Niet voor de poes - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu Niet voor de poes - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu

Niet voor de poes

Blijf op de hoogte en volg Mariet

25 Oktober 2015 | Verenigde Staten, Jacksonville

beetje bij beetje
een seconde per keer
neemt de tijd tijd van ons weg
het lijkt steeds vlugger en meer
wat blijft er voor ons over
dagen weken maanden misschien
niemand weet wat morgen zal zijn
dus zoals ik altijd al zeg
we zullen zien

Goeiemorgen lieve mensen


Wat weer een avontuurlijke week, ik heb werkelijk nooit een week dat er niks gebeurt dus ik kan dan ook elke zondag wel weer een paar blaadjes vullen


Maandag mocht ik naar de dokter, afspraak om negen uur en ja hoor, zelfs een paar minuutjes voor negen zat ik in de kamer van de dokter en werden mijn hartslag, bloeddruk en zo opgemeten. Snel daarna kwam Dian, we praatten over mijn enkel natuurlijk die toen nog behoorlijk opgezwollen en pijnlijk was, vooral als ik een trede afmoet dus de hele trap op het werk, nee, dankjewel, ik neem de lift wel.
Ondertussen zijn er al weer een paar dagen verlopen en het gaat beduidend beter, de zwelling is bijna helemaal weg, nu die trap nog maar ik kan tenminste weer normaal lopen.
Daarna deed ze een paar onderzoekjes en ik kreeg drie injecties, voor griep, voor longontsteking en voor tetanus, dat wordt hier allemaal als voorzorg gegeven. De volgende week moet ik naar de apotheek voor shingles (gordelroos), ik wist die voorheen niet maar als je als kind (of als volwassense zoals Martin) chickenpox (waterpokken) krijgt, heb je daarna ook het gordelroos virus in je lichaam en vooral op latere leeftijd kan dit dan gemakkelijk uitbreken. Alle injecties zijn gecoverd door mijn verzekering omdat ik boven de zestig ben - ouder zijn heeft ook zo zijn voordelen - en ook het darmonderzoek, mammogram en bone density (de conditie van mijn botten met betrekking tot kalkgehalte en breken) zijn allemaal verzekerd dus ik betaal geen cent. Ik heb ondertussen al alles afgesproken, alleen het darmonderzoek nog niet qua onderzoek zelf, ik moet eerst met de dokter praten.


De rest van de week verliep rustig, wat frustelen in de tuin, vroeg naar bed met een film, heerlijk relaxed.


Gisteren had ik vrij en ik was erg laat op, 10 uur pas dus eer ik op gang kwam was het bijna middag. Susan kwam even langs met Kaylee, een van haar kindjes, ze is net een jaar en heeft een heerlijk snoetje met grote ogen en een super smile.


Daarna besloot ik mezelf te verwennen met een lunch, ik ging naar Golden Corall maar het lunch buffet viel tegen, er was vis en garnaaltjes maar de enige vleessorten die ze hadden waren beenham - geen zin in - roast - draadjes vlees met aardappel en groenten- en kleine heel erg smakelijke hamburgertjes dus ik pakte er een van die en vulde de rest van mijn maag met salades, over 50 ingredienten om het allemaal smakelijk te maken.



Daarna even naar de Kmart want ik had punten om om te zetten in korting dus ik kocht Ravyn's kerstkado alvast en wat kleinigheidjes die ik nodig had zoals nieuwe keukenhanddoeken.


Toen ik thuis kwam lag er een emailtje van Virginia, Martin's tante. Ze had mijn email te laat gezien, ik had gevraagd of ze thuis was want ik wilde Martin's rolstoel en walker afgeven voor Misti, haar dochter zodat Misti's zoon het kan gebruiken. Dus ik vertrok om 5 uur nog naar Orange Park, verkeer is vreselijk om die tijd maar zaterdag werken en zondag al plannen dus.
Het was een zeer genoegelijk bezoek met heel veel verhalen over haar man Tom die dus bijna 3 weken geleden overleed, ook over Martin en andere familie leden en voordat ik het wist was het 8 uur geweest. Ze had een night blooming Jasmin voor mij geweekt uit een scheut en die ging natuurlijk mee naar huis.


Ik was bijna klaar om in mijn bedje te springen en zat nog even achter de computer toen ik in de woonkamer vreemde geluiden hoorde, geschuif van spulletjes en gepiep en ja hoor, Pebbie was  op jacht geweest (dat wordt nog wat want ze is heel fel in tegenstelling tot Freckles die werkelijk geen poot uitsteekt), een jonge rat, weldoorvoed en die rat had maar een doel...ontsnappen aan de kat. Ik schoof zoveel mogelijk opzij om te helpen, de kat welteverstaan en had de bezem bij de hand maar die rat was zo snel en kroop steeds in hoekjes of achter Martin's basgitaren dus ik kon niet echt veel, uiteindelijk schoot ze om het hoekie naar de eetkamer onder het dressoir, ik direct met de bezem eronder maar wat er ook onderuit kwam, papiertjes, stof, een paasei van langer geleden - geen rat. De achterdeur stond open dus ik hoop dat ze naar buiten is gerend, ik zal het goed in de gaten houden en die deur, gaat 's avonds dicht nadat het donker is geworden. Gelukkig ben ik niet bang voor knaagdieren !


Zatermorgen weer laat op, zo moe en dat Pebbie 's nachts niet de hele tijd slaapt hielp niet echt mee. Nadat ik dan eindelijk de was buiten had gehangen, het is nog steeds stralend weer, op weg naar mijn werk. Dit weekend is de airshow van de Navy maar omdat ze op de basis nog steeds aan de landingsbanen aan het werken zijn, is de show bij het strand en dus dit jaar geen Blue Angels voor mij die normaal hun kunstjes boven ons huis uitvoeren. Een rustige dag op mijn werk en thuis direct naar bed want vandaag wordt een lange dag.


Ik ga naar St Augustine, zo'n uur rijden over de snelweg, Mia van tante An en Ome Piet is op vakantie en zij en haar vrienden komen ook, we treffen ons bij het fort om 12.00 uur, ik verheug me er ontzettend op dus ik moet fit zijn en het belooft weer een hele mooie dag te worden, met aangename 25+ en blauwe luchten

Mariet :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Jacksonville

Mariet

Ik woon in Jacksonville Florida samen met mijn man Martin. Ik werk voor at&t en doe technical support voor internet. Ik heb twee zonen en twee kleindochters, Martin heeft een zoon en een dochter en een kleindochter Mijn hobbies zijn koken, bakken, schrijven en de natuur

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 379
Totaal aantal bezoekers 437497

Voorgaande reizen:

31 Mei 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: