Valentijn in aantocht - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu Valentijn in aantocht - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu

Valentijn in aantocht

Blijf op de hoogte en volg Mariet

12 Februari 2017 | Verenigde Staten, Jacksonville

Ik heb een ballon besteld
en ook chocolaatjes
een kaartje met hartjes en zo
en heel veel hoeraatjes
voor de liefde, what else
want dinsdag is het Valentijn
net alsof er geen andere dagen
vol liefde en genegenheid zijn
aangezien niemand anders
mij die dingen geeft of zendt
dacht ik, ik bestel het gewoon voor mezelf
en als ik het open maak
dan ben ik ook heel content !!

Goeiemorgen lieve mensen allemaal,

Zoals mijn vriendin Addy vaak tegen me zegt, je moet jezelf kietelen en behalve dat dit mij laat giechelen heeft ze helemaal gelijk. Als we niet voor onszelf zorgen, moeten we niet van anderen verwachten dat ze dit doen. Nu heb ik helemaal niet te klagen over het algemeen want ik krijg mijn aandacht met lieve berichtjes en zo, hartjes onder mijn riem voldoende om te beseffen hoe waardevol vriendschappen zijn, hoe belangrijk familie is en ik tel de dagen, geloof me.

Deze week was niet gemakkelijk, die griep is nog steeds niet weg en gisteren moest ik weer eens verstek laten gaan op mijn werk maar och, daar kreeg ik veel voor terug. Tussen het hoesten en niezen was er Ravyn die blij was dat oma thuis bleef. Lekker samen in de pyama de hele dag, zij spelen, ik lezen en soezen en lekker koken.

Vanaf morgen werk ik de meeste dagen van 8 tot 5, dat betekent om 6 uur op maar eens kijken of mijn lijf dat beter vindt, meer regelmaat behalve toch weer die paar dagen late dienst de volgende week en druk druk druk maar ja, ik zal toch eens een beslissing moeten nemen. Ik had een gesprek van een uur op donderdag met Lori, mijn manager. Voor het het eerst had ik een rood cijfertje ertussen, weliswaar zeer close, minder dan 2% onder de maat maar toch en ik heb haar open verteld wat me dwars zit, op het werk – teveel stress, to gekke uren – en thuis en in mijn ziel, de rusteloosheid en de wanhoop.
Natuurlijk kan ze er weinig aandoen, alleen luisteren wat heel belangrijk is, ze zei, als je niet lekker in je vel zit moet je wat doen, je gezondheid is belangrijker dan al het andere, ook mentaal en je bent aan niemand iets verplicht om te blijven. Dat is ook zo maar ik moet wel verder kunnen met mijn hoofd opgeheven en geen handjes uitstrekken.

Ik heb een peptalk met mezelf, elke dag en we gaan gewoon door en kijken waar het scheepje strandt !!

Gisteren heb ik ook een aantal foto's door gemaild om te worden geplaatst op het foto archief van Peel en Maas, natuurlijk is dat geweldig want dat betekent dat ze worden bewaard forever en ever, hopelijk met alle namen en data. Het gaat om oude familie foto's , ik vind bewaren belangrijk voor toekomstige generaties die er misschien niks om geven maar ik heb dan mijn deel gedaan.

Woensdag moest mijn auto voor een recall naar de garage, de airbag aan de passagiers kant had gebreken en dat wordt dan gratis vervangen. Natuurlijk vonden ze vanalles wat mis was, kassa, bijna 600 dollars als ik dat liet doen maar ik heb Todd, die trucks en schoolbussen onderhoudt, ernaar gevraagd en hij zei, geen haast Mariet.

Tijdens het wachten op de auto, zo'n anderhalf uur, gewoon lekker gaan wandelen, koffie en een bladerdeeg fruitsnack bij Publix en daarna naar de mall waar ik dan toch mijn hardrock tshirt voor zaterdag vond, de volgende week gaan Todd en ik naar een concert en ik verheug me op een avond uit mijn dak gaan, veel te lang geleden en misschien heb ik dat het meeste nodig.
De komende week heb ik vrijdag vrij dus misschien een filmpje, ligt eraan wat er draait.

Jullie zijn in de stemming voor carnaval , ik zie zoveel mooie liedjes en clips en foto's voorbij komen elke dag, ik hoop dat het weer helemaal meewerkt, nog twee weekjes te gaan !!
Ik zag foto's van de boerebruiloft in Kessel, ik ken de bruid, ze was een van mijn kassa meisjes bij de Edah en dan krijg ik de kriebels want dan denk ik aan vroegere boerebruiloften, vooral toen Mart bruidegom was, wat was dat een mooie dag !!

Ik houd het vandaag kort, ik ga naar buiten want het zonnetje schijnt, de was wappert al in de wind en de bijen zoemen hun best rond mijn gele Carolina jasmijn die honderden bloemetjes heeft en nog meer knopjes. De katten willen naar buiten en ik laat ze, ze zijn zo lief en laten zich de hele tijd fotograferen, het is bijna of ze poseren voor mij en ik krijg kusjes, de hele tijd.

Ik ben rijk, soms beself ik het minder maar ik weet het wel

Tot gauw !!! Liefs van Mariet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Jacksonville

Mariet

Ik woon in Jacksonville Florida samen met mijn man Martin. Ik werk voor at&t en doe technical support voor internet. Ik heb twee zonen en twee kleindochters, Martin heeft een zoon en een dochter en een kleindochter Mijn hobbies zijn koken, bakken, schrijven en de natuur

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 369
Totaal aantal bezoekers 437423

Voorgaande reizen:

31 Mei 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: