Wild wild west - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu Wild wild west - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu

Wild wild west

Door: Mariet van Knippenberg

Blijf op de hoogte en volg Mariet

27 Februari 2011 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Mien mooder wert verzorgt
Door hiel vuul leeve minse
Ze doon hiel erg hun bes veur heur
Vervulle al heur winse
En same met de res
Doon ze kaarte, proate, zinge
Ze wandele met fijn waer
En make leuke dinge
Ze loestere nao verhaole
Euver vervloage daag
Euver hoe ut vreuger waas
Van…ich waar nog eine blaag
Van sjmorges vreug tot s’aoves laat
Zien ze druk inne waer
En altied unne glimlach op ut gezich
Doe kens seen, ze zien dao gaer
Ich kan uch neet genog bedanke
Veur alles wat gae doot
Det gae zoe veur mien mooder zorgt
Deut mich ontzettend good


Hallo lieve mensen

Ik ben vandaag begonnen met een bedankje in de vorm van een gedicht voor al die lieve mensen die er elke dag weer voor zorgen dat mijn moeder het zo naar haar zin heeft op haar nieuwe stekje in Panningen. Op de Ruijsstraat 82 waar ze sinds kort woont zorgen niet alleen mijn lieve zus en broers voor haar maar ook het verplegend personeel is druk bezig zodat ze niks tekort komt. Ik bel elke week en ik krijg altijd een zonnige stem aan de lijn.

De afgelopen week wild west in onze straat. Ik kwam donderdagavond terug van mijn werk en wilde net uit de auto stappen toen Martin naar buiten kwam en vertelde dat ik direct naar binnen moest komen. Ik dacht dat hij een grapje maakte of dat ze misschien met eten op mij aan het wachten waren maar hij pakte mijn tas en lunchkoffertje en duwde mij als het ware naar binnen. Het bleek dat hij net 911 ( de Amerikaanse variant van 112) gebeld had omdat er dichtbij iemand buiten met een pistol schoot. Daarop zag hij een man door onze voortuin rennen naar een truck die even verder midden in de straat stond en vervolgens reed deze snel weg. Ik kwam aanrijden, misschien 10 minuutjes later en zag wel de politie een straat verder. Weer even later kwam ereen andere auto waaruit een man naar de tuin van onze buurman mr Samuel rende, wat opraapte en er met een rotvaart vandoor ging. We hoorden geen ambulance dus blijkbaar was er niemand geraakt. De politie kwam ook nooit naar ons huis ofschoon ze Martin wel verzocht hadden om op te blijven totdat ze langs waren geweest voor een getuigenverklaring (wat betreft voertuigen is hij de best getuige die je kunt hebben, hij kent elk model en zelfs het jaar) maar na middernacht gingen we toch maar naar bed. We hebben nog steeds geen idée wat er eigenlijk gebeurd is.

Hij slaapt trouwens erg slecht, zijn cluster migraines zijn weer begonnen en ik heb maar gelijk een afspraak gemaakt om zijn ogen te controleren. Het vorig jaar stopten de aanvallen nadat hij nieuwe glazen had dus hopelijk werkt dat nu ook. Hij klaagt al een aantal weken dat alles blurry (wazig) is in de verte. Ik heb de verzekering gebeld en die verzekerden mij dat we maar 30 dollar co pay hadden, een eigen bijdrage, dus met de oogtest van 25 dollars is dat goed te doen. Het montuur is nog goed, vanmiddag moeten we om 3.30 daar zijn want vrijdag toen we langs gingen was er geen plaats meer.

IK zou vrijdag met mum en Myra naar Ocala gaan naar mum’s zus aunt Bertha maar heb dat afgezegd, ik hoopte bij de lenscrafters terecht te kunnen voor de bril, ook zij gingen niet vrijdag maar gisteren en later vanmorgen komt mum langs om me garen te brengen dat aunt Bertha had staan, ze vertelde me gisteren aan de telefoon dat ik zeker verrast zou zijn dus ik ben benieuwd, ze vermeldde eerder dat het dozen ging. Ik ben bijna door mijn voorraadje garen heen en heb nu zo’n 50 sjaals klaar.

Het is warm in het Jacksonville land, we hebben al een aantal dagen 25 graden en ofschoon ik niet echt lang in de zon blijf beginnen mijn armen mooi te verkleuren. De blaadjes aan de bomen lopen nu echt heel snel uit, ook de groene en er staan diverse bomen en struiken in bloei zoals de mooie roze japanse kers/perzik en ook een struik met witte bloesem die verdacht veel op kersenbloesem lijkt. Nu groeien hier geen kersenbomen dus het zal wel wat anders zijn.

Martin zou trouwens afgelopen dinsdag naar Ozzie Osbourne gaan, hij hoorde maar niks dus belde Jack dinsdagmorgen toch maar op en toen bleek dat hij toch maar had afgezien van de kaart aankoop nadat hij op youtube wat clipjes had bekeken, hij had alleen vergeten dat ook even aan ons te laten weten.
In maart komt YES, kaartjes 145 dollar per stuk maar ik heb meegedaan aan een aktie van een van de locale radiostations voor twee gratis kaartjes. In mei komt Jeff Beck, een van Martin’s favoriete gitaristen dus wie weet doen we dat wel als het qua prijs te doen is.

De afgelopen week was onze wereld ook geel gekleurd en dat kwam door de pollen, doordat alles in bloem komt, met name de bomen daalde er een wolk van geel poeder over het land en bedekte alles met een dun geel laagje. Er stond een aardig briesje en met name voor de mensen met pollen allergie was het geen pretje. Mijn college Gail heeft was afgeproest en had het erg moeilijk. De regen was nergens te bekennen dus hadden de pollen vrij spel en vlogen rond.


http://www.firstcoastnews.com/images/300/225/2/assetpool/images/100408070520_040810_PollenProblemNBCNC.jpg


Ik heb in deze week altijd een drukke verjaarsdag kalender, Marianne, Mieke, Vijo vandaag en Pietje van Rita zijn maar enkele van de jarigen maar op 22 februari zou mijn oma van Knippenberg 119 jaar zijn geworden. Ze is er natuurlijk allang niet meer, ze overleed in de midden jaren 80 in de leeftijd van 91. Ik heb natuurlijk de familie stamboom, de eerste vermelding van een voorvader is van 1309 en de lijst is indrukwekkend, we begonnnen als Von Cnyppenborgh in Duitsland, net over de grens en in de loop van de eeuwen waaierden de diverse families uit over de hele wereld, ook in Amerika vind je ze en als je de naam op Facebook opzoekt krijg je een hele lijst.
Facebook, een fenomeen natuurlijk, wie zit er niet op. Ik heb de film gezien deze week over hoe het allemaal begon, opgezet door een paar briljante studenten met als bedoeling een sociaal network (titel van de film trouwens is Social Netwerk)op te zetten voor de universiteit Harvard. De rest is geschiedenis en nu is Facebook een hype met 600 miljoen leden over de hele wereld en is de bedenker de jongste biljonair ter wereld, hij is nog maar 26 jaar jong en goed voor een vermogen van zo’n slordige 4.5 biljoen.

Ik ben ook redelijk actief op Facebook, het is ideaal om foto’s te posten en bij te houden wat iedereen elke dag doet. Ik heb bijna 200 mensen op mijn friendslist en heb zelfs als oude bekenden en oud collega’s gevonden via de site. Natuurlijk heb ik ook een paar bekende muziekmensen op mijn lijstje zoals Kevin Montgomery, een country singer/songwriter uit Nashville van wie ik een paar concerten heb bezocht in Panningen, verder Ton Engels (ben erg benieuwd naar de nieuwe cd), Cor Mutsers en Eric Coenen. Ook Paul Weelen staat op mijn lijst. Hij is de grote man achter de uitgeverij TIC die de Platbook uitgaves verzorgt. Hij zit ook in de muziek en elke week krijg ik een mailtje met een van zijn songs in het Kirchraods. Je kunt zijn liedjes beluisteren op

www.paulweelen.nl

Martin en ik hebben elkaar in 2002 in spinchat.com ontmoet,een Duitse chat website die ook een internationale afdeling heeft met diverse chatrooms. Wij ontmoetten elkaar in de chatroom 30plus, raakten aan de praat over natuur en eten, waren bevriend tot in de 2006 de vonk oversprong wat natuurlijk resulteerde in het feit dat ik nu hier woon en dat we op 16 maart onze 4de trouwdag vieren. We komen nog steeds op spin, dan zitten we allebei achter onze computer langs elkaar en chatten met oude vrienden. Martin is een aantal weken geleden operator geworden in deze chatroom, dat betekent dat als hij ingelogd is, hij de room in de gaten houdt, als er mensen in de room rotzooi trappen of akelig doen kan hij ze muten (de mond snoeren) of zelfs uit de room kicken. Het is altijd dolle pret met mensen van over de hele wereld, Amerika, Europa, Azie en natuurlijk Australie en Nieuw-Zeeland. Vooral de Ozzies zij hilarisch en ofschoon je ze nooit in het echt zal ontmoeten heb je het gevoel dat je iedereen goed kent. We leefden dan ook volop mee toen Christchurch deze week werd getroffen door een verschrikkelijk aardbeving, een aantal Kiwi’s in de room had familieleden die getroffen werden door deze ramp. Ook nu komt skype goed van pas en Martin en ik praten geregeld met mensen van Spin, uit Canada, Engeland en de States. Hij heeft de afgelopen week ook een paar keer met Francesca uit Milaan gekletst en was erg onder de indruk van haar talenkennis, ze spreekt vloeiend Engels, Frans en Duits. Natuurlijk is het in Europa normaal dat je tenminste twee talen spreekt maar hier in Amerika zijn de meeste mensen blij dat ze verstaanbaar Engels spreken.


De lijst is weer afgewerkt, het zit er weer allemaal op voor deze zondag en ik sluit af met de jarigen. Vandaag is Vijo Gielen jarig, de man van mijn lieve sis Ine en ik wens hem een fijne verjaardag samen met Ine en hun kids en natuurlijk Siem, hun kleinzoon.
Op 1 maart viert Jeanne Wijnhoven haar verjaardag, Jeanne, een hele mooie dag met Ger en jullie kinderen en kleinkinderen en van harte gefeliciteerd.

Jullie allemaal een mooie zondag en voor de nieuwe week veel voorspoed en geluk in jullie leven

Liefs…Mariet






Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Mariet

Ik woon in Jacksonville Florida samen met mijn man Martin. Ik werk voor at&t en doe technical support voor internet. Ik heb twee zonen en twee kleindochters, Martin heeft een zoon en een dochter en een kleindochter Mijn hobbies zijn koken, bakken, schrijven en de natuur

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 13898
Totaal aantal bezoekers 437912

Voorgaande reizen:

31 Mei 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: