30 Dozen... - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu 30 Dozen... - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu

30 Dozen...

Blijf op de hoogte en volg Mariet

15 Maart 2020 | Verenigde Staten, Jacksonville

dertien jaor
dich en ich
twiej ringe
ein belofte
leefde
veur altied

Goeiemiddag lieve mensen

Allereerst hoop ik dat iedereen gezond is en blijft, het is behoorlijk beangstigend wat zich in de afgelopen week afspeelde in de wereld.

Hier zijn de gevolgen ook duidelijk zichtbaar, ik was vanmorgen bij walmart want ik wilde wat electronische dingen zoals extra kabels voor mijn tablets en een kabel voor mijn externe harddrive die kwijt was en die ik aan Ian ga geven, anders kan hij helemaal niks met zijn x box in Georgia. Maar natuurlijk moet ik eerst kijken wat er op staat.

Bij walmart was het niet druk maar rijen schappen zijn gewoon leeg, toilet papier, keukenrollen, zeep, handsanitizers, desinfecterende middelen zoals chloor en alcohol. Ook waren de vriezerkasten met groentes helemaal leeg maar pizza en zo voldoende, ik snap het niet hoor, sinds wanneer gaan mensen hier gezonder eten omdat er een virus rondwaart, dit is nog steeds the USA.
En die USA heeft een president die er helemaal geen kaas van gegeten heeft, zijn toespraken maken meer angst en paniek los inplaats van gezond verstand gebruiken.
Hij geeft de foute info, zoals dat google een website gaat maken over het virus, nee dus. Ook prijst hij zijn mensen de lucht in omdat ze allemaal zo goed werken terwijl hij 10 dagen geleden op een verkiezings bijeenkomst nog zei dat dit virus geen vaart loopt en dat het gewoon een morgen(its going to be like a miracle) weg zal zijn). Nu is het dat ze zo snel reageren (er zijn niet eens tests beschikbaar op dit moment behalve voor hem), dat Obama zo slecht deed bij de vorige epidemie en dat hij nooit verantwoording zal nemen voor alles wat fout gaat !!

Waardeloos opperhoofd zouden wij zeggen...

Dit virus gedoe weerhield mij niet van pakken, 22 dozen klaar, nog 8 en dacht ik eerst dat ik nooit 30 dozen vol zou krijgen, ha, grapje want ik ben nu selectiever aan het worden.
Bijna alle kwetsbare spullen zijn in gepakt, gelukkig had ik grootste rol bubblewrap gekocht !!
Mijn kamer staat vol met dozen, allemaal genummerd en met een label wat erin zit en met een lijst. Organiseren is mijn middle name..

Mijn afscheidsfeestje op het werk voor donderdag - afgelast. Te veel risico voor de mensen, volgens Russell maken ze zoveel mogelijk plek vrij tussen mensen, hoe ze dat doen, geen idee, ik ga er de volgende week langs om dag te zeggen maar geen knuffels of kussen.

Het benefiet waar VYNL zou spelen - afgelast. Honderden mensen, eten, teveel risico's en extra want alle hoog geplaatsten van de regio, burgemeesters, politie chefs, zouden er zijn.

Kim komt vrijdag dus ik ga wel wat koken, chicken pot pie is ook lekker.
Dinsdag ga ik met Myra en Theresa, een nicht van Martin, naar tante Bertha in Ocala, tenminste dat is het plan maar plannen is niet echt mogelijk op dit moment
Zondag, volgende week, verjaardag van Kelly, bij Darian, zou door moeten gaan.

Ik ben nu ruim een week thuis en het lijkt veel langer, elke dag opruimen, sorteren, inpakken, dingen terug vinden. Vrijdag wilde ik naar de dierentuin maar ik was laat wakker, weer in slaap gevallen na heel vroeg op te zijn en de dierentuin werd vrijdag gesloten voor publiek.

Ik ben elke morgen veel te vroeg wakker en het is niet Melly want die slaapt op een verhuisdoos nu.

Woensdag had ik een discussie met de bank, alweer, over mijn internet bankieren want ze stuurden Rob naar het filiaal en natuurlijk kreeg hij niks gedaan want ik moet dat persoonlijk doen dus de enige manier is oftewel mijn adres officieel weer veranderen van zijn adres naar mijn hier, dan de code gestuurd krijgen, mijn telefoon nummer doorgeven zodat ik de text kan krijgen met de code voor mijn internet bankieren wachtwoord, oftewel wachten tot ik in Nederland ben, raad eens wat ik koos !!

Ook een verhitte discussie met att en hun benefits center, nadat mij door meerdere mensen, aan de telefoon werd verzekerd dat overmaken naar Nederland geen probleem was, was het toch een probleem, we doen geen zaken met buitenlandse banken mevrouw, hoe bekrompen is deze maatschappij !!

Ik had het na ruim twee uur aan de telefoon en op skype wel gehad en ging naar Red Lobster, ik at lekker, garnaaltjes, kreeft en krab, van mijn cadeaubon.

Raini en Ian zijn net naar Texas Roadhouse vertrokken voor lunch, ik wilde niet mee, ik kan geen steak eten en zij gaan daarna naar Darian en dan ben ik de hele middag kwijt.
Darian en Josh hebben de puppy, hij heet Zeus en is een geweldig knuffelbeest, lief, aanhankelijk, grappig met zijn wiebelbeentjes en grote poten, dat wordt een kleine pony.

Ik ga morgen wel wat doen, onze trouwdag 16 maart 2007, het lijkt in een ander leven.

Ik wil vanmiddag even naar het kerkhof gaan, gewoon ik alleen met mijn lief.

Ik heb al veel vragen gehad, gaat de terug reis door en mijn antwoord is, ik weet het niet.
Als ik op de website van air Portugal kijk is het nog steeds mogelijk om een ticket voor die vlucht te boeken dus het vliegtuig is niet vol.
TUI, dus Arke vliegt niet meer op Orlando, noch Miami, allebei van de lijst en ik hoorde van de week dat ze dat binnenkort toch zouden stoppen, waarom terwijl die Disney vluchten altijd vol zitten, geen idee maar daar gaat de optie voor een goedkoop ticket rechtstreeks.

Het heeft geen zin om me druk te maken over iets waar ik helemaal geen controle over heb, ik kan wel een ticket boeken voor overmorgen maar als ze morgen besluiten dat de grenzen dicht gaan heb ik nog niks en ik moet hier zijn om alles af te handelen. Dus ik wacht af, per dag en misschien is dat ook wel waarom ik zo vroeg op ben, geen rust in mijn lijf, je kunt wel zeggen dat je je niet druk maakt maar zo werkt het toch niet.

Ik heb wel besloten om niet de laatste dagen in Georgia te zijn, veel te druk en Glory en Damon hebben me aangeboden dat ik bij hen terecht kan, ook als de terug reis uitgesteld moet worden. Prima, lekker rustig huis, mooie logeerkamer en misschien extra kans om Ricky te zien want door die afzegging zaterdag gaat dat ook niet door zoals ik wilde, wat een puinhoop.

Blijf voorzichtig, blijf gezond, jullie en jullie dierbaren en we zien ons weer

Mariet


  • 15 Maart 2020 - 22:02

    Marie-Louise:

    Hoop en duim dat alles goed komt xxxxx

  • 16 Maart 2020 - 09:32

    Ted Nijssen:

    Ja Mariet, een totale nieuwe situaties voor de wereld het Coronavirus. Vandaag zijn in Nederland nog meer extra maatregelingen doorgevoerd, scholen moeten sluiten enz. Ja het best eng en we weten niet hoe en wanneer het eindigt. Fijn dat je onderdak hebt wanneer jou vlucht naar Nederland niet door zou gaan ?? Ik hoop dat het goed komt voor jou en dat alles naar wens zal verlopen. Succes !!

    Groetjes, Ted Nijssen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Jacksonville

Mariet

Ik woon in Jacksonville Florida samen met mijn man Martin. Ik werk voor at&t en doe technical support voor internet. Ik heb twee zonen en twee kleindochters, Martin heeft een zoon en een dochter en een kleindochter Mijn hobbies zijn koken, bakken, schrijven en de natuur

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 563
Totaal aantal bezoekers 437875

Voorgaande reizen:

31 Mei 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: