De klok slaat zeven - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu De klok slaat zeven - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu

De klok slaat zeven

Door: Mariet van Knippenberg

Blijf op de hoogte en volg Mariet

11 Maart 2012 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Ape kieke
piendaneutjes
tijgers, lieuwe
op donszachte veutjes

unne kale arend
met zjwart en witte vaere
lekker rustig met os twie
gen kinjer die blaere

5 joar geleeje
ringe en jao ich wil
noe aojer en auch wiezer
wae zien allebei effe sjtil

ich haoj mier van dich
den 5 jaor truuk in de tied
nog hiel vuul jaore same miene sjat
ich wil dich nog lang neet kwiet

Hallo leef luuj

Ik denk niet dat dit een heel erg lang verslag wordt want ik ben moe !!!! Afgelopen nacht is hier de tijd verzet, wij zijn al in de zomertijd en dat betekent dat voor het eerst morgenvroeg ik in het donker naar mijn werk rijdt. Afgelopen maandagmorgen kwam ik om 11 uur op mijn werk en kreeg een verzoek, of ik interesse had om de hele verdere maand maart de RMA room en Red Flag te doen. Voorwaarde is wel dat ik van 8 tot 5 werk, daar hoefde ik niet erg lang over na te denken. Ik doe dit werk heel erg graag, het is veel minder belastend dan gewoon klanten te hebben die inbellen en de dollar meer per uur maakt het nog leuker. Nadeel alleen is het vroegere opstaan (6.30 elke morgen) maar ook dat er een nieuwe groep indeling aan vast zit. Elke middag na 1 uur na mijn lunch moet ik naar boven verhuizen om bij de andere Red Flaggers te zitten dus dat betekent een hele hoop gesjouw met klappers en zo maar ook mijn plekje achterlaten met mijn foto's en zo maar och. De mensen in mijn team zijn behoorlijk uitgedund door griep, iedereen loopt te kuchen en te niezen, Kem en Jocqueline die langs me zitten bleven allebei vrijdag thuis.

Ik denk dat ik voor dit jaar een wens moet opgeven, ik wilde heel graag in mei komen om Fenna's verjaardag mee te vieren maar dat gaat alweer niet lukken. We moeten de extra inkomsten van Chris missen, hij is ontslagen bij Lowe's dus dat is flink balen. Dat betekent dat al die leuke kleertjes die ik al gekocht had nu per post die kant opgaan want ze moeten ze natuurlijk wel deze zomer kunnen dragen en vooral Eline groeit als kool.

Ik heb al een paar mensen die interesse hebben getoond in het hoesje dat ik gemaakt heb voor mijn Kindle en aangezien ik afgelopen week heel ijverig heb kunnen haken ga ik vanmiddag diverse hoesjes afwerken, een randje erom heen haken, knoopje erop en versieren maar. Dankzij Carla heb ik nu ook ineens zo'n 170 Nederlandse boeken, oud en nieuw en het is beslist een goede keuze geweest om dit handig dingetje te bestellen.

Jammer genoeg hoorden we ook de afgelopen week dat Jessica, een van de vriendinnen van Raini die ook geregeld bij ons over de vloer komt een miskraam had gehad, ze was 2 maanden zwanger. Woorden schieten altijd te kort bij berichten als dit.

Gistermorgen heb ik gezellig bij Susan film gekeken, ze heeft SciFi channel op haar kabeltv en een apparaat om films op te nemen. Nu is ze net als ik dol op fantasy en ze had een van de films bewaard voor mij. Nu kan ik niet zoals een dvd dat even mee naar huis nemen dus gezellig bij haar de bank. De film heet Black Forest en gaat, ja goed geraden over het Zwarte Woud en sprrokjes want dit is natuurlijk het gebied waar eeuwen geleden de gebroeders Grimm al die volksvertellingen opschreven die wij nu kennen als Roodkapje, Sneeuwwitje, Hans en Grietje, de Schone Slaapster en ga zo maar door. Het verhaal van de film gaat over een groepje Amerikanen die met een gids het donkere woud binnengaan op midzomernacht en daar in de sprookjeswereld terechtkomen. Ik heb genoten !!!

Nog meer genoot ik deze week van American Idol, er waren nog 13 mensen over na de massale uittocht van de week ervoor en mijn favorieten zijn daar beslist nog bij. Deze woensdag brachten de mannen een lied van Stevie Wonder en de meiden deden een hommage aan Whitney Houston. Er werd weer kwaliteit geleverd en vooral de dames lieten zien waartoe ze in staat zijn, Als je Skylar zag optreden wist je dat een country meisje echt wel Whitney kan zingen al is het met een lekker vet redneck klankje.

Martin's favorite maedje zit er beslist ook nog in, hij is niet echt een fan van het programma maar kijkt mee om mij een plezier te doen en hij was verkocht toen hij Holly zag

http://www.youtube.com/watch?v=Ynz5fliw3wg

Mijn favoriete dame is beslist Jessica Sanchez, ze kreeg een staande ovatie van de jury, tweede week op rij, ze is pas 16 en verbazend perfect.

http://www.youtube.com/watch?v=ayYNAEs0few

De mannen, daarover zijn beslist de meningen verdeeld maar ik denk nog steeds dat Philip Philips een verbazindwekkend talent is in alle opzichten en een hele grote kan worden, ik zie hem in de finale en ik ben niet de enige als ik al die forums lees. Hij heeft natuurlijk niet de glamour uitstralend maar is degelijk en origineel en dat is ook wat waard.

http://www.youtube.com/watch?v=CXUtXNcWqXI

Genoeg muziek nu, volgend punt op mijn agenda. Afgelopen week was het ook weer zover dat de College's in Jax vertegenwoordigd waren in onze att kantine met alles wat zij aanbieden aan studenten jong en oud. Je kunt een grant krijgen van att, ze vergoeden bij goedkeuring tot 5000 dollars per jaar als je een opleiding volgt en het hoeft niet eens werk gerelateerd te zijn. Ik moet me daar toch eens in verdiepen, een diploma creatief schrijven is nooit weg natuurlijk en de meeste cursussen zijn online te volgen maar goed, ik heb me wel opgegeven voor andere lessen die aangeboden werden en waarvoor ik niet vooraf lesgeld hoef te betalen. Het gaat om Microsoft Office Advanced. Ik heb natuurlijk ervaring genoeg met Word en ook een beetje Excell zit ergens verborgen maar met name Powerpoint is een onbekend gebied voor mij en veel banen ook binnen att hebben dat als een vereiste. Ik heb dan ook gelijk ingeschreven en ben benieuwd te horen wanneer we starten. De lessen worden gegeven in ons gebouw na werktijd dus ik zal wel lange dagen maken als we beginnen maar hey, als je wat wil, moet je er wat voor over hebben toch.

Komende vrijdag is het 16 maart en 5 jaar geleden op deze dag stonden Martin en ik in het park en gaven elkaar het jawoord. Als ik terugkijk op die laatste 5 jaar kwam mijn leven door 'yes I do' volledig op zijn kop te staan en het resultaat, 5 jaar ups en downs, ik zit aan de andere kant van de wereld en we zijn gelukkig en ga lekker voor nog heel lang samen. Ik heb vrijdag vrij en wil heel graag naar de dierentuin, de Jacksonville Zoo op deze heugelijke dag. Daarna samen ergens lekker eten of crablegs thuis, daar zijn we nog niet over uit maar we hebben nog tijd.

http://www.jacksonvillezoo.org/

Ik ben vooral benieuwd naar de giraffe baby die in januari geboren is en de Butterfly Hollow die op 9 maart open ging, een soort glazen kas met vlinders in allerlei soorten en natuurlijk een hele hoop tropische planten. Het ziet er naar uit dat we misschien regen krijgen maar het wordt warm, midden twintig maar zoals Martin altijd zegt, this is Florida baby, dat betekent het weer kan heel snel veranderen hier dus we zullen zien.

Nou, dit is toch nog wat langer geworden dan ik dacht, ik ga nog even mijn nestje in om wat bij te slapen voordat de maandag en het werk weer begint. Een hele fijne week gewenst !!!!

Mariet xxxx













  • 11 Maart 2012 - 18:31

    Mieke -Frans:

    Mariet -Martien
    Van Harte met jullie eerste vijf jaar samen Kun je pas zien hoe snel de tijd gaat Maar we hopen dat er nog vele jaren mogen volgen
    Maak er een top dag vrijdag
    Groet Mieke -Frans

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Mariet

Ik woon in Jacksonville Florida samen met mijn man Martin. Ik werk voor at&t en doe technical support voor internet. Ik heb twee zonen en twee kleindochters, Martin heeft een zoon en een dochter en een kleindochter Mijn hobbies zijn koken, bakken, schrijven en de natuur

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 333
Totaal aantal bezoekers 437871

Voorgaande reizen:

31 Mei 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: