Bijna 2019 - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu Bijna 2019 - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu

Bijna 2019

Blijf op de hoogte en volg Mariet

30 December 2018 | Verenigde Staten, Jacksonville

Morgen

de laatste minuten tikken weg

op de klok

in de stilte van de nacht

weer een jaar zonder jou

maar toch

vol liefde en pracht

ik vond een ander

om mee te dansen

om te kussen

om mee te praten

het ging allemaal zo snel

en ik had amper in de gaten

dat morgen de laatste dag wacht

en dan het nieuwe jaar

ik ben dankbaar voor alles dat was

en voor wat komen gaat

ben ik helemaal klaar



Lieve mensen



Ik wil jullie alle goed wensen, gezondheid, liefde, alles wat te wensen vant voor 2019, het jaar dat het laatste volle jaar wordt voor mij hier in Florida, het jaar dat ik mijn zevende kleinkind ga verwelkomen in de zomer, het jaar dat ik nog een keer op vakantie kom naar Limburg in april/mei en het jaar dat ik ga zeggen, volgend jaar mag ik naar huis.



Deze kerstweek was mooi en zo wil ik er wel elke week eentje. Ik had zondag al gebakken en gekookt, mijn rundvleesragout was beter dan ooit en de wafels waren heerlijk, met rozijntjes. Die gingen maandag mee naar het werk waar elke collega in mijn team een bordje kreeg met wafels en speculaas. Overigens die speculaas ging na Kerst voor de helft bij Aldi, ik heb alles gekocht wat ze nog hadden, 8 pakken dus ik kan vooruit voor een tijdje.



Maandag werken, druk, de hele week het project dus geen telefoon en de tijd vloog. 's Avonds naar huis en alvast spullen klaarzetten voor de volgende dag.

Ik was al vroeg op en hoefde alleen maar komkommers te maken en besloot ook een pinapple upside down cake te bakken, het is ananas cake en de ananas gaat op de bodem van de vorm en dan het beslag erop. Je voegt boter en bruine suiker toe aan de ananas dus als alles gebakken is keer je het hele zaakje om en bovenop is dan ananas met een bruin caramel laagje, heerlijk.



Raini ging Ravyn halen en om een uur waren Darian en Josh er al met de kids, de rest kwam een beetje later.

We besloten eerst de kadootjes te doen, vooral de jongens vonden alles geweldig natuurlijk. Ze konden daarna lekker naar buiten het was een aangename temperatuur (vandaag is het 24C) en daarna eten, er was ruim voldoende natuurlijk. Rond zeven uur was iedereen weer weg, Ravyn kwam volgens haar oma Natalie alleen voor de dag maar April haar moeder was het er niet mee eens en wilde dat ze wat extra dagen bleef dus Kelly nam haar mee naar Georgia.



Na zo'n drukke dag mis ik tweede kerstdag, geloof me maar woensdag weer op tijd weg en natuurlijk even profiteren van alles halve prijs wat betref kerst spullen en ik sloeg nog een voorraadje snoep in, vooral chocolade.



Vrijdag was weer een dag waar ik de hele week naar uitkeek, optreden van Vynl in Starke, natuurlijk regende het weer toen ik ernaar toe reed zoals elke keer tevoren.

Het is 45 minuten en ik heb de GPS allang niet meer nodig. Ik had voor iedereen een klein kadootje, sleutelhangers met gitaar en microfoon voor Ronnie en Damon, met een drumstel en drumstokken voor Joe, oorbellen voor Alta en voor Ricky, wat om te roken en te relaxen, ik noem geen namen hehe.

Ik zei, ik heb een kerstkadootje voor me, hij kuste mij en zei, you are my best Christmas present.



Hij begon met mijn liedje, Aint no sunshine, zo lief en het was geweldig. Deze keer zei hij, laten we gaan koffie drinken na het optreden, we zaten daar voor bijna twee uur en hij vertelde heel veel over zijn jeugd in Ohio, zijn ouders en ik luisterde.

Na afloop ging ik naar mijn huis en hij naar het zijne.



Ik zie hem weer op 11 januari, een eeuwigheid naar het nu lijkt maar tijd gaat snel.



Gisteravond ging ik naar Georgia, Kelly belde dat Ravyn naar huis wilde en ik bracht een mooie avond door met Kelly, Misty bleef bij vrienden slapen omdat het ineens erg mistig werd en ze niet wilde rijden. Vanmorgen wilde ik vroeg vertrekken maar ik viel op de bank in slaap met twee honden en een kat tegen me aan en we vertrokken net voor de middag.



Ik vroeg April wanneer ik Ravyn kon brengen en kreeg te horen dat ze verwachtte dat ik Ravyn nog had tot na Nieuwjaar, het kwam bij hen niet uit als ik haar vandaag terug bracht, probeer dat maar weer eens aan een kind uit te leggen dat naar huis wil.



Zij en ik gaan zo dadelijk naar de winkel om wat lekkere spullen te halen voor morgenavond, we gaan chocolade fondue doen met aardbeien, banaan en marsmallows en misschien spelletjes of een film.



Tot volgend jaar....Mariet xx

















Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Jacksonville

Mariet

Ik woon in Jacksonville Florida samen met mijn man Martin. Ik werk voor at&t en doe technical support voor internet. Ik heb twee zonen en twee kleindochters, Martin heeft een zoon en een dochter en een kleindochter Mijn hobbies zijn koken, bakken, schrijven en de natuur

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 589
Totaal aantal bezoekers 437804

Voorgaande reizen:

31 Mei 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: