Kleur bekennen !! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu Kleur bekennen !! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu

Kleur bekennen !!

Door: Mariet van Knippenberg

Blijf op de hoogte en volg Mariet

25 April 2010 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Hallo allemaal

Ich vroog derom
missjien waal sjtom
unne hoap zonnesjien
noe doon mien bein get pien
door ut roeje vel
ich verbrandje get te hel
mien sjouwers miene nek
maar ut waas ech te gek
verkoch bienao niks maar
ben waal un bietje gaar
gezellig waas ut waal
dus ut is neet det ich baal
en broen is ut resultaat
euver ein paar daag
as de aftersun baat

Ja hoor we hadden zon maar het was ook bewolkt dus ik dacht dat gaat niet zo hard maar ik had het mis, Gisteren om 3 uur was ik gebakken. Mijn boven benen zijn rood als een kreeft en mijn schouders, armen en gezicht zijn lekker bruin, Je kunt een witte streep in mijn nek zien waar mijn ketting de zon tegenhield. Susan en ik besloten vrijdag om een garagesale te houden dus gistermorgen om 8 uur sjouwde ik al mijn spulletjes naar haar tuin maar de opkomst viel heel erg tegen en op het einde zat ik daar met 4 dollars en 76 cent in mijn zak, Die ene cent vond ik op straat hehe. Het was wel weer keigezellig, we hebben de hele dag lekker geklets, zij had wat meer verkocht als ik en kwam om 5 uur kwam ze met een draagtas. Zij en haar man Gil waren gaan eten en waren bij Captain D's aangegaan en hadden voor Martin en ik een maaltje frietjes en gebakken vis meegebracht.
We waren net een film aan het bekijken, Avatar die hier de afgelopen week op dvd uitkeam, geleend van Jack die altijd de laatste films heeft, beslist een aanrader.

Martin heeft de hele week bij Jack gewerkt, ze moesten grote airco units uit elkaar halen voor het aluminium en de koperen buizen in de binnenkant. Ze werkten elke dag van 5.30 tot 17.00 dus hij heeft er heel wat uurtjes opzitten deze week. Ik heb de afgelopen week wat minder uurtjes gemaakt, ik heb gebruik gemaakt van Etime, onbetaald vrij want mijn lichaam is moe, ik denk een combinatie van veel werken en emotionele moeheid.
De komende week heb ik cursus, elke dag van 9 tot 6, technische support voor zakenklanten, wat meer ingewikkeld dan voor de particulieren.

Afgelopen vrijdag hadden we de jaarlijkse voorjaarspicknick, AT&T zorgde voor de hotdogs en de hamburgers en we moesten zelf de bijgerechten doen. Ik stond al vroeg op om twee appeltaarten te bakken als toetje. Het was heerlijk weer, zo'n 30 graden, de eerste keer dit jaar en buiten was muziek en spelletjes. Ook hadden ze een auction op touw gezet voor het Quigley Hous. Dit is een soort blijf van mijn lijf huis voor moeders en kinderen. Iedereen kon nieuwe spulletjes inbrengen en daar kon je schriftelijk op bieden. Ik zag een theeeichtjes houder van wit metaal in de vorm van een boot met 5 blauwe lichtjes, heel zomers en daar heb ik op geboden. Niemand anders wilde hem blijkbaar dus op het einde van de dag nam ik hem mee naar huis voor 2 dollars. Ik ga hem op een glazen schaal zetten en de binnenkant opvullen met schelpen die Marianne en ik samen hebben geraapt op het strand.
Marianne en Frits zijn weer terug in Ubachsberg, de vluchten werden gelukkig voor hen weer helemaal hervat. Ik hoop dat ze een geweldige vakantie hebben gehad en kan niet wachten om hun foto's te zien.

Op wek naar mijn werk zag ik donderdag een osprey, een visarend met takken vliegen. Hij of zij is een nest aan het bouwen op een van de grote lichtmasten bij een van de stripmalls, een rij kleinere winkels die meestal rond een supermarkt gebouwd zijn. De lichtmasten zijn behoorlijk hoog, vergelijkbaar met de lichtmasten rond een groot voetbalstadion. Visarenden eten natuurlijk voornamelijk vis en ze zijn heel indrukwekkend, eerder zag ik er eentje vliegen met een vis in zijn klauwen, een kraai probeerde de vis weg te pakken en het was indrukwekkend om te zien hoe de arend hem ontweek en er van door ging.

De natuur blijft me verrassen, de azaleas zijn uitgebloeid maar de volgende serie bloemen staat alweer klaar om te stralen. De bermen zijn gekleurd met allerlei bloemetjes die je in de Nederlandse tuinen vind zoals lantana en allerlei paarse en roze leuke bloemetjes. In onze achtertuin in het gras komen ineens allerlei winde uien tevoorschijn, Die hadden we het vorig jaar nog helemaal niet dus waar ze vandaan komen, wie weet. Ze zien eruit als bieslook en hun bloemen steken hun kopjes boven het gras. Ze hebben een heerlijke uitengeur.

Ze hebben kleine uienknollen en ze smaken zoet. De boontjes groeien goed al hebben ze dringend een regenbui nodig, het heeft hier nu al 3 weken niet gerekend maar het weerbericht voorspelt onweersbuien voor vanmiddag. Martin gaat werken maar zal vanmiddag dus wel weer thuis zijn want ze werken tenslotte buiten.
Ik heb ook slangkomkommer gezaaid en siererwten. De braamstruiken tegen de schutting hebben honderden bramen, ze zijn veel kleinder als het vorig jaar maar dat komt waarschijnlijk door de veel koudere winter die we hadden. De temperaturen blijven de komende week rond de 30 en snachts koelt het lekker af naar zo'n 16 graden dus perfect om de ramen open te hebben en de airco hoeft nog niet aan. Onze elektriciteitrekening was maar 86 dollars de afgelopen maand, zo laag was ze nog nooit maat je hoort mij echt niet klagen.

Het is bijna Koninginnedag en ik zal zeker oranje dragen. Ik ga ook natuurlijk de verslagen volgen van de activiteiten en hopelijk wordt dit een fijne dag voor iedereen en niet zoals vorig jaar. Die beelden staan nog steeds op mijn netvlies gebrand. We waren toevallig getuige van dit drama. Gek he, dat je vroeg op bent en een website vindt met een live verslag en dan zo'n drama ziet op je beeldscherm.

Komende zaterdag neemt Raini me mee naar de World of Nations, dat is een festival over culturen die hier in Jacksonville vertegenwoordigt zijn. Er zijn stands van allerlei landen, Nederland is jammer genoeg niet vertegenwoordigt en je kunt muziek luisteren, allerlei gerechten proeven en er zijn fotos en films. Ook worden de nieuwe Amerikanen gehuldigd. Dat zijn de mensen die de inburgeringstest hebben gedaan en van resident (wat ik ben) naar citizen veranderen. Ik zal dat waarschijnlijk nooit doen, het is niet verplicht. Citizen betekent dat je mag stemmen en zo maar er is sprake van een wetsaanpassing in Nederland over duo paspoorten, dat betekent dat ik mijn Nederlandschap zou kunnen kwijtraken en dat zou misschien ook betekenen dat ik geen AOW krijg als ik 65 wordt dus dat wil ik beslist niet in gevaar brengen. Andrea's dochter Stefanie Renee zingt er de Star Spangled Banner, het volkslied en dat wil ik graag horen.

Dat was weer mijn verslag voor vandaag, ik ga zo nog even een dutje doen, Martin is alweer in dromenland en daarna ga ik Ine bellen, Janine viert haar verjaardag vandaag en moeder is op bezoek.
Komende week op 29 april is Mart jarig, van harte broertje en we bellen gauw hoop ik.
Ook is Ted jarig op 27 april, fijne dag meid en nog vele fijne jaren samen met je familie.
Fijne zondag allemaal en tot de volgende keer !!!

Mariet xxxx

• 01 Mei 2010 - 10:32

Yvonne:

queensday is dit jaar godzijdank zonder vervelende incidenten een super mooi feest geworden.

Jammer dat je op de sale niet veel verkocht hebt, maar bewaar je spulletjes maar, ut komt zeker een keer goed.

Liefs,
    Yvonne