Platbook 12 - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu Platbook 12 - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu

Platbook 12

Blijf op de hoogte en volg Mariet

18 Mei 2014 | Verenigde Staten, Jacksonville

soms
dink ich hoe mot dit verder
wat kumpt der nao vandaag
ich höb de grip neet mier in mien henj
veul unne sjtein in miene maag
wat is de volgende sjtap op deze waeg
wat mot ich doon en wie
is der nog mier woevan ich nog niks weit
ben bang van alles niej
maar den huur ich dien sjtum
miene sjat, alles kumpt good
en det, det is ut beste van mienen daag
gaeft mich sjtieds weer nieje mood

hallo lieve lezers
Beetje later vandaag want ik heb uitgeslapen, was even nodig want het was een hele heftige week.
Martin begint dan toch de gevolgen van de bestraling flink te voelen, niet alleen hardstikke misselijk maar het hele gebied rondom de tumor lijkt een grote brandwond, bloeden, heel veel pijn vooral als hij naar het toilet gaat natuurlijk en zelfs de morfine in combinatie met de percaset doet daar niks aan.
Hij heeft amper gegeten en ziet er zo mager en grauw uit. Hij probeert er echt de moed in te houden maar soms is het gewoon te veel.
Dinsdag was hij zo ziek dat hij zelfs de dagelijkse behandeling afbelde, het ging gewoon niet, donderdag heeft de radioloog hem een gel voorgeschreven om de pijnlijke plekken te verzachten dus we zullen zien hoe dat helpt.
Afgelopen week had ik echt het gevoel meestal dat er alleen maar kanker en pijn en zorgen was en dat is niet echt iets waar ik altijd even goed mee om kan gaan, alsof je in een draaikolk meegezogen wordt en er lijkt geen ontsnappen mogelijk dus ik houd me vast aan kleine lichtpuntjes en gisteren was er eentje.
Ik had een uitnodiging gekregen voor de presentatie van Platbook 12 maar wist nog steeds of mijn verhaal was opgenomen, de presentatie is vandaag. Toen zag ik een artikel in de Limburger en het vermeldde een verhaal in het boek over 12 chemo behandelingen

Ik ben apetrots, mijn eerst korte verhaal gepubliceerd !!

Afgelopen vrijdag is tante Leen begraven en ik had er zo graag willen zijn, voor afscheid te nemen, voor Marianne, maar jammer is dat niet mogelijk geweest maar ik was er wel in gedachten.
Ik had een gedicht geschreven

verloren en leeg
zonder haar verder maar hoe
je proeft de stilte
leeggezogen en moe
maar wat komt er na
de storm na de stilte
de storm die nam
en je achterlaat met een ijzige kilte
ze maakte het verschil
tussen kind zijn en wees
en je neemt afscheid met tranen die branden
van haar ziel die naar het oneindige rees

Ik laat het hier even bij voor deze week, ik weet het, het is niet zoveel maar ik ben even helemaal leeg en moet nodig de accu opladen.
Ik sluit af met May Peeters-Bos van harte te feliciteren voor 24 mei.

Liefs…Mariet xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Jacksonville

Mariet

Ik woon in Jacksonville Florida samen met mijn man Martin. Ik werk voor at&t en doe technical support voor internet. Ik heb twee zonen en twee kleindochters, Martin heeft een zoon en een dochter en een kleindochter Mijn hobbies zijn koken, bakken, schrijven en de natuur

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 524
Totaal aantal bezoekers 437572

Voorgaande reizen:

31 Mei 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: