Metamorfose - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu Metamorfose - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu

Metamorfose

Blijf op de hoogte en volg Mariet

11 Februari 2018 | Verenigde Staten, Jacksonville

One day
Not too far ahead in time
I will see your sweet smile
Feel your hand in mine
Your eyes will twinkle
When you recognise our song
And your voice will whisper
Sweetness
It's been too long
Being with you baby
Has been the best time spent
And the forest will echo with laughter
At a new beginning
In the end

Goeiemorgen lieve mensen

Voor velen een late start vandaag vanwege alle vastelaovend late nachten wed ik. Ik krijg er natuurlijk alleen maar van mee wat ik zie en lees op facebook. Ik heb wel ontzettend zitten te genieten van Nao ut zuuje, wat een klasse documentaire, lachen, een traantje wegpinken, het leven is mooi in alle facetten.

Hier wordt geen carnaval gevierd behalve in Louisiana en dan met name in New Orleans waar ze Mardi Gras noemen met als hoogtepunt Fat Tuesday, aanstaande dinsdag.

En dan begint de vasten, gelijk met een knaller natuurlijk want Aswoensdag is ook Valentijnsdag, de winkels liggen er al sinds na Kerst vol mee, chocolade, alles met hartjes en knuffels in alle maten.
En ik weet zeker dat na woensdag we overspoeld worden met eitjes en paashazen. Ik vind het wel gezellig, al die pastelkleuren op de rekken, het brengt de lente dichterbij. Na een aantal koude weken is het nu heerlijk ofschoon vandaag bewolkt maar gisteren in het zonnetje was het puur genieten. Mijn Melly lag te soezen tussen de wilde uiten in de achterhoek van mijn tuin.

Ik was ziek deze week, eerst helemaal mijn darmen van streek en toen koorts maar vrijdag was ik weer toppie.

Afgelopen zondag reed ik even naar Walmart voor amusement en kattenvoer en daar zag ik mijn nieuwe stoel, van hetzelfde merk als mijn nieuwe kasten en voor een hele goeie prijs dus daar een medewerker gecharterd die me hielp het gevaarte, zonder doos want dat paste niet in mijn Yaris, in de auto te zetten. Hij schommelt niet dus dat is effe wennen maar zit heerlijk. Dinsdag avond was toen ik thuis kwam de tv kast er al, een dag eerder dan verwacht. Ian had hem al in elkaar gezet en een uurtje later was alles opgeruimd en de oude aan de weg waar ie nog staat.

Mijn kamer ziet er tof uit, heel opgeruimd en veel leger, Martin’s hoekje is veel mooier zo en ook de boom aan de muur heeft een metamorfose gehad, de paarse lichtjes eruit, die waren toch kapot, witte erin en veel vlinders.
Donderdagavond een berichtje van Raini, Darian’s schoonmama had kaartjes gewonnen via de radio voor Tesla op vrijdag maar zij en Josh moesten naar Missouri voor een begrafenis en reden vrijdag morgen vroeg weg. Ze komen vanavond weer terug. Het is een rit van 14 plus uur.
Of ik Tesla wilde zien, oh ja, ze zijn heel goed. In Nederland niet zo bekend maar hier hadden ze een aantal hits oa met Signs en love Song. Ik zei tegen Ian, jij moet wel mee want ik ga niet alleen downtown. We moesten voor zeven uur bij het theater de kaartjes ophalen, we konden parkeren in de parkeergarage langs het theater voor tien dollars en dat is alles wat mijn deze avond kostte. Het Florida Theatre ligt midden het center van Jax, het stamt uit 1920, veel pluche en zo, de stoelen zijn niet echt comfortable maar ja, tijdens het concert ging iedereen staan. Er waren zo’n 1500 mensen, niet helemaal uitverkocht en we genoten, Ian vond het erg goed. Ze spelen hardrock

We ging net voor het einde weg, ik wilde op mijn gemak naar huis rijden en dat lukte, alleen natuurlijk met al die muziek in mijn hoofd sliep ik nog uren later niet.

Gistermorgen dus rustig aan, ik ging naar de kerk voor brood voor Michelle en haar 4 kids en ze was er erg blij mee, daarna op mijn gemak thuis. ‘S Middags een verrassingsbezoekje van Kelly, Darian en de kids, Kelly was het weekend bij Darian omdat Josh naar die begrafenis moest, we gaan er straks naar toen om te eten. Darian helemaal in de stress want Josh zag veel te veel en wilde overal aanzetten, mijn huis is niet childproof, dat weet ik maar ja, al het speelgoed in de wereld weerhield Josh en ook Julius er niet van, spelen met appels uit de fruitmand, aan de lichtjes voelen en de kat achterna rennen.

IK heb een beetje zitten spelen met formaten van dit document want ikzelf en velen van jullie hebben moeite om het te lezen op tablet en phone dus kijken of dit beter werkt.

Ik wens jullie nog mooie dagen vol gezelligheid en sfeer, meezingen, proosten en samen zijn met familie en vrienden, lieve groetjes van Mariet xx

• 14 Februari 2018 - 14:26

Mieke:

ho dat is wel erg vaak 3 keer!!!!