Needles and pins - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu Needles and pins - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu

Needles and pins

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Mariet

11 Juli 2008 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Het is nu vrijdag en ik ben herstellende van een doktersonderzoek.
Als je in Nederland een medisch onderzoek zou hebben, zouden ze je echt onderzoeken, niet waar?
Niets is minder waar hier.
We gingen dinsdag middag naar een dokterspraktijk, we hadden een afspraak voor half twee maar het werd eerst een uur wachten in een overvolle wachtkamer.
Toen ik eindelijk aan de buurt was, moest ik wachten in een klein kamertje en na 10 minuten kwam een assistente me bloed afnemen voor ik weet niet wat allemaal. Na het buisje gevuld e hebben werd ik naar een onderzoekkamertje gebracht waar een oudere doktor op me wachtte, hij sprak heel slecht Engels en begon te zuchten toen hij de papieren inkeek. Hij vroeg hoe oud ik was en zuchtte nog dieper. Ik dacht al dat er iets mis was met mij maar toen vroeg hij hoe Nederland was en de tulpen en wanneer de beste tijd zou zijn om daar naar toe te gaan.
Het bleek dat het zuchten als oorzaal had dat hij niet precies wist wat hij met mij moest doen.
Hij haalde een doosje met spuiten en gaf mij eerst een prik onderhuids in mijn onderarm, dat was een tbc test.
Toen kreeg ik drie prikken in beide bovenarmen, erin geramd. Op mijn vraag waar deze voor waren kreeg ik geen antwoord. Ik volgde hem naar de balie waar hij wat papieren invulde.
Het bleken spuiten te zijn voor hepatitis B, een DKTP cocktail en eentje voor Mazelen, bof en roide hond. Nu heb ik deze ziektes allemaal gehad als kind maar evengoed. Ik moest donderdag terugkomen om de tbc arm te laten zien en indien alles ok was hoefde ik geen rontgenfoto to laten maken, dus 50 dollars gespaard, want gisteren was natuurlijk alles ok.
Ik was dus 175 dollars kwijt voor die 4 spuiten, geen bloeddruk, geen hartslang, voor de rest helemaal niks.
Ik moet de komende week de uitslagen van de bloedtest af komen halen in een gesloten envelop om op te sturen dus ik zal niet zelf weten wat de uitslag is.

Vandaag gaan we weer verder met het zoeken naar een huis, Martin heeft een lijst en hij gaat eerst met de motor om te kijken wat het is, zo sparen we benzine en tijd.
De prijs van benzine gaat nog steeds omhoog, op het moment betaal je 4.00 dollars voor een gallon, dat is 3.8 liter. Nu lachen jullie allemaal want in Nederland is het natuurlijk veel duurder maar onze auto verbruikt enorm veel.

Alles is hier vrij duur, zelfs de spulletjes die niet geimporteerd zijn. Dat is natuurlijk een gevolg van de economie die echt problematisch is, je merkt het aan alles, er staan meer huizen dan ooit te koop en mensen kopen alleen het hoognodige (fastfood en snacks)
Ik heb gistren een winkel gevonden waar ze echt Gouda kaas verkopen, weliswaar de jonge maar die is ook lekker en ik heb net mijn knackebrodjes op met een plake Nederlandse kaas, yummie

Al weer bijna weekend, ik ben nu al 6 weken hier en de tijd vliegt.

Heel veel liefs van Mariet en fijn weekend !!

• 11 Juli 2008 - 13:42

Marianne:

Haaaa Mariet en Martin,
    Dat wachten heb je hier ook, maar dat een dokter niet precies weet wat hij met je moet???Nederland is letterlijk en figuurlijk een spuitenland, dus voor zo`n ziektes hoef je je niet bang te maken en de bloedtest is zeker ook okè.
    Wie gaat verder aan de slag met die bloeduitslagen? Hoop dat je daar niet al te lang op hoeft te wachten.
    Als er genoeg huizen te koop staan, is er zeker en vast een voor jullie bij!
    Vanavond fuif Thijs. Lekker harde muziek!!!!
    Liefs Marianne

• 12 Juli 2008 - 01:09

Ine:

Ha lieverds,
    We komen net thuis van Neil Young (Bospop in Weert) Het was nat, gezellig en Neil was steengoed!! Het is nu 3 uur in de nacht, dus tijd om te gaan slapen.Janine gaat definitief stoppen met de opleiding (ze mocht het jaar niet overdoen; ze mocht wel naar de 2e maar dat wil ze niet) Ze gaat zich aanmelden bij De Hogeschool Zuyd in Sittard voor de opleiding Social Work.
    Succes met jullie huizenjacht!!!
    Groetjes, ook van Vijo,
    xxxxIne