Meer zonnestraaltjes - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu Meer zonnestraaltjes - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu

Meer zonnestraaltjes

Blijf op de hoogte en volg Mariet

26 November 2017 | Verenigde Staten, Jacksonville


Zonnestraaltjes
Als het straks weer donker wordt
en je ziet het niet meer zitten
de nacht is lang en bang en koud
en je kunt alleen maar bidden
zoek dan naar je sprankje licht
dat je hart weer zal verwarmen
denk aan al die lieve mensen
voel hun liefde en hun armen.
Elk van hun is jouw eigen straaltje
zonlicht, dat je leven verlicht
dat je ogen zal doen stralen
een glimlach tovert op je gezicht
dus als de nacht te donker is
en je voelt je alleen en bang
denk dan aan je zonnestraaltjes
die warm zijn op je wang.

Goeiemorgen lieve mensen

De laatste zondag van november is er alweer, nog een paar weekjes en 2017 is weer voorbij, het boek wordt afgesloten en 2018 wordt geopend met hele mooie dingen in verschiet, dat wens ik voor mezelf en voor jullie allemaal

Vandaag wordt Ian 30, we zouden gisteren vieren maar ondat zijn moeder en Raini allebei moesten werken is het verplaatst naar komende zaterdag en hopelijk vieren we dan ook mijn verjaardag alvast een beetje, ik heb al een hint gegeven, misschien helpt dat.

Donderdag waren we allemaal samen voor Thanksgiving in Georgia en met ons nog meer familie, het eten was heerlijk, de sfeer goed en vooral de kids hadden lol. Niemand kon naar buiten want we hadden plensweer maar binnen was het warm en gezellig. Ik had komkommersalade gemaakt en choco mousse, Darian weet nu ook hoe dat moet maar omdat de koelkast niet koud genoeg was, helemaal vol en steeds die deur open en dicht, zette ik de mousse in de vriezer. Nou, ik kan je nu vertellen, het was het heerlijkste ijs en het ging zo op.

Rond 7 uur reden Ian en ik terug want ik wilde vrijdag morgen op tijd bij de walmart zijn voor de aanbiedingen van Black Friday. Deze keer geen Disney pyama's in de aanbieding voor meisjes, alleen voor jongens maar ik vond allerschattigste nachtponnen en die zijn gisteren op de post gegaan richting Helden met nog wat kleine snoezige dingen waarvan meisjes houden, hopelijk !!

Ik heb het echt rustig aangedaan dit lang weekend, veel tv kijken, de kerstfilms zijn begonnen op Hallmark en lekker in mijn luie stoel met chocolade melk en Susan's zelfgemaakt bonbons. Het zijn pretzels met bovenop gesmolten een rolo en een pecan noot, ik heb ze helemaal opgegeten. Ook heb ik nog amandel speculaas van de Aldi en Duitse pepernoten die meer als lebkuchen zijn.

De koelkast is vol met restjes van het Thanksgiving dinner maar Ian had gisteren meer zin in wat ik kook dus weer aan de slag.

Raini is hier, ze heeft alvast wat spullen gebracht, moet vanmiddag en vanavond werken en verhuist morgen dus vanmiddag gaan Ian en ik het bed klaarzetten. Ze heeft al wat noten op haar zag zoals tv in haar kamer maar ik wil mijn box niet opgeven en een extra box kost me 200 dollars, geen denken aan.

Dinsdag was ik bij mum, voor het eerst huilde ze over Martin, voorheen leek het haar niks te doen. Ze is onhandelbaar voor het personeel en ze zetten haar overdag bij de manager op kantoor onder het mom dat ze werkt, anders gaat ze steeds naar de kamers van andere patienten, maakt een scene of neemt dingen weg. Ik sprak gisteren met Tom en hij vertelde me dat hij op een telefoontje van het tehuis wacht om hem te vertellen dat ze haar niet kunnen houden daar.

Na een paar dagen regen is het heerlijk nu, volop zon en lekkere temperatuur, 's morgens een trui maar tegen de middag warmt het op zodat een tshirt mogelijk is.
Ik heb gisteren mijn alternatieve kerstboom afgewerkt, van een tomatenplanter. Dat is een metalen kegel, Ik heb de metalen stangen met alufolie bedekt, blauwe lichtjes erin en blau, wit en zilveren ornamenten en vooral als het donker wordt is het heel mooi vind ik.

Ik heb alle kadootjes bij elkaar voor kerst, misschien nog wat klein spul, ik heb ook een paar leuke dingen op wish.com besteld die er nog niet zijn maar de hoofd kado's zitten in een mand en nu hoef ik alleen maar kado papier voor kerst te kopen.

Op het werk is het superdruk, drie centra sloten het afgelopen weekend en de telefoons bij ons stonden roodgloeiend. Vanaf morgen ben ik gelukkig weer halve dagen aan de phone en de andere helft in mijn speciaal project, misschien nog niet genoeg uren gespaard maar ik kan altijd in december weer een week 100% telefoon doen want alles is groen en duizend dollars, dat is niet niks.
Mede door de bonussen heb ik tenminste weer wat extra's in mijn spaarpotje en gisteren besloot ik ook mijn ticket te boeken voor volgend jaar.

Weer via Tui vanuit Orlando naar Amsterdam, stop in Miami maar alleen op de heenweg zoals vorig jaar. Raini heeft haar rijbewijs en een auto dus die kan me brengen als het moet maar ik ga voor een rental car denk ik als de prijs goed is.

Ik kom zaterdag morgen 23 juni aan in Amsterdam en vlieg zondag 8 juli om 12.25 weer terug dus deze keer niet zo supervroeg naar Schiphol wat ook prettig is voor degene die me moet brengen plus minder verkeer op zondag.
Ik ben nog aan het dubben over een nieuwe koffer want mijn stippeltjes koffer is nog wel goed behalve de wielen, die hangen er zo'n beetje aan te bengelen, nu hoef ik niet zoveel te lopen maar toch.

Nog 200 en iets dagen dan ben ik weer in Kessel, heerlijk vooruitzicht, tegen die tijd hebben Ruud en Klari hun baby, zie ik Frank en Aline weer na twee jaar en kan ik de meisjes weer verwennen met kadootjes en ja hoor Rob en Sylvia, ik houd me in, hehe

Allemaal veel liefs en een mooie pre Sinterklas Kapoentje tijd, Mariet xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Jacksonville

Mariet

Ik woon in Jacksonville Florida samen met mijn man Martin. Ik werk voor at&t en doe technical support voor internet. Ik heb twee zonen en twee kleindochters, Martin heeft een zoon en een dochter en een kleindochter Mijn hobbies zijn koken, bakken, schrijven en de natuur

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 569
Totaal aantal bezoekers 437884

Voorgaande reizen:

31 Mei 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: