze verkopen heel veel sieraden en zo maar ook verse groentes en je kunt er eten. Santa Claus was er natuurlijk ook en we bestelden foto's met de jongens en maakten zelf een hele hoop foto's, heel leuk, alleen Julius vond het op een moment wel akelig met zo'n baardige man en zette het op een schreeuwen en meestal zijn dat de leukste foto's !!

Ik ben denk ik nu ook klaar met shoppen voor de volgende week, we hebben Kerst in Georgia, alleen de familie en Misty's ouders. Ik zou niks voor de kids kopen, alleen voor de kleinkinderen maar och, kadootjes geven is leuk toch !!
Ik had grote Josh wat besteld nadat ik erachter kwam dat hij een hele grote Starwars fan is maar dat is er niet op tijd dus hij krijgt het later, ik heb nu vanmorgen bij Walmart twee Starwars bekers gevonden met een chocolade melk mix. Ian krijgt een controller voor zijn X box, daar betalen we allemaal samen voor. Ik heb voor Raini en Darian heel lekker warme pyamas en sokken en voor Raini's vriendinnetje Amber een Georgia Bulldogs tshirt. 

Raini zal die pyama niet vaak dragen, 360 dagen per jaar heeft ze het veel te warm zoals vandaag (23C) en 5 dagen per jaar heeft ze het koud zoals afgelopen maandag toen ze overal de heater zocht die ik heb weggedaand - hij moet toch echt ergens in de garage staan, misschien heb je niet goed gekeken - maar als ze hem gebruikt gaat hij na 5 minuten al weer uit dus ik koop geen nieuwe meer, ik vind het ondingen en gevaarlijk bovendien.

Misschien ga ik vrijdag met Todd naar een concert maar ik ga zeker zaterdag niet naar Georgia voor weer een karaoke party want dat wordt me teveel. Dus ik ga maandag met Ian en ik breng twee gebraden kippetjes mee, Raini heeft een ham maar ze wil geen kalkoen, teveel vlees dus ik stelde voor kip te braden en dat was ok. Het wordt druk, op het werk is het hoogtijdagen en ik heb nog meer buiten dat om.

Mum is zaterdag morgen op haar hoofd gevallen, flinke snee die gehecht moest worden en naar het ziekenhuis wat langs haar verzorgingstehuis ligt. Ze hielden haar voor de nacht daar, de scan was goed, ze reageerde op alles, wist haar naam en geboortedatum maar toch, voor de zekerheid dus ze zal nu weer terug zijn. Ik ga morgen of dinsdag, ik ben van de week niet geweest, het kwam er niet van en ik had even pausz nodig van haar.

Michelle van het werk woont niet zo ver van  me af en ze vroeg om een lift woensdagmiddag, ook donderdag nam ik haar mee terug en vroeg, hoe kom je 's morgens hier, ze zei, met de bus. Nu weet ik dat dat zeker twee bussen zijn. Ze moet om half zes de bus naar Orange Park pakken en dan daar wachten op de Shuttle naar Fleming Island en dat om om 8 uur op het werk te zijn. Belachelijk toch dus  je raadt het al, ik ga haar 's morgens ophalen en neem haar 's middags weer mee terug want we hebben dezelfde werktijden.
Ze wilden het niet voor niets dus ik stelde voor een dollar per dag, ik moet er een paar km voor omrijden en  zij was oke met dat bedrag, kost haar in ieder geval veel minder dan de bus.

Dat betekent dus wel dat ik naar huis moet 's avonds en als ik wil shoppen is dat nadat ik haar afgezet heb, ik heb haar wel verteld dat ik eens per week naar mum ga en dan moet ze iemand anders vragen om haar thuis te brengen.

Ook moet ik woensdag olie verversen en dan wacht ze gewoon, kwartiertje is zo om.

Het is heerlijk buiten en ik ben druk aan de was, ik had vorige week bij mum heel veel badhanddoeken meegebracht, allemaal als nieuw en de helft hangt buiten, ik moet alleen nog uitvinden waar ik ze opberg want al mijn kasten zijn vol maar dat is een luxe problem.

Vanavond op tijd naar bed want het was laat gisteravond,  ik slaap daar in Hazel's bed, eenspersoons en het is niet mijn eigen dus vanavond na het eten een beker warme chocolade melk en dan tijd voor Melly en ik om te gaan rusten.

Ik wens jullie allemaal een sfeervolle week voor Kerst en tot de volgende zondag, Mariet xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Jacksonville

Mariet

Ik woon in Jacksonville Florida samen met mijn man Martin. Ik werk voor at&t en doe technical support voor internet. Ik heb twee zonen en twee kleindochters, Martin heeft een zoon en een dochter en een kleindochter Mijn hobbies zijn koken, bakken, schrijven en de natuur

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 741
Totaal aantal bezoekers 437494

Voorgaande reizen:

31 Mei 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: