Koud he !!! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu Koud he !!! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu

Koud he !!!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Mariet

16 November 2008 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Hallo lieve mensen in Nederland

Zondagmorgen half zeven in de morgen en nu vragen jullie, waarom zo vroeg. Ik sta om 5 uur op om naar Minse Winse te luisteren op radio P&M, het programma waar ik zoveel jaren met heel veel plezier aan meegwerkt heb.
Het is frisjes hier, we hebben een week achter de rug met hete dagen van 28C op donderdag en nu hebben we een koufront hier met komende woensdag zelfs vorst. Ik ben herstellende van een flinke kou, niezen en hoesten, het was geen pretje.
Gisteren moest ik naar AT&T, een telefoon/internetbedrijf waar ik gesolliciteerd heb voor een baan op de technische helpdesk voor internet.
Ik moest gisteren een technisch en een keyboard test doen en ben voor beiden gslaagd. Het was niet zo moeilijk, goed lezen en logisch antwoorden en mijn aanslagen werden geteld. Ik had een totaal van 6744 aanslagen per uur, ruim 3000 aanslagen boven het minimum voor de baan. Ze gaan me maandag of dinsdag bellen voor een telefonisch interview en dan moet ik ook nog een drugstest doen. Dat is standaard hier voor elke baan samen met een zogeaamd background onderzoek, of je ooit veroordeeld bent voor iets illegaals dus dat zit wel goed.
Als ik de baan krijg, kan ik 24 november beginnen met de training van 6 weken. Ik ga 4o uur werken, ben direct verzekerd (niet logisc hier, want de bij de meeste banen is dat pas na je 90 dagen proeftijd) en na 6 maanden heb ik recht op vakantie (een week). De betaling is goed, beter dan bij Office Depot ofschoon ik iets verder moet rijden en daarom heb ik voor AT&T gekozen. Ook betere vooruitzicten voor promotie.
Ik heb ondertussen ook mijn social security kaart gekregen en heb zelfs nu mijn eigen bieb kaart.
De library (bieb) in de buurt is maar klein maar ze hebben een leuke collecie DVD's met veel oude tv series en alles is gratis.
Martin heeft gisteren al zijn verjaardagskado gekregen, een Gevalia coffeemaker, roestvristaal met een timer. Hij wilde er heel graag eentje en toen ik met mum ging garagesalen voordat ik naar mijn testen ging vond ik er eentje, hardstikke nieuw, nog in een dichte doos en het apparaat kostte maar 5 dollars, dus tussen de 3.50 en 4 euro, bijna voor niks. We hebben het direct uitgeprobeerd, lekker hoor, zelfs met Amerikaanse koffie.

Martin is van de week ook naar het ziekenhuis geweest voor zijn verwondingen door het ongeluk met de motor. Hij heeft rontgenfotos laten maken, er was niks gebroken en alles is aan het helen, Hij kan zijn hand weer gebruiken, nog niet zoals het moet maar het gaat de goede kant uit.

Ik ga nog een lekker kopje koffie in de keuken halen dus zwaai zwaai

Mariet

ps. Bartje, proficiat met je 19e verjaardag en vier ze. Ook proficiat voor Marieke en Dian !!!

  • 16 November 2008 - 17:34

    Ine:

    Heey sis,
    Wat een goede berichten. Ik ben blij dat het nu allemaal de goeie kant op gaat. Ik ben er vast van overtuigd dat je de baan gaat krijgen. Maar ik zal tóch voor je duimen. Gelukkig gaat het met Martin ook beter. Dus alles komt goed. Hier vordert de verbouwing gestaag. Over 2 weken moet alles klaar zijn dus duim ook maar voor ons. Want er moet toch nog het een en ander gebeuren.
    xxxx je kleine zus.

  • 16 November 2008 - 17:39

    Hay:

    Hi big sis,

    Fijn om te horen dat Martin herstellende is van het ongeluk. De Sint is ook weer in NL aangekomen en jouw en mijn verjaardag komen er dus weer aan. Zo te horen heeft Martin zijn kado al gekregen...nu jij nog! Ik hoop van harte dat je die baan bij AT&T krijgt. Zou dat geen geweldig verjaardagskado zijn...:-)
    Hier valen de bladeren met bakken uit de bomen: harken dus! Het is al vroeg donker en het weer wordt guurder. Het zal wel weer zo'n kwakkelwintertje van niks worden net als vorig jaar.

    groetjes, H&M

  • 16 November 2008 - 17:49

    Hay:

    Hi big sis,

    Fijn om te horen dat Martin herstellende is van het ongeluk. De Sint is ook weer in NL aangekomen en jouw en mijn verjaardag komen er dus weer aan. Zo te horen heeft Martin zijn kado al gekregen...nu jij nog! Ik hoop van harte dat je die baan bij AT&T krijgt. Zou dat geen geweldig verjaardagskado zijn...:-)
    Hier valen de bladeren met bakken uit de bomen: harken dus! Het is al vroeg donker en het weer wordt guurder. Het zal wel weer zo'n kwakkelwintertje van niks worden net als vorig jaar.

    groetjes, H&M

  • 16 November 2008 - 18:12

    Ine:

    Oh ja, zou ik bijna vergeten te vertellen dat ik een vaatwasser heb gewonnen bij de Plusmarkt (ik had de beste slagzin haha) Morgen moet er naar toe voor een foto. Zo zie je maar het geluk komt af en toe voorbij en dan moet je het grijpen!!

  • 17 November 2008 - 11:59

    Mariëlle:

    Heei Mariet,

    Ik ben blij dat het zo goed met je gaat, ik hoop dat het wat wordt met de baan!!! We lezen het wel. We hebben de interne verhuizing op het werk er nu ook opzitten, ik zit lekker aan het raam dus kan af en toe lekker naar buiten kijken!!

    Verder alles goed met mij!
    Verder effe geen nieuws. Groetjes Mariëlle.

  • 17 November 2008 - 18:25

    Brigit:

    Heij Mariet, nou het gaat de goede kant op daar , natuurlijk krijg jij die baan hoor,ze kunnen geen betere krijgen als jij. Wat leuk dat je weer een berichtje gestuurd had gisteren, ik mis je heel erg hoor.Maar hopelijk het volgend jaar dan kom ik die kant op. Verder gaat hier alles goed, mijn nieuwe baan bevalt heel erg goed, erg gezellig en leuke collega's. Ja zoals Hay al vertelt is het hier bij lange geen 28 graden, was het die maar ! Nou hou je taai en tot schrijvens maar weer Dikke kus
    Brigit

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Mariet

Ik woon in Jacksonville Florida samen met mijn man Martin. Ik werk voor at&t en doe technical support voor internet. Ik heb twee zonen en twee kleindochters, Martin heeft een zoon en een dochter en een kleindochter Mijn hobbies zijn koken, bakken, schrijven en de natuur

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 205
Totaal aantal bezoekers 438310

Voorgaande reizen:

31 Mei 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: