Aftellen is leuk !! - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu Aftellen is leuk !! - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu

Aftellen is leuk !!

Blijf op de hoogte en volg Mariet

17 Juni 2018 | Verenigde Staten, Jacksonville

Kleuren
Fleuren
Opwindende geuren
Wat gaat er gebeuren
Hoop
Maakt een einde
Aan droefnis en treuren
Misschien Morgen
Komt een einde
Aan piekeren en zorgen
Opgeven geen optie
Ergens wacht het geluk beslist
Oogjes open
En oortjes gespitst





Goeiemorgen lieve mensen,



Allesbehalve rustig hier vanmorgen, tenminste eerder want we hadden logees.

Darian had twee tickets gewonnen voor het grote Universal thema park in Orlando en aangezien haar Josh gisteren jarig was en vaderdag vandaag gingen ze samen en natuurlijk bood Raini aan om op de jongens te passen.

In plaats van het in haar huis te doen sjouwde Raini de twee druktemakertjes naar mijn huis en dat is helemaal niet childproof en het hoeft het ook niet te zijn.

Gelukkig moest ik gisteren werken, ze had Ravyn hier - ik hoorde vanmorgen dat die dus echt de hele zomervakantie blijft tot augustus zodat haar mama tot rust kan komen - en die moest dus mee babysitten, arm kind want ze kreeg blijkbaar volgens Ian geen moment rust.

Toen ik gisteren thuiskwam ging net de hele bubs uit eten en naar een indoor speelgebied zodat de mannen echt doodmoe zouden zijn. Ze kwamen na tienen terug, ik lag al in bed, ik hoorde Julius even huilen en toen viel iedereen uitgeput in slaap. Het eerste wat ik vanmorgen hoorde was de douche, blijkbaar had Josh zich helemaal vies gemaakt. Daarna bracht Raini de bubs weer naar hun huis en nu is het stil, Ravyn heeft net ontbijt gehad en is in Raini's kamer naar de tv aan het kijken. Ian slaapt, hij heeft een nare verkoudheid, ik had zelf een zere keel gisteren, het is nog niet over maar ik kan nu niet ziek worden want over 5 dagen vertrek ik.



Ik heb gelukkig een lift, nadat Raini af moest zeggen vanwege werk ging ik op zoek naar een betaalbare huurauto maar iedereen telde extra omdat ik de auto daar op het vliegveld wilde laten, heel irritant natuurlijk, het goedkoopste wat ik vond was nog veel te duur voor een twee uur durende auto rit.



Ik had zondagmiddag chicken pot pie gemaakt en omdat ik maandag morgen pas om 10 uur hoefde te beginnen ging ik even bij Darian langs en bracht haar een portie. Ze zei, waarom vraag je Misty niet, die doet het vast voor jou.

Nu moet Misty eerst een uur rijden om bij mij te komen dus ik wilde dat eigenlijk niet vragen maar toen ik dat 's avonds thuis kwam en geen opties meer vond deed ik het gewoon toch en ze zei meteen ja, geweldig !!



Dus alle ritten zijn geregeld hier en in Nederland, weer een zorg minder.



Het ziet er naar uit dat het niet zo'n lekker weer wordt daar maar we wachten nog maar even af met de koffer pakken, ik heb het lijstje in mijn hoofd, natuurlijk is het niet zoals hier in de zomer dat je alleen maar shorts en topjes nodig hebt dus lange broek, driekwart broek, tshirts en een topje of twee en mijn nieuwe jurken gaan mee en niet teveel schoenen want meestal draag ik dezelfde schoenen de hele tijd.



De kadootjes zijn uitgezocht, wow ik had toch wel veel maar het zijn allemaal kleine dingetjes.

Frank en Aline zijn al in Belgie, aan het genieten van tripjes en lekkere rabarber vlaai van Lutgaerd, Aline's moeder.



Woensdag had ik vrij en in plaats van naar de film ging ik bij Henny op bezoek, ze komt uit Echt en vertrekt een week later dan ik naar Limburg, ook voor twee weekjes. Lekker lunchen samen en vooral heel veel bijkletsen want we hadden elkaar al een hele tijd niet gezien. Zij is met pensioen en ik moet werken, in het weekend is ze druk met haar familie, kinderen, kleinkinderen, je weet het wel.



Daarna nog even een jurk halen want de twee die ik kocht voor 5.99 per stuk zijn geweldig, niks vlekken met wassen en zo en toen naar Walmart voor wat spullen voor in huis, een hele voorraad kattenvoer, blikjes voor Freckles. Ik besloot een pedicure te nemen en ging met mooi gelakte teennagels weer naar huis.



Komende week nog een halve dag aan de telefoon, woensdag, ik heb de middag vrij en ga dan die koffer eens aanpakken. Donderdag moet ik nog werken tot 5 en ik wil donderdag avond helemaal klaar zijn met pakken.



Mijn vliegtuig op vrijdag vertrekt laat in de middag, 16.40 dus niet zo vroeg weg maar ik vind het prettig rustig aan te doen terwijl mijn bagage helemaal klaar staat die morgen.

En dan land ik zaterdag op Schiphol net na tienen en kan ik mijn zoon en kleindochters in de armen sluiten.



De zon schijnt volop nu maar later zoals de laatste weken komen er weer buien tot ontwikkeling - ik klink als Thijs Zeelen haha - het is bloedje heet, ontzettend benauwd en de ventilator in de woonkamer geeft amper verkoeling.

Vanavond maak ik gehaktballen, Ian heeft daar zo'n zin , al de hele week maar ik moest een paar keer laat werken en dus kwam het er niet van, gisteravond heb ik koffie gehad en blokjes kaas en worst, gewoon geen puf om te koken. Niet vreemd, ik heb dat ieder jaar hier als het echt warm begint te worden, geen trek en geen puf maar die gehaktballen met mijn laatste verpakking Italiaanse kruidensaus gaan gebeuren.



Ik weet niet of ik de volgende week een blog voor jullie heb, ik weet nog niet of ik deze laptop meeneem, ik kan Ine's laptop natuurlijk gebruiken maar laat jullie maar verrassen zou ik zeggen



Ik kom er bijna aan.....liefs van Mariet








  • 18 Juni 2018 - 01:56

    Wilfried:

    Hee Mariet,

    Ik wens je alvast heel veel plezier en geluk bij alle aanstaande weerziens !

    Wilfried

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Jacksonville

Mariet

Ik woon in Jacksonville Florida samen met mijn man Martin. Ik werk voor at&t en doe technical support voor internet. Ik heb twee zonen en twee kleindochters, Martin heeft een zoon en een dochter en een kleindochter Mijn hobbies zijn koken, bakken, schrijven en de natuur

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 747
Totaal aantal bezoekers 437230

Voorgaande reizen:

31 Mei 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: