Op de hoge hoge daken - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu Op de hoge hoge daken - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu

Op de hoge hoge daken

Door: Mariet van Knippenberg

Blijf op de hoogte en volg Mariet

14 November 2010 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

As ut vreuger duuster waerd
en alle leeg verdwient
kom ich toes en zeen dien gezich
en ut liekt of de zon nog sjteeds sjient
doe paks mien henj
en kust mich zacht
verdweene sjient opeins de nach
doe bes mien leeg, mien zon mien maon
met dich wil ich altied verder goan

Hallo lieve mensen
Ik begin deze week met een gedicht dat natuurlijk aan Martin opgedragen is. Hij is deze week behoorlijk ziek geweest. Hij had een griep aanval en is nog steeds aan het hoesten en aan het niezen maar voelt zich toch wel weer wat beter nu. Hij kon niet werken en heeft zich lekker op de ban geinstalleerd met een warme snuggly en veel drinken. Een snuggly trouwens is een soort deken met mouwen waar je je lekker in kunt wikkelen
IK hoor net op de radio dat er behoorlijk wat regen bij jullie gevallen is en dat er wateroverlast is.Wij hebben het hier een droogte, tot nu toe dit jaar ruim 50 cm minder regen gevallen dan normaal in een jaar en er zijn verschillende bosbranden in de omgeving door die droogte. Na een aantal warmere dagen was het vannacht weer redelijk koud. Op dit moment is het 8 graden en zit ik lekker met de dikke badjas aan en een verse kop koffie.
Het was weer een drukke week, op het werk weer allerlei veranderingen na het ontslag van twee mensen die betrapt werden op het bellen van lijnen die alleen maar muziek spelen. Dat betekende dat deze mensen 37 van de 40 uur in de week dus helemaal niks deden en je denkt dan bij jezelf, wat stom, ze houden heus wel in de gaten wat je de hele dag doet en at&t kan zien en horen wat er op je scherm gebeurd en hoe je gesprekken verlopen. Nu moeten we elke keer alles noteren als je een outbound gesprek (bijvoorbeeld een klant terugbellen) uitvoert. Maar ja, zo gaat dat, als een paar mensen stomme dingen doen en zo hun baan verliezen wordt de rest er voor gestraft.
Ik ben elke dag weer blij om op tijd op mijn werk te komen, de auto is niet echt betrouwbaar en bijvoorbeeld gisteren sloeg hij op de heenweg af bij bijna elk stoplicht (en dat zijn er nogal wat) maar op de terugweg was er niks aan het handje.
We hadden gepland om afgelopen vrijdag en gistermorgen een garagesale te houden maar doordat Martin zo ziek was hebben we date en weekje uitgesteld. In plaats daarvan pikte mum mij op en hebben wij twee uurtjes rondgereden. Ik he been hele leuke langere jeansrok gevonden en heb besloten om een kleine verzameling met originele dr Seuss boeken te starten. Ik scoorde er al gelijk 4, elk voor een kwartje. Dr Seuss is heel bekend voor kinderboeken. Jullie kennen misschien de film over de Grinch die niet van Kerstmis hield en van Horton hears a who. Dat zijn een dr Seuss verhalen. Ik kon jammer genoeg geen Nederlandse website over hem vinden maar deze heeft verschillende afbeeldingen van boeken en het boek over de kat en de hoed is een van mijn aanwinsten van gisteren.
http://www.favimp.com/DrSeuss.html
Hier in de States is dr Seuss een begrip bij groot en klein en vooral kinderen zijn dol op zijn malle verhalen. Ik denk dat je hem een beetje kunt vergelijken met Roald Dahl behalve dan dat de Seuss verhalen korter zijn met meer afbeeldingen. Ik ga alleen boeken verzamelen die ook zijn originele afbeeldingen hebben. Kinderen die lezen, je vindt ze niet zoveel omdat er natuurlijk zoveel andere dingen te doen zijn zoals uren lang tv kijken en allerlei spelletjes spelen op Xboxen en Playstations. Deze apparaten zullen vast en zeker deze Kerst de grote toppers zijn in de gekte nu alle anderen merken buiten WII zich ook op bewegende spellen hebben gestort. Je kunt niet alleen tennis en volleyball spelen en bowlen maar er zijn ook dansspellen en natuurlijk schieten en vechten horen er bij. Na al het geweld over de verkiezingen in de commercials worden we al volop getrakteerd op de komende Kerst en iedereen wil er natuurlijk een graantje van meepikken. De dag na Thanksgiving is bekend als Black Friday, de dag dat officieel het Kerstseizoen begint en dan gaan de winkels ‘s morgens heel vroeg (4 uur of zo) open met hele grote aanbiedingen zoals tv’s voor de helft. Mensen staan vaak in de rij tot de winkel opengaat en je ziet echt taferelen dat mensen op elkaar inslaan om toch maar dat gewilde artikel te bemachtigen.
Ook geweld op de straat, gisteren weer twee schietpartijen, een vanuit een voorbijrijdende auto, een voor de deur van een huis en beiden resulteerden in het overlijden van de persoon.
De afgelopen week zou ook de Discovery worden gelanceerd, de spaceshuttle zou de op een na laatste vlucht zijn naar het international ruimtestation maar werd elke dag weer verschoven totdat op het laatst van de week uiteindelijk bekendgemaakt werd dat het verschoven is naar 30 november. Nu is dat misschien voor ons een boffer wat dit betekent dat we nog een keer de kans krijgen om een lancering in het donker te zien. De afgelopen week zou het een lancering in de middag zijn maar nu is het plan om te lanceren om 4 uur ‘s morgens en dan is het nog behoorlijk donker. Wat moet dit een stress zijn voor de bemanning. Ze gaan al uren van te voren de spaceshuttle in en zitten maar elke keer weer te wachten en moeten dan er weer uit omdat het weer niet doorgaat.
Iets heel anders, Carla die hier met man en zoon in Jacksonville woont en net verhuisd is naar hun nieuwe stek voor de komende tijd plaatst altijd haar blog op een site die gerund wordt door google. Ik heb daar nu ook een plekje en zal dus op twee plaatsen mijn verslag neerzetten. Het nadeel van de andere blog is dat ik geen mailing lijst heb daar en dat zou betekenen dat jullie niet het mailtje krijgen dat ik wat nieuws geplaatst heb maar het voordeel is dat ik daar foto’s kan plaatsen zonder ervoor te moeten betalen. Aan jullie dus de keuze waar jullie het verslag lezen en als ik foto’s plaats zal ik het even vermelden.
Het is bijna niet te geloven dat het al midden November is, over 6 weken is het jaar weer voorbij en het is net alsof het pas net begonnen is. De Sint is alweer in Nederland gearriveerd en mijn verjaardag komt er weer aan. Ik heb Martin gezegd dat ik graag een ballon heb met een lieve tekst, een van die heliumballonnen die weken blijft rondzweven. Ik ben benieuwd of hij ervoor zorgt, ik kreeg afgelopen donderdag een mooie roos van hem die hij in de tuin van onze rozenstruik plukte maar normaal is hij niet zo’n kadootjes mens. Kelly, zijn eerste vrouw en de moeder van Raini en Ian en haar family zijn Jehova Getuigen en ze deden dus nooit iets aan verjaardagen en Kerst. Hij houdt helemaal niet van feesten en gedoe en verjaardagen zijn voor hem gewoon een dag als alle anderen. Ik mis dat wel, mijn eigen verjaardagsfeestje dat ik elk jaar hield en dat zo ontzettend gezellig was met alle lieve mensen om me heen.
Raini en Martin hebben gebakken afgelopen week, twee upside down pineapple cakes. Het is een ronde taart van biscuit met ananas en kersen, heel gemakkelijk te maken en heerlijk.
http://kristen.biz/pineapple-upside-down-cake.html
Je begint dus met de ananas in de bakvorm en het deeg komt bovenop. Het is vrij gemakkelijk en snel te maken. Als je een kans wilt wagen, er zijn online converters te vinden om de gewichten om te rekenen voor jou naar metric (met grammen en onsjes en graden voor de oven) Is je dat teveel werk dan mail me even dan wil ik dat wel doen.
Het word took weer tijd voor wafels en het kan goed zijn dat ik me daar vanmiddag weer eens op stort. Ik moet eerst wel even de keukenvloer onder handen nemen want met mijn nieuwe werkschema van 11 tot 8 kwam daar niet veel van de afgelopen week. Ik heb geboden op het schema voor December en hoop weer van 1 tot 10 te krijgen, dan heb ik ‘s morgens wat meer tijd om ook weer wat meer te bellen. Thanksgiving heb ik twee dagen vrij, donderdag en vrijdag en aangezien Kerst gunstog valt dit jaar zit er misschien wel een drie daags vrij weekend in, ik hoor dat komende vrijdag wel.
Nou dat was het wel weer zo’n beetje voor deze week. Ik wil eindigen met de jarige voor de komende week en dat is Marieke van den Kerkhof die op 19 november haar verjaardag viert, een fijne dag gewenst en proficiat kindj.
De lieve groetjes van ons en ik hoop dat jullie het droog houden.
Mariet xxx




  • 14 November 2010 - 12:21

    Els:

    Nou meid droog is het zeker niet het regent nog altijd piepestele.De gracht heeft nog nooit zo hoog gestaan we hopen dat het snel ophoud anders houden we het niet droog binnen.De berichten zijn wel dat het vanaf morgen beter wordt dus dan kan het water weer zakken.Wens je schat veel beterschap en verwen hem maar lekker.Over ong. 3weken verwachten Pim en Charon hun kindje het kan best op jou verjaardag zijn.Ze weten niet of het een jongen of meisje is.
    Groetjes en liefs Els

  • 15 November 2010 - 04:34

    Car:

    En wat is dat andere blogadres bij blogger dan ?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Mariet

Ik woon in Jacksonville Florida samen met mijn man Martin. Ik werk voor at&t en doe technical support voor internet. Ik heb twee zonen en twee kleindochters, Martin heeft een zoon en een dochter en een kleindochter Mijn hobbies zijn koken, bakken, schrijven en de natuur

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 274
Totaal aantal bezoekers 437910

Voorgaande reizen:

31 Mei 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: