Even.... - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu Even.... - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu

Even....

Blijf op de hoogte en volg Mariet

30 September 2018 | Verenigde Staten, Jacksonville

Even een arm om me heen
Fluisteren in mijn oor
Even de liefde voelen
Daar was gisteravond voor

Even wegdromen op muziek
Vergeten zijn alle pijn en zorgen
Dansend op mijn barkruk
Niet denken aan Morgen

Even......

Goeiemorgen lieve mensen

Tja na het vorig weekend even te hebben overgeslagen, deze week weer een blog van mij.

Jullie zitten daar in het verre Nederland met truien en lange broeken aan na de eerste nachtvorst maar hier is het nog altijd zomer, hot, hot, hot !!

Het lijkt 's nachts wat koeler maar misschien is dat wat onze hersenen ons vertellen, het is tenslotte de laatste dag van september en herfst, er vallen al blaadjes maar ook moeder natuur heeft zich aan regels te houden al is het nog zo heet.

Het was afzien, deze laatste weken, voor mij niet alleen met de hitte maar ook met weer verplicht overwerken want het is weer poepie druk. Natuurlijk beginnen nu al de mensen te bellen die in het orkaan gebied wonen en na twee weken weer internet willen en niet snappen dat als gebouwen nog onder water staan, er weinig is wat wij kunnen doen.

Ik ben naar twee optredens van Vynl geweest de afgelopen twee weken, eentje op woensdag bij een marine, dat is een haven met een boten club, zeg maar een watersport vereniging en Vynl speelde daar 's middags voor een besloten gezelschap en 's avonds van 7 tot 9 voor zeg maar iedereen. Er waren foodtrucks en het weer was geweldig, niks zo mooi als de zon zien ondergaan als je aan de kant van een meer zit. De muziek was geweldig en de mannen ook, ik kreeg de vele heel nodige knuffels en ze vertelden me dat ze er wel dertig van mij wilden, best fan ever.

Het tweede optreden was vrijdag in Starke, 45 minuutjes rijden na werk door het ergste noodweer maar het was heel gezellig en vooral als er dan speciaal voor jou twee Paul Rodgers songs worden gespeeld is het toppie en kun je nog zo moe zijn na een 9 uur werkdag. Ricky beloofde me een dans voor de volgende keer maar dat moet nog even wachten want ze spelen weer in een besloten club volgend weekend. Ze doen over een paar weken een buiten festival en ik heb mijn stoel in de garage al klaarstaan voor mee te nemen want de hele tijd op de grond zitten, daar zijn mijn stijve botten niet blij mee.

Ze worden alsmaar beter en hebben nu ook meer eigen materiaal, misschien gebruiken ze ooit een van mijn songteksten.

De uitslag van mijn borstonderzoek was prima, niks gevonden dus weer goed voor een jaartje, van de bloedonderzoeken heb ik niks gehoord dus geen nieuws is goed nieuws want beide doktoren bellen alleen als er iets niet goed is.

Ik moest afgelopen week weer eens zelf achter mijn schildklier medicijn aan, de apotheek zei dat er geen recept was en de dokter wist van niks maar ik heb het gelukkig gisteren toch kunnen ophalen en toen ik daar aan de balie stond te wachten zei er een stemmetje in mijn hoofd, griepspuit dus dat heb ik weer eens gedaan. Ik had al jaren sinds Martin's dood geen griepspuit meer gehaald, de laatste keer kreeg ik flink de griep maar hij was net dood en misschien was mijn vlammetje zover gedoofd dat ik meer kwetsbaar was. Mijn arm voelt zwaar en pijnlijk vanmorgen maar dat gaat wel weer over, geen verkleuring en ik voel me behaldve veel te warm, maar geen koorts, goed.

Ook met mijn FMLA papieren ging het weer eens mis, what's new ? Deze keer niet de dokter of de assistente maar Tammy, onze attendance mevrouw, ze had maar 3 van de 6 papieren voor het formulier ingescand en doorgezonden dus het niet compleet. Dan maar weer en nu werd alles direct goedgekeurd dus ook daar ben ik goed voor een jaar.

De komende week hoef ik maar 2 dagen aan de phone plus dat extra uur voor overwerken na elke project dag, ik heb nu tenminste weer de optie om vroeger naar huis te gaan als ik aan de pin ben.

IK zei al tegen mijn werk buurman Gene deze afgelopen week, gekken werk dat jij (66) en ik (bijna 65) nog 45 uur moeten werken op onze leeftijd, ik zou zo graag minder maar dat is geen optie in onze job.

Ik kan nu natuurlijk wel lekker sparen vooral ook omdat Raini goed aan het afbetalen is deze laatste weken, nog een klein beetje en de auto is terug betaald en dan kan ze aan de rest beginnen.

Gisteren heb ik mijn autoverzekering voor een half jaar betaald en ben ook daar weer goed tot april.

IK had al alle papieren gehad van mijn pensioen van waar ik overal gewerkt heb maar had nog niks van Laurus - Edah gehoord en ik heb er tenslotte 10 jaar gewerkt, wat blijkt nu, ze hadden alle werknemers in 2005 aangeschreven en een optie gegeven om het ineens uit te betalen, ik heb die brief nooit gehad en heb geen idee waar ik iets na moet vragen, alle posten op internet zijn van rond 2005-2006 dus het kan zomaar zijn dat mijn pensioen centjes foetsie zijn. Ik wacht maar even af, wie weet maar ja, naar welk adres zou dat worden opgestuurd. Ik heb toen ik naar hier kwam iedereen adres wijzigingen gestuurd met Rob's adres en ik krijg de meesten nu gewoon op mijn adres hier..

Doe ik een feest als ik 65 word, ik weet het niet, waar te beginnen en te eindigen, er zijn zoveel mensen en als ik het thuis doe komt dat met zoveel werk en als ik het niet thuis doe, kost het me een flinke cent. Zoveel mensen die me zo dierbaar zijn zullen er niet bij zijn, ik heb nog twee maanden om er over na te denken, wie weet wat er in die twee maanden gebeurt.

Gisteren was ik uitgenodigd op een baby shower, nu ben ik al bij Darian's babyshowers geweest, met eten en spelletjes maar deze was voor Michelle's baby boy. Ze is een collega, weten jullie nog, vorig jaar gaf ik haar een paar weken een lift naar het werk toen ze nog geen eigen auto had. Ze verwacht de baby over een week of vier, is nog gewoon aan het werk, tot de laatste dag als het kan want de vrije tijd die je hier van tevoren neemt halen ze er na de geboorte af dus ze koos voor langer tijd met haar alweer vijfde kind na de geboorte.

Ik was de enige van werk die kwam opdagen, haar vriendinnen waren er, haar verloofde en haar schoonmoeder. Het was bij de Golden Corral dus niks aparte ruimte of zo, gewoon in het restaurant en gewoon zelf je maaltje betalen. Het was wel lekker, ik was al een tijd niet geweest en deze, niet waar ik normaal ga, was rustig en het was gezellig, van 5 tot 7 en daarna naar huis en chillen met voor de verandering twee flesjes bier. Ik sliep bijna de klok rond na al die korte nachten.

Vandaag lekker lui, heb net geskyped met Rob en de maedjes, wat fijn om iedereen weer even te zien en al die verhalen te horen

Met de ventilator op volle kracht ga ik even een rondje tuin doen en lekker naar rock muziek luisteren, een fijne dag en tot weer, Mariet

• 30 September 2018 - 15:11

Helene :

Hoi Mariet

Kijk eens bij vergeten of verborgen pensioenen. Misschien vind je daar nog wat over je pensioen.

Groetjes
    Bert en Helene.

Ps kijk ook eens op omroep p en m keverberg live op face book

• 02 Oktober 2018 - 06:55

Joke Heijnen:

Ha Mariet,

Kijk eens op mijnpensioenoverzicht.nl , wel inloggen met je digid en w.s. Burgerservice nummer.

Groetjes Joke