Die Amerikanen !!!!! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu Die Amerikanen !!!!! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu

Die Amerikanen !!!!!

Door: Mariet van Knippenberg

Blijf op de hoogte en volg Mariet

24 September 2009 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Ik ben moe en de dag is net begonnen !!
Martin heeft en oude vriend die hier in de buurt woont, Hubert en tot zover had ik hem nog niet onmoet tot vannacht. Hubert is een hele kleurrijke figuur, letterlijk en figuurlijk (Els weet je het verschil precies te vetellen hehe), hij is bezaaid met gekleurde tattoos en spreekt met een hele zachte stem, niet echt gewoon voor Amerikanen, Martin kent hem al sinds de basisschool, ze groeiden samen op in deze buurt en Hubert woont een paar straten veder. Zijn broer is trouwens de sheriff hier in Jax. Ze spraken elkaar blijkbaar gistermiddage en Hubert zou langskomen, hij vroeg hoe laat dat kon. Martin vertelde hem dat ik meestal pas na 11 uur thuiskwam dus hij was nooit vroeg in bed. Hij vertelde me dit niet, was het waarschijnlijk al vergeten en we sliepen al rond 1 uur vannacht toen ineens de bel ging. Ik schrok best wel, je denkt toch altijd dat er iets gebeurd is op dat uur van de dag maar Hubert had besloten om even binnen te vallen om een sigaretje met Martin te roken. Ik heb me maar aangekleed en kennis gemaakt. Hij bleef ook niet lang, misschien 10 minuutjes en na een uitnodiging om langs te komen voor een barbecue was hij weer weg. Dit had tot gevolg dat ik om half vier nog niet sliep !!
IK ben het weer in de gaten aan houden omdat ik dit weekend de garagesale wilde doen maar er is een kans van 40% opregen op zaterdag dus ik stel het een week uit.

IK had vanmorgn een enquete in mijn mail over fastfoodrestaurants en ik wist wel dat er veel te krijgen is maar dit overdonderde mij toch wel weer. Niet alleen zijn er veel ketens maar hun menu's zijn gigantisch. Zoals jullie weten is Captain D's mijn favoriet, lekker seafood, heerlijke gebakken vien frietjes en ook redelijk geznd maar Burger King heeft een yummie broodje kip, een groot broodje met een kipburger, sla en een lekkere mayonaise saus. Sonic is ook goed en het leuke hier is dat het een drivein is, je parkeert je auto, bestelt en het wordt gebracht door een jongedame op rolschaatsen. Wendy's adverteert heel veel voor 'meer dan fastfood' maar ik ben niet zo gecharmeerd van hen. Ik heb nog een Starbucks kaart van 5 dollar, zij hebben hele lekkere koffie dus die ga ik een van de komende dagen gebruiken, er is een Starbucks dichtbij mijn werk.
Ik ben ok nog aan het wachten op een bon van Chick-a-filet voor een broodje kip, daar heb ik nog nooit gegeten. Broodje knak heeft hier ook een hele andere betekenis dan in Nederland, een hotdog itwee maal zo groot en ik heb er echt gezien van zo'n 40 cm. Michelle van het werk eet er normaal twee plus frietjes plus een salademaar dat is haar ook wel aan t zoen. Haar bureau is bezaaid met eten zoals chips en koekjes e als ze niet aan de telfoon is om te praten gaat dat mondje toch de hele dag op en neer als ze weer aan het eten is.
Ik pas wel 3 keer in haar denk ik !!!
Ze is wel een hele lieve vrouw, ze werd 50 twee weken geleden,Ze heeft geen familie hier, geen ehte vrienden dus Andrea en ik hebben haar verrast op haar verjaardag. Andrea had haar bureau versierd en ik had wafels gebakken om te trakteren en heb haar ook een kadootjgegevn, een vanillekaars in een glas,mooi ingepakt (toch wel handig als je die op een garagesale hebt kunnenkopen voor 5 cent en het waren er maar liefst 12). Ze was erg emotioneel dat we eraan geacht hadden en nu kan ik natuurlijk geen kwaad bij haar doen. Ze noemt me de hele tijd sweetie en had zelfs lunch voor mij gekocht, de vorige week donderdag, alleen had ik mijn vrije dag !!!

De herfst is in het land en het lijkt wel of alle vlinders nog snel even willen bijtanken voor de koelere dagen beginnen ofschoon het nog warm blijft vor mijn begrippen, het is nu gemiddeld 29C elke dag en vooral in de vroege morgen en late avond is he heerlijk. De blaadjes aan de bomen verkleuren al een beetje, dt gaat hier vlug net alsof de bomen het niet kunnen afwachten om aan hun rustperiode te beginnen na die lange hete zomer.
Mijn staakbonen die ik in april geplant heb produceren nog steeds al is het stukken minder en de tomaten komen nu pas echt los.
De bloemen bloeien echt nog overvloedig en de tijd voor de pecannoten komt er snel aan. Pecans zijn heerlijk in gebak zoals pecanpie, een klain taartje, het zie er qua kleur uit als een speculaastaart en is heerlijk en gezond, noten zijn heel goed voor je cholesterol.


http://www.dallasnews.com/sharedcontent/dws/img/10-07/1024pecanpie.jpg

Wow de tijd vliegt als je al laat opstaat en ik moet nog veel doen, nog moneyorders halen voor de huur. Dit is een sorrt cheque die je bij de meeste winkels en benzinestations kunt krijgen, je betaalt 30 cent extra, vult de naam van de ontvanger in, tekent het en stuurt het op. Ik denk dat je het kunt vergelijken met cheque aan toonder en dit is hoe onze huurbaas zijn maandelijks bedrag int. Ik kan het in gedeeltes betalen omdat hij daar vrij relaxed over is zoalng het maar op tijd binnenkomt in zijn geheel. Ook wil ik nog mijn lunch klaarmaken, boterhammetjes met kaas en mijn dagelijkse beker yoghurt met fruit.

Heel veel groetjes en alvast een fijn weekend en Jan, alvast gefeliciteerd met je verjaardag morgen !! Ook Sanneke is dit weekend jarig, proficiat meid en een fijne dag met Henk en de familie.

Oh ja, als de baby van Ian en April er zondagmiddag nog niet is wordt ze ingeleid, dus misschien wordt het een zondagskind !!!

Liefs....Mariet xxx









  • 25 September 2009 - 06:35

    Yvonne:

    Mariet,

    heerlijk om al die verhalen te lezen, ik moet nog een weekje werken en dan jummie let's go to the USA.

    Kussie

  • 25 September 2009 - 13:38

    Mariet:

    Yvonne, altijd leuk m van je te horen !!! WE hopen dat je een geweldige vakantie hebt

    XX kussie

  • 25 September 2009 - 18:52

    Marij:

    Ha die Mariet

    Allereerst nog heeel hartelijk bedankt voor je lieve en hartelijke woorden voor mijn verjaardag.
    Zou je mij jouw berichtjes naar dit adres willen sturen marijgijsen@hotmail.com, want anders mis ik ze.
    Ik keek nu toevallig even op dit adres, maar dat gebruik ik eigenlijk niet meer.

    Liefs Marij

  • 28 September 2009 - 11:13

    Anita:

    Hoi Mariet,

    Het blijft geweldig om jouw belevenissen te volgen. Ben super benieuwd naar de kleine spruit. Hoop dat alles goed is gegaan...

    Hier doet de herfst ook zijn intrede. Bladeren vallen. In Weert is het kermis. We hebben gelukkig wel mooi weer op dit moment. Het is zo'n 20 tot 23 graden geweest. Vanaf donderdag wordt het minder. Dan zal het hard gaan met de bladeren. Kan ik weer gaan vegen... want ze liggen altijd bij ons op de oprit...

    groetjes
    Anita

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Mariet

Ik woon in Jacksonville Florida samen met mijn man Martin. Ik werk voor at&t en doe technical support voor internet. Ik heb twee zonen en twee kleindochters, Martin heeft een zoon en een dochter en een kleindochter Mijn hobbies zijn koken, bakken, schrijven en de natuur

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 286
Totaal aantal bezoekers 438291

Voorgaande reizen:

31 Mei 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: