De laatste loodjes voor 2014 - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu De laatste loodjes voor 2014 - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu

De laatste loodjes voor 2014

Blijf op de hoogte en volg Mariet

28 December 2014 | Verenigde Staten, Jacksonville

de muziek maakt mich weemoedig
de traone komme sjnel
doe glimlachs as se mich zoe zuus
en jao, ich weit ut waal
sentimenteel

Goeiemorgen lieve mensen,

Vandaag alweer mijn laatste verslag van 2014. Het was een jaar van ups en down, zeker weten en weer is er de weemoed dat het voorbij is want elke dag nu is een geschenk voor ons samen maar ook een dag voorbij is een dag minder in ons leven samen.

Op 22 augustus kregen we van de oncoloog te horen dat Martin nog 3 a 4 maanden maximaal te leven had, nou dat hebben we gehaald en hij is er nog steeds. Hij wordt wel snel zwakker en heeft elke dag flinke maagkrampen en zijn lichaam schokt dan heel erg. Hij komt nu nog amper in de woonkamer en is de meeste tijd in de badkamer of zoals nu, in bed. Hij slaapt al vanaf 11 uur gisteravond, diep in slaap, af en toe kreunt hij maar hij ademt diep en goed dus hij rust in ieder geval uit.

Afgelopen zondag hadden we het kerstgebeuren voor onze familie. Rond 5 uur kwamen Kelly, Raini, Ian, Ravyn, Darian en baby Josh, papa Josh was verhinderd. Ik had gekookt, allemaal lekkere hapjes, balletjes in tomatensaus, varkenspoulet met champignons en allerlei broodjes en iedereen vond het heerlijk, alleen Martin was de hele tijd in de badkamer dus die heeft niemand gezien. De pakjes werden verdeeld door Ravyn en iedereen was blij met de kadootjes die ik had verzorgd. Vooral Ravyn vond haar Disney kaptafel, de kleine dierenwinkel met de my little pony's en haar make up pop erg mooi en was teleurgesteld dat niet alles mee naar huis kon, de auto was vol met al die mensen en al het spul van kleine Josh.

Maandagmorgen kwam de zuster weer niet, ze kwam later die dag maar toen was ik al werken, ik moest nog zo'n 20 productieven uren maken de afgelopen week om in het team te mogen blijven en natuurlijk mijn bonus te halen. Het was weer uitermate rustig aan de phone.

Dinsdag hadden we de potluck op het werk met de secret santa, er deden maar een paar mensen mee aan dat laatste, ik had Kim's naam getrokken en zij had mij. Ik had een mooie pyama voor haar en wat badspulletjes, ook had ik een Betty Boop kerstkrans gemaakt. Ik kreeg van haar ook badspulletjes, lekker geurtje, allemaal sweet pea (siererwt) en Lori was aangenaam verrast met haar pakket, koffie, een mok, chocomel en chocola, ze zei, je kent mij heel goed !! Kim en ik waren de enigen in haar team die wat voor haar hadden. Er was lekker eten, mijn wafels waren een succes !

Woensdag middag om 2 uur kwam Joe, de centrum manager, vragen of ik eerder naar huis wilde, ik moest nog drie uurtjes volmaken maar sloeg dat aanbod niet af. Alleen om de glimlach op het gezicht van schat te zien toen ik de slaapkamer binnenliep, dat maakt alles goed.

Kerstdag brak aan en het was veel kouder dan de dagen ervoor toen het zo'n 25 graden was maar het was een geweldige dag. Alle drie de kids kwamen langs maar weer kregen ze Martin niet te zien want die zat weer de nodige uurtjes in de badkamer. Raini kwam met Kendra en....een heleboel eten. Ik maakte Martin een bord met vanalles wat en hij at alles op inclusief een flink stuk pineapple upside down cake, dat is cake met de ananasschijven aan de onderkant. Lekker vroeg in bed met de tv aan en toen op tijd slapen.

Vrijdag moest er weer gewerkt worden en na de morgen was de taak volbracht, de 240 productieve uren in de knip en alles is groen, als dit nog een aantal dagen zo blijft, tot ongeveer 4 januari krijg ik mijn 1000 dollars bonus in februari en die gaat dan in mijn potje om het volgend jaar naar Nederland te komen dus duimen. Om half vijf vond ik het wel welletjes en ging naar huis. Ik had al eerder die dag, voor het werk en tussen de middag flink geshopped want bij Walmart en Michaels is alles voor de helft op de dag na Kerst. Ik vond een hele mooie zachte pyama voor 7 dollars en kocht wat kerstspullen voor het volgend jaar. Ook lekkere kerstchocolade zoals Ferrero Rocher, waar Martin dol op is, zaten in mijn mandje. In Raini's winkel hadden ze alle mooie kerstdozen in de aanbieding dus nu staan er een aantal in mijn hobbykamer.

Gisteren vrij maar lekker relaxed, nergens maar dan ook nergens naar toe, lekker haken met een film aan en zorgen dat mijn schat niets te kort komt, dat was mijn dag. Ik maakte geregeld lekkere hete koffie voor hem maar behalve wat lekkers en die koffie en een kom cornflakes wilde hij niet eten. Ook ben ik natuurlijk zoveel mogelijk naar de top 2000 aan het luisteren, elk jaar weer een genot maar dit jaar merk ik toch dat ik veel meer emotie voel bij liedjes. Het is allemaal wat dichter bij huis, raakt me dieper en heb toch al wat traantjes weggewerkt.

Vandaag de laatste zondag van dit jaar, na een paar dagen regen is het weer helder, de meiden liggen nog in bed, ik moet om 7.30 Raini naar het werk brengen, daarna om 14.30 weer ophalen en misschien ga ik even met Susan naar de winkel om wat vruchtensapjes voor Martin in te slaan want we zijn er bijna doorheen en bij Sam's Club is het veel goedkoper. Voor de rest gaan we weer lekker relaxenniks moet, alles mag en hopelijk kan Martin later vandaag weer wat eten.

Wij willen iedereen bedanken voor dit afgelopen jaar, voor het lezen, voor alle reacties, voor alle steun die we van jullie ontvingen en die ons sterk maakt, ons moed geeft om verder te gaan. Wij wensen jullie een gezegend en vooral gezond en liefdevol 2015 !!

Liefs...Mariet xxxx

• 28 December 2014 - 22:41

Mieke:

Hoi lieve mensen
    Duizenden woorden kunnen we schrijven
    Maar welke???
    We wensen jullie wel het allerbeste toe in deze tijd
    En heel veel liefs XXXX
    Frans Mieke