Alweer afscheid... - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu Alweer afscheid... - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu

Alweer afscheid...

Blijf op de hoogte en volg Mariet

09 Mei 2017 | Verenigde Staten, Jacksonville

Afscheid
zo moeilijk en zwaar
knuffels en kussen
en tot volgend jaar

maar

ik weet voor sommige mensen
zou ik dit willen wensen
maar volgend jaar wordt
later
in een ander leven
en ik zou er alles voor geven
als het anders was


Goeiemorgen lieve mensen,

Afscheid nemen bestaat zegt een bekend lied maar in feite doen we dat elke dag.

Voor mij geldt dat ook natuurlijk want ik zie jullie pas weer over een jaar en wie weet wat er in die tussentijd allemaal gebeurt, met mij, met jullie. Soms weet je dat dit de laatste keer was en valt het extra zwaar om gedag te zeggen tegen iemand die je zo dierbaar is, ik had het al een keer twee jaar geleden met Carla en Jeanne. Niemand weet wat morgen brengt en daarom ben ik zo dankbaar dat ik weer zoveel lieve mensen zag, op afspraak of gewoon tegenkomen op straat.

Ik heb goed geslapen na gisteren, het is altijd hectisch om weer terug te komen naar een nu rokerig Jax waar het ruikt alsof je bij een kampvuurtje zit en waar de as neerdwarrelt van grote bosbranden in het noorden.

De koffer is leeg, alle kaas en chocolade in de koelkast en de nasi en bami kruiden zullen voldoende zijn voor een jaar lekker smullen.
Die koffer was te zwaar want ik moest handtassen ruilen omdat YUI in een keer besloot dan mijn grote handtas te groot was. Toen ook nog werd de pindakaas in beslag genomen omdat het wordt gezien als vloeibaar/gel en ik had net zo'n grote pot gekocht maar Mieke's chocolade pasta zagen ze over het hoofd !!!

Het was heerlijke dagen vol liefde, warmte en weemoed en ik genoot met volle teugen als was het weer iets iets minder dan ik had gehoopt maar ook regenachtige koude dagen hebben hun charme.

Het begon al met een vermoeiende heenreis, lange wachttijden op Schiphol waar Rob en Fenna me afhaalden en na het gebruikelijke saucijzenbroodje richtinh Helden waar beid dames hun kadootjes uitpakten en ze vonden ze heel mooi al waren het er volgens Fenna niet genoeg !! Ze maakt leuke grapjes, die dame maar ik kreeg een dikke knuffel van Eline.

Toen richting Kessel en het weerzien met mijn allerliefste zus dit mij dit jaar ook weer onderbracht op dat heerlijke zolderkamertje. 's Avonds al direct feest in Kessel-Eik en ik heb het zowaar tot middernacht volgehouden, toen moet Asspepoes naar huis en ja, ik had mijn beide schoenen nog.

Zondag verjaardag van Sylvia en genieten van mijn kleindochters.

Ik ga niet alles per dag opnoemen, ik heb eens lekker niks opgeschreven maar we gaan gewoon wat schrijven.

Maandag wandelen door Kessel en boodschappen doen voor het grote feest van Ine op vrijdag. Dinsdag naar Duitsland, gewoon lekker ontbijten bij de bakker zoals vroeger en einkaufen maar.

Ik had toen al ruim een grote draagtas vol, dat zouden er 4 worden,

Ik had afspraken gemaakt met mensen, lekker lunchen met Mieke met erna een wandeling naar de markt. Lekker lunchen met May, Ton, Ted en Mart en heerlijk na praten.

Eem lekker etentje met Pauline en Leny en daarna ijs bij Clevers – ik ben er verschillende keren geweest deze laatste weken – koffiedrinken bij Liesbeth, keigezellig met de lekkerste soezen en een hele vracht oude familie foto's rijker.

Tante Mien kreeg een bezoek en tante Luus zag ik op de dodenherdenking in de Donk.

De verjaardag van Mart waar we de hele middag buiten zaten, ik ben zo dankbaar voor mijn broers en hun families.

Een geweldige middag met Marianne, Els, Helene en hun mannen, op het kasteel, wandeling door Kessel en zuur vlees met lekkere frieten bij de Ruine en daarna, hoe kun je geter afsluiten, een ijsje bij Clevers.

Ik dronk koffie bij Ger met geitenmelk erin en het was lekker !!!!

Ik at appeltaart bij Willemien en Gerry en het was net alsof we elkaar pas vorige week nog zagen.

Ik reed naar Kinrooi voor mijn tattoo, vakkundig gedaan door Don.

Ik was op de Koningsmarkt in Blerick met Ine en Timo want Janine stond daar spulletjes te verkopen.

Ine's feest was geweldig, 65 mensen en wij hadden de hele dag in de keuken gestaan voor het buffet, mensen vroegen zelfs wie toch die cateraar was die dit allemaal zo lekker had gemaakt.

Dinsdag met de meiden naar een indoor speeltuin want voor de bossen was het te koud en nat. Lekker frietjes eten en toen kreeg Fenna een reuze bloedneus nadat ze in aanraking kwam met Eline's elboog. Snel naar hun huis, onkleden en weer dat ijsje.

Witchie ontmoette ik ook en ik kreeg een mooie foto gemaakt vanuit de lucht van Kessel met ons oude huis er nog op.

Ik ging eten met John bij de Rozentuin en twee keer genoten wij van hun asperges menu, ook gingen wij zaterdag naar een concert van de Koninklijke Harmonie van Thorn en ik heb zo super genoten van de muziek en het gezelschap. Ik heb veel tijd doorgebracht met John en dat was fijn. We praatten uren over muziek en het leven, heel dierbaar zijn de herinneringen.

Ik kreeg mijn boek aangeboden van Ans, haar boek eigenlijk natuurlijk want zij heeft het geschreven maar mijn verhaal staat we ook in.

Ik ging naar de baggergaten en genoot van de stilte en de vogels en besefte eens temeer hoe belangrijk thuis is.

Ik heb nog zoveel meer mensen gezien, begroet, een praatje mee gemaakt en weer genoten en dan....

Dan is het opeens voorbij. Zondagmorgen in alle vroegte met Ine, Marianne en Janine naar Ahoy voor Jesus Christ Superstar met Ted Neeley, een droom die uitkwam nadat ik 89 7 augustus 1974 voor het eerst kennismaakte met hem en de muziek. Ook Yvonne Elliman (Maria Magdalena in de film) en Barry Dennen (Pontius Pilatus) waren bij de finale en er word samen gezongen.
Het mooie was, toen we Ahoy binnenliepen speelden ze Led Zeppelin en toen we onze plaats gevonden hadden kwam Stairway to Heaven en was mijn schat helemaal bij me.

Na afloop namen we afscheid bij Joke en Nico die me zondagmorgen weer op Schiphol afzetten na een gezellige avond bij hen op de bank.

Een gemis was Frank en Aline die niet konden komen maar er komt een volgend jaar en dan halen we dat wel in.

Voor allemaal en iedereen die ik zag, sprak en knuffelde, bedankt en tot ziens !!!

Liefs...Mariet






Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Jacksonville

Mariet

Ik woon in Jacksonville Florida samen met mijn man Martin. Ik werk voor at&t en doe technical support voor internet. Ik heb twee zonen en twee kleindochters, Martin heeft een zoon en een dochter en een kleindochter Mijn hobbies zijn koken, bakken, schrijven en de natuur

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 409
Totaal aantal bezoekers 437909

Voorgaande reizen:

31 Mei 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: