Soms zit het mee, soms zit het tegen !! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu Soms zit het mee, soms zit het tegen !! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu

Soms zit het mee, soms zit het tegen !!

Door: Mariet van Knippenberg

Blijf op de hoogte en volg Mariet

07 Februari 2010 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Ut zunke sjeen en de loch was blauw
de windj bloos met un flinke bries
in de verte reagende ut, wiet aweg
de horizon waas gries
maar wae zoote lekker in de zon
de minse kwamen allemaol veurbie
we heijje alles oetgesjtald
sommige dinge ware aod, angere zo good as niej
de opbrings waas mier den ich dach
de dollars gingen van handj toet handj
aan de euverkantj van de waeg bleuje narcisse, hiel sjoen
ik keek dernao en dach aan Limburg, mien landj

Hallo lieve mensen !!!

Wat hebben we weer een week achter de rug, hectisch is het juiste woord wel!!!

Martin heeft nog steeds zijn migraine aanvallen, in het begin van de week leek het na het dokterbezoek op maandag langzaam uit te doven, ze werden vaker, zo'n 4 per dag en nacht maar minder pijnlijk maar afgelopen nacht 10 minuten nadat we al in bed lagen moest hij weer op en hij heeft het geweten, 25 minuten van intense hoofdpijnen tot hij zo ongeveer van zijn stokje ging en na 3 uur de volgende dus vandaag is hij helemaal total loss. Ik voel zo erg voor hem maar er is niks wat ik kan doen, alleen uit de buurt blijven.
Ik ben in de nadagen van mijn verkoudheid, ik ben nu weer aan het niezen maar het is al stukken beter. Ik ben natuurlijk gisteren de hele dag buiten geweest in zon en vooral wind, dat heeft alles flink losgemaakt. Susan startten gistermorgen rond 7 uur met alles opzetten. Ik moest 5 keer op en neer rijden om alles daar te krijgen. Andrea had me ook deze week nog voorzien met flink wat spulletjes. De eerste klanten waren er al om 8 uur voordat we klaar waren en de hele morgen en middag door stopten er behoorlijk wat mensen. We moesten een zeil spannen op haar tuinhek omdat de wind speelde met alle kleren en lichtere spulletjes en dingen bleven wegwaaien. Een paar keer werd de lucht behoorlijk donker en wolken joegen over met een vaart maar het bleef droog en in de zon was het lekker, zo'n 16 graden. Zij heeft een draadhek om haar hele tuin en ik had kleerhangers meegenomen, alles kon worden opgehangen en dan verkoopt het veel gemakkelijker. Ik had alle kleren geprijst op 50 cent en 3 voor een dollar en werd heel wat kwijt, al mijn oude jeans die veel te groot zijn nu en zo. Het was erg gezellig daar en we hebben echt de hele tijd zitten kletsen, het deed me zo denken aan de keren dat Ine en ik lang geleden doorbrachten toen we het braderie circuit deden met onze zelfgemaakte spulletjes. Om drie uur begonnen we op te ruimen want het werd stil en toen had ik 120 dollar in mijn broekzak, toch lekker als extraatje. Sinds her vandaag weer hetzelfde weer gaat worden liet ik alles daar en doen we het vandaag nog eens dunnetjes over. Martin en ik hebben nadat ik een beetje bekomen was wat boodschappen gaan doen en toen naar Popeye's. Deze fastfood keten is hier vooral bekend om zijn kip, zo'n beetje als KFC. Hij was al de hele week erover bezig dat hij hun Mardi Grass basket wilde proberen, gefrituurde garnalen met cajun frietjes. In Limburg is het vastelaovend maar in New Orleans is Mardi Gras het evenement van het jaart op carnavalsdinsdag (Fat Tuesday), er zijn feesten in de hele stad. Er wordt gedanst en vooral veel gedronken en Mardi Grass kralen zijn beroemd en berucht. Ze worden uitgereikt aan vrouwen die in het openbaar hun shirtje oplichten en hun blote borsten laten zien aan de menigte. Vreemde mensen hoor, die Amerikanen..hehe

Vanmorgen om 4.24 werd er weer een spaceshuttle gelanceerd maar die hebben we maar voorbij laten gaan, Martin was nog een bekomen van zijn laatste aanval en het was helemaal bewolkt dus niks te zien.
Vanmiddag is het Super Bowl, het sportevenement van het jaar op football gebied. De Super Bowl is een groot jaarlijks Amerikaans sportevenement. Het is de finale van de belangrijkste competitie van het American football, de National Football League (NFL).
In de Super Bowl speelt de kampioen van de American Football Conference (AFC) tegen de kampioen van de National Football Conference (NFC). De AFC en de NFC zijn de twee divisies van de NFL.
De Super Bowl trekt ruim 100 miljoen televisiekijkers en is daarmee samen met de finale van de UEFA Champions League het meest bekeken sportevenement ter wereld.[1] Traditioneel worden vrienden uitgenodigd voor een party met eten en drinken, en wordt er gezamenlijk naar de wedstrijd gekeken. Buiten de V.S. is dat stukken minder, in Nederland bijvoorbeeld gemiddeld maar 9000. Toch is de Super Bowl in de westerse wereld vrij bekend, doordat zij een geliefd onderwerp is in Hollywoodfilms.
Tijdens de rust van een Super Bowl wedstrijd wordt er een halftime show gegeven. Dit is al een traditie sinds de eerste Super Bowl in 1967, toen enkele marsbands en de trompettist Al Hirt optraden. Maar sinds de commercie een belangrijke rol speelt in de Super Bowl, zijn er ook bekende popartiesten voor uitgenodigd.
Net als bij iedere belangrijke sportwedstrijd in de Verenigde Staten wordt begonnen met zingen van het Amerikaanse volkslied, The Star-Spangled Banner. Vanaf het begin van de Super Bowl traden er al bekende sterren op om het volkslied te zingen, die afwisselend werden begeleid door orkesten van universiteiten en het leger:
Ok is het de dag waarop de Super Bowl reclames worden gelanceerd en het is altijd weer iets waar mensen naar uitkijken en dagen over praten. Dit jaar is de Super Bowl in Miami Florida en het is daar al weken een gekkenhuis.
De twee teams die tegen elkaar gaan uitkomen zijn de New Orleans Saints,voor het eerst in de finale en Indianapolis Colts die lichtelijk favoriet zijn.
Wij gaan natuurlijk ook kijken nu we een converterbox hebben en publieke tv kunnen ontvangen. Het start later in de middag en gaat door tot ver in de avond en we gaan er een gezellige paar uurtjes van maken. We gaan onszelf trakteren op pizza van Papa John's die speciaal voor deze dag pizza aanbied voor maar 10 dollars. Je hebt dan een grote pizza met een topping naar keuze en ik wil er graag breadsticks bij, Dit zijn net lange vingers maar dan van knapperig brood, erbij krijg je twee bakjes met een knoflookboter dip, heel erg lekker !!!

De lente zit echt in de lucht al hebben we een paar koudere nachten in het verschiet. Tegenover Susan's huis staat een hele rij paperwhite narcissen in bloei en toen ik die gisteren zag moest ik toch even slikken en aan Limburg denken. Ook zag ik deze week hele vluchten ibissen neerstrijken, gewoon langs de weg en bij de slootkanten op zoek naar eten. Met hun lange snavels pikken ze wat rond op zoek naar kleine kikkers en insecten. Ook de andere watervogens zoals witte en blauwe reigers zijn druk in de weer.

Mijn belastingcentjes maken een omweg en daar ben ik niet blij mee zoals jullie kunnen begrijpen. Omdat Martin's naam op mijn belastingaangifte voorkomt heeft childsupport ingegrepen. Toen hij en zijn vrouw Kelly gingen scheiden betaalde childsupport haar maandelijks een bedrag voor de kids, geld dat hij toen niet had omdat hij met Shirley en haar kinderen samenwoonde en dat gezin onderhield en hij heeft nog steeds een gedeelte van die schuld openstaan, we betalen hier maandelijks aan maar als hij belasting terugkrijgt kunnen zij dit vorderen en dit hebben ze dan ook gedaan. Nu moet ik dat weer terugvorderen van hun omdat het zijn schuld aan hen is en niet dit mijne. Dit betekent een vertraging voor mij van zo'n 6 tot 8 weken en hopelijk gaat dit niet mijn reis naar Nederland vertragen, we zullen wel zien. In juni is Limburg ook leuk natuurlijk met Kesselse kermis en zo maar ik wil toch het liefste op Fenna's verjaardag zijn.

Jullie kennen mij, gewoon optimiscch blijven en niet bij de pakken neerzitten, dit heeft me al heel wat keren door moeilijke situaties geholpen. Het is niet zijn schuld dat ze dit nu doen en het heeft ook weinig zin om in een hoekje zitten te pruilen, dat verandert helemaal niks aan de situatie.

Ik wil afsluiten met jullie allemaal een fantastische vastelaovend te wensen, geniet van de drie dolle dagen (voor sommige van jullie veel meer als drie trouwens) en tot de volgende week !!!

Mariet xxx


  • 07 Februari 2010 - 12:02

    Leny:

    Hallo Mariet
    Je bent wel een week te vroeg voor de carnaval maar je wensen zijn goed bedoelt.
    Ik wens je heel veel succes met de belasting en hoop dat je reisje toch gewoon door kan gaan.
    Groetjes en een dikke knuffel
    Leny

  • 07 Februari 2010 - 12:12

    Mariet:

    ja dat klopt, het is het volgend weekend maar tegen de tijd dat de hardcore vierders dit lezen zijn de dagen waarschijnlijk al een heel stuk voorbij

  • 07 Februari 2010 - 15:30

    Ger:

    Hallo Mariet,

    thanks again.....en heel veel sterkte met alle fiscusbesognes en natuurlijk Martien met zijn clusterhoofdpijklachten. Wij gaan met Carnaval enkele dagen naar Breda om op kleinzoon Cas te passen. Daar verheugen we ons nu al op.
    Lieve groetjes van J&G

  • 08 Februari 2010 - 12:29

    Ted Nijssen:

    Lieve Mariet en Martien,

    Sterkte en beterschap met Martien. Wederom weer gezellig om jouw (jullie) verhalen te lezen.Inderdaad je hebt samen met je zus heel wat martkten bezocht. Hopelijk komt het toch allemaal weer goed Mariet. En inderdaad zo kennen wij jouw ook altijd weer de zonnige kant er van inzien. Dat wil niet zeggen dat het altijd meevalt natuurlijk.Op zich een goede eigenschap die veel voordelen biedt. Hier gaat het allemaal prima,op wat kleine tegenslagen na, die ook bij het leven horen. Onlangs afscheid moeten nemen van een goede vriendin, zij is 3 jaar lang ziek geweest. Heel triest allemaal. En natuurlijk gebeuren er ook veel leuke dingen in het leven. Een hoogtepunt is het mooie bericht dat wij Opa en Oma worden, Ingrid en Matthijs verwachten hun eerst kindje in augustus. En inderdaad de carnaval komt er aan,op een zeer laag pitje gaan wij hier van genieten, d.w.z.de optochten bewonderen die zijn toch altijd weer geweldig. Ons plan om met de carnaval weg te gaan is niet gelukt. Wij hadden een reisje geboekt naar Berlijn maar bij geringe belangstelling gaat de reis niet door. De afgelopen weken zijn wij met een groepje de gouden bruids-paren gaan feliciteren, Harry en Gon van der Beuken, en Ans en Frans Hendriks. Je ziet Mariet alles is ook hier volop in beweging. Wat de winter betreft was het volop genieten al zal niet iedereen het met mijn eens zijn, prachtig die sneew een beetje een ouderwetse winter weer. Met natuurlijk ook een ander kant, gladheid en ongelukken in het verkeer. Mariet ik wens jullie een goede tijd verder, en natuurlijk jouw grootste wens om deze zomer naar Neerland te komen moet in vervulling gaan. Heel veel groetjes, Mart en Ted Nijssen

  • 10 Februari 2010 - 13:39

    Sanneke:

    Ha Mariet,

    Tijdje niets van me laten horen, maar het nogal druk gehad! Henk is namelijk geopereerd aan zijn schouder..Heeft een bedrijfsongeval gehad en nu is het de vraag of alles weer goed komt.

    Succes en beterschap met Martin. Ik zal voor je duimen dat het met het belastinggeld een beetje opschiet zodat je reis toch door kan gaan.

    Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Mariet

Ik woon in Jacksonville Florida samen met mijn man Martin. Ik werk voor at&t en doe technical support voor internet. Ik heb twee zonen en twee kleindochters, Martin heeft een zoon en een dochter en een kleindochter Mijn hobbies zijn koken, bakken, schrijven en de natuur

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 237
Totaal aantal bezoekers 439385

Voorgaande reizen:

31 Mei 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: