Vrede zonder grenzen - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu Vrede zonder grenzen - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu

Vrede zonder grenzen

Blijf op de hoogte en volg Mariet

08 Mei 2016 | Verenigde Staten, Jacksonville

als prikkeldraad nooit uitgevonden was
en grenzen niet bestonden
als iedereen kon gaan waar ie wou
als mensen elkaar weer vonden
dan zouden we als vogels zijn
rondvliegen van kust tot kust
neerstrijken zonder tegenstrijd
vrede vinden en rust
als prikkeldraad nooit was uitgevonden
en wapens verdwenen in de tijd
dan was de tegenwind zwoel en zacht
en vrede
vrede was tot in alle eeuwigheid

Goeiemorgen lieve mensen,

Deze week begin ik met een gedicht dat ik deze afgelopen schreef voor 4 and 5 mei. De inspiratie kwam van een tekening die ik zag op facebook, heel eenvoudig maar het sprak me geweldig aan.

Ik postte beiden op facebook maar had niet echt zo'n reactie verwacht, honderden mensen die reageerden en maar liefst zo'n 190 mensen die hem deelden en dat waren alleen maar diegenen die direct van mij deelden dus wie weet wat er daarna nog allemaal gebeurde. Het is een fijn gevoel dat je iets kunt schrijven want anderen aanspreekt natuurlijk.

Sinds een tweetal weken ben ik lid van een facebook pagina genaamd Wereldvrouwen, Nederlandse vrouwen die overal over de wereld wonen, zelfs bekende mensen zoals Micky Hoogendijk die net na mij bij de club kwam, ze is een schrijfster, actrice and maakt werkelijk wonderschone foto's.

Maar laten we weer bij het begin beginnen. Het afgelopen weekend was zeer heet, temp ging gemakkelijk naar 35 en vooral 's nachts was het benauwd en met de koppige persoon die ik kan zijn (heb ik van mijn vader) besloot ik, ik heb nog geen airco nodig, nou dat brak me aardig op.

Maandag had ik een -verwen mezelf – dag, eerst lekker luieren buiten met koffie, toen naar Orange Park Mall. Aangezien de film later begon dan ik dacht heb ik eerst een pedicure genomen. Op zo'n stoel die je rug masseert en de voetjes geweekt in het warme bubbelwater, mijn onderbenen ingesmeerd met een groene massa om alle dode huidcellen te verwijderen. Ze knipte mijn nagels, vijlde, friemelde,masseerde met olie en crème en voor het eerst in mijn leven besloot ik iets te wagen, kleurtjes op mijn nagels. Nu weten diegenen die me goed kennen dat ik helemaal voor natuurlijke dingen ga, geen gekkigheid aan mijn lijf, bijna nooit make up en zo maar ik heb nu turqoise nagels en ik vind het leuk dus het kan zo maar zijn dat over twee maandjes ik ook mijn teennagels optut.

De film was The Jungle Book en het was geweldig, ik heb ontzettend zitten te genieten in een weer bijna lege zaal en daarna, toen ik naar buiten liep zag ik dat het nieuwe restaurant naast de bioscoop geopend was, het heet Taste of Vietnam en ik heb er gegeten, weliswaar alleen een voorgerecht, het was nog vroeg in de middag dus ik bestelde garnaal loempias met rode saus, om je vingers bij af te likken, die zien me zeker terug voor meer. Ik wil graag hun salades en mie bowls proberen, met stokjes !!
Ze hebben ook Thais maar ik zag geen curries, sinds ik die in London gegeten heb ben ik ook daar overstag als ze niet te pittig zijn.
Dinsdag weer werken maar het viel tegen met de hitte die duidelijk mijn energie ondermijnde, dinsdag op woensdag amper slaap, mijn benen kriebelden en kriebelden en zelfs een slaappil werkte niet echt, uiteindelijk sliep ik misschien 3 uurtjes dus ik belde mijn werk, ik kom niet vandaag. Daarna was de hitte voorbij, de nachten werden weer zeer aangenaam en overdag een briesje en met 24 graden stonden mensen op het werk buiten te rillen met jassen aan, het is zo koud en ik vond het heerlijk. Ik sliep weer en heb gewoon vanaf donderdag gewerkt inclusief gisteren.

Ik vertelde jullie de vorige week van het aanbod voor vrijwillig ontslag, het ultimatum liep woensdag avond af. Beetje bij beetje kwamen namen op de proppen van mensen die het aanbod aannamen. Donderdag kwam Laura naar me toe, in tranen om afscheid te nemen, ze had natuurlijk nog al haar vakantie tegoed en het was dus haar laatste dag. Ook haar vriendin Gina gaat weg, ze zijn beiden van mijn leeftijd en werken al heel lang voor at&t. In mijn team gaan Opal, Chanice en Jocquelyn weg, Jocquelyn heeft al een andere baan maar had nog niet opgezegd dus kon fijn gebruik maken van dit aanbod en gisteren kwam ze langs om het een en ander te regelen, alweer een afscheid.

Kim, die heeft in principe die baan in Ocala aangenomen en zou daar 31 mei beginnen maar nu heeft ze vrijdag een interview gehad in Oakleaf in de at&t winkel waar ook mijn Duitse ex collega Stephanie werkt en nu twijfelt ze. Ik heb haar aangeraden, als je de baan in Oakleaf krijgt, nemen, dan hoef je niet te verhuizen en bij je vader te wonen, je blijft lekker thuis bij je dochter. Ze was helemaal overstuur donderdag, ze kreeg ook de uitslag van de biopsie van het plekje op haar neus (ik heb haar gepushed en gepushed om ermee naar de dokter te gaan) en ze moeten alles verwijderen want het is inderdaad huidkanker, wel een soort die heel gemakkelijk te behandelen is. Het is hetzelfde soort dat ik in 2000 op mijn neusje had maar dan aan de andere kant, daarom bleef ik er steeds maar over zeuren tegen haar. De operatie wordt gedaan op 12 mei, twee dagen voor haar dochter's huwelijk dus je kunt je voorstellen dat ze niet happy was.

Ik heb mijn beslissing ook genomen, ik blijf gewoon waar ik ben en we zullen zien. Als we worden opgeheven kom ik er voor een paar maanden wel met unemployement en Martin's pensioen en dan terug naar het kikkerlandje maar hopelijk is dat pas in 2018 of zo. Ik moet dan wel regelen met de weergoden want hagel en vorst en natte sneeuw in mei, nee, dat wil ik helemaal niet !!!

Vandaag is het Moederdag en ik wilde dat ik mijn moeder even een knuffeltje kon geven maar ik heb een klus geblazen naar haar foto op mijn nachtkastje toen ik vanmorgen wakker werd. Ravyn is hier voor het weekend en zo meteen gaan we samen naar Martin's moeder Betty, die niet weet dat Ravyn ook meekomt. Normaal nemen Tom en Myra haar mee voor lunch maar toen ik gisteren belde wat hun plannen waren vertelde Myra dat ze moesten werken vandaag dus neem ik haar mee, haar keuze maar ik hoop geen chinees want ik kan daar niet echt van genieten zo vroeg in de dag. Raini komt om drie uur thuis en wil dan uitgebreid koken, waarschijnlijk wordt mijn lunch genoeg voor de hele dag.

Over twee dagen is het 10 mei, de verjaardag van mijn vader en de zevende verjaardag van mijn lieve kleindochter Fenna. Ik heb afgelopen zondag anderhalf uur genoten op skype van twee geweldige maedjes en ik hoop dat Fenna een geweldige verjaardag heeft, kadootjes van oma volgen in juli.

Ik ga nog lekker even buiten zitten in het milde zonnetje en genieten van alle moois dat moeder natuur me op mijn bordje brengt vanmorgen, ik wil alle moeders een heerlijke verwendag toewensen en tot de volgende week

Liefs van Mariet

• 09 Mei 2016 - 09:29

Ted Nijssen:

Lieve Mariet,

Ik ben er weer, eigenlijk niet weggeweest maar toch..... Je wekelijkse berichten lees ik toch wel elke week. Even uitproberen of deze mail verstuurd kan worden. Ik kom zo weer terug.

• 09 Mei 2016 - 10:15

Ted Nijssen:

Hallo Mariet,

Het is gelukt het vorige stukje verhaal is weg. Een tijd geleden lukte dit niet kreeg de mail om wat voor reden dan ook niet verstuurd. Inderdaad wat een veranderingen op jouw werk, en steeds weer afscheid nemen van collega`s, maar niet uit je hart natuurlijk. Maar toch hoe flexibel kan een mens mens zijn. Ik denk heel flexibel uitgaande van mijn eigen situatie. Ik sta er soms versteld van hoe dingen en situaties veranderen en hoe snel je weer nieuwe dingen op kunt pakken zonder iemand te vergeten overigens, natuurlijk als je er voor open staat. Daar ben jij een voorbeeld van Mariet denk ik, dingen vast houden, , een plekje geven en open staan voor nieuwe ervaringen, situaties enz.Hoe mooi kan het leven zijn ?? heel mooi denk ik. Hier gaat het goed op Stox veranderingen, nieuwbouw, het gaat hier in een razend snel tempo als je het mij vraagt. Je kent het hier niet meer terug Mariet. Maar de lammetjes dartelen vrolijk in de weide, ze grazen en trekken zich van niets aan. Kortom het voorjaar is hier volop in beweging. De afgelopen maanden heb ik veel mantelzorg gedaan in de fam. En geprobeerd het allemaal weer een beetje op de rails te zetten wat aardig gelukt is. Gisteren samen met Mart een dagje gefietst en genoten van de natuur, de achteraf plekjes bewondert prachtig. Vorige week was de jaarlijkse processie bij '''Tante Truus '' in `t Loo waar jij vorig jaar ook bent geweest, ons Koor heeft gezongen ik had mij afgemeld en heb dus niet mee gezongen.Ben nog wel zeer actief lid van het Koor en zing wekelijks op de kooravond. En een aantal keren per jaar geven wij een concert. Sporten, de conditie op peil houden is ook belangrijk natuurlijk. Inmiddels ben ik 70+ Mariet en geniet nog volop van de dingen waar ik mee bezig ben. Jouw reis naar Nederland over ruim 2 maanden komt al heel dichtbij, en wij kijken er weer naar uit om jouw te ontmoeten. Nou Mariet ik sluit deze mail weer af, en wens jouw weer alle goeds toe, en blijf de dingen doen die je graag doet. Kortom blijf dicht bij jezelf. Een hartelijke groet, Ted Nijssen