November is weer begonnen - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu November is weer begonnen - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu

November is weer begonnen

Blijf op de hoogte en volg Mariet

03 November 2019 | Verenigde Staten, Jacksonville

Zoete sluimer

onder de dunne deken

ik verlangde naar deze nacht

maanden,

vooral de laatste weken

de koelte van de nacht

houdt mij in mijn slaap gevangen

mijn kat dicht tegen mij aan

wat kan ik nog meer verlangen

haar warme lijf

haar voordurende spinnen

ik zal haar zo missen als ik vertrek

wat moet ik toch zonder mijn Melly beginnen....



Hallo lieve mensen



Even een beetje het ritme kwijt vanmorgen want ja, ook wij zijn weer de wintertijd ingegaan afgelopen nacht en dat ben je even een beetje van slag.



Ik was al vroeg op na een nacht waarin ik sliep als een roosje, onder mijn dunne deken, de binnenvoering was helemaal kapot en dus heb ik hem gesloopt zaterdag, kapotgetrokken, zoveel materiaal en het is nu allemaal in de container, pluis na pluis kwam los en wat bleef is een heel dun dekentje, meer zo'n lap stof maar veel te mooi om weg te doen en het slaapt heerlijk. Melly vindt dat ook en sliep heel dicht tegen me aan vannacht als of ze wilde zeggen, nu kan het nog. Mijn lieve Melly, wat zal ik haar missen maar ze komt beter terecht dan wat ik haar in Nederland kan geven denk ik.



Gisteren was het benefiet festival in Middleburg voor de bassist van een band die kanker heeft en chemo krijgt, om hem een beetje te helpen met de kosten want ziek zijn en dood gaan is heel duur hier, dat weet ik al lang. VYNL speelde als tweede band en zoals altijd waren ze erg goed.

Ricky zag er stralend uit, hij was net Zorro met zijn zwarte hoed, zonnebril en kort jasje, hij moest lachten toen ik het zei. Ik had een gedicht voor hem geschreven en toen hij het las kreeg hij het even te kwaad, heel ontroerend maar zo waar.



Na hun optreden bleef hij nog even maar ging toen naar huis, zijn dochter was op bezoek, hij zou misschien terug komen maar om 6 uur nog geen Ricky en iedereen van de band was weg dus ik was vroeg thuis. Lekker om half tien mijn nest in met een glaasje Baileys en dus heel goed geslapen.



Ravyn was in Georgia met Raini en April was een paar dagen bij haar broer en werken.



Het is heerlijk stil in huis ofschoon ik wel eens flink opgeruimd en gemoppert heb, eerst op Ian om de garage schoon te maken, het hele huis ruikt naar hondenpoep en toen Ravyn thuiskwam heb ik haar gelijk naar haar kamer gestuurd, daar kan ze de hele dag blijven. Ze had een goed hoeslaken uit de kas gepakt voor de grootste hond om op te liggen en toen ook nog de deken die ik haar geleend had voor haar bed. Beiden zijn nu in de wasmachine, ik ben niet gek, dat pakt maar gewoon !!



Afggelopen vrijdag had ik een afspraak met mijn huisarts en ben toen naar huis gegaan, na een drukke week had ik even wat rust nodig. Alles was ok, ik ga in februari voor de laatste keer terug en ze zal zorgen dat ik voldoende medicatie heb voor mijn schildklier voor als ik verhuis.



Mijn manager was nog steeds niet terug na zijn moeder's overlijden, het knaagt een beetje aan mij dat hij zo lang weg kan blijven terwijl ik amper 3 werkdagen vrij kreeg toen Martin overleed.



Ik neem aan dat hij er morgen weer is, november, kerst is om de hoek en over een paar weken ben ik jarig en word ik 66



Ik heb officieel bericht van Social Security dat ik recht op Martin's acherblijvers geld, 660 per maand, volgens de brief kan ik de eerste betaling in januari verwachten en niet in februari zoals de klerk vertelde.

Ook heb ik bericht van mijn aow, het moet allemaal via Social Security hier maar omdat het een heleboek rompslomp beloofd te worden heb ik besloten om te wachten tot ik terug in Nederland ben, dan schrijf ik me in bij de gemeente en doe de fomnulieren, ik krijg het later maar wel met terugwerkende kracht dus dat zit wel goed.



De eerste doos is al ingepakt, al mijn zomer jurken en topjes, die heb ik nu niet meer nodig. De temperatuur is van 30 op donderdag naar 21 op vrijdag gegaan, ik heb gisteren voor de eerste keer weer een lange broek gedragen sinds maart of zo en mijn nieuwe jas kreeg veel lovend commentaar gisteren, hij is met bloemetjes, heel hip, van Wish natuurlijk en voor een habbekrats.



Als de honden weg zijn en de garage weer naar garage ruikt ga ik meer inpakken en heb ik plaats om het allemaal neer te zetten, dan kan ik ook beter besluiten wat mee gaat en wat niet.

Ik ben nog aan het wachten op een prijs van de shipping company.



ik heb net Susan een pakketje gemaakt, al voor kerst, en afgegeven. Ze heeft heel veel problemen met haar gewrichten. Ik had een sneeuw en ijs pakketje gemaakt, een lekker warme flanellen pyama, speculaasjes, pakjes om warme chocomel te maken, een mooie keramiek mok met lepel, toblerone chocola., een kaars die naar verse sneeuw ruikt( hoe verzinnen ze het).



Op naar een nieuwe week, ik streep de dagen af, liefs van Mariet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Jacksonville

Mariet

Ik woon in Jacksonville Florida samen met mijn man Martin. Ik werk voor at&t en doe technical support voor internet. Ik heb twee zonen en twee kleindochters, Martin heeft een zoon en een dochter en een kleindochter Mijn hobbies zijn koken, bakken, schrijven en de natuur

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 498
Totaal aantal bezoekers 437218

Voorgaande reizen:

31 Mei 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: