Zoet bloed - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu Zoet bloed - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu

Zoet bloed

Blijf op de hoogte en volg Mariet

23 Juni 2013 | Verenigde Staten, Jacksonville

du wers se maar niet kwiet
die kleine zwjarte springers
ze biete euveral
veural veut en inkels en vingers

en net as se dinks
noe is ut gedaon, euver met de jeuk
den komme ze weer teveursjien
missjien vinge ze ut hiej leuk

de kat vingt der auch eg niks aan
ik gaon maar weer vloeiesjpray kaupe
en hopelik is ut gekrats den vanne baan


Hallo lieve mensen,


Ik weet niet of het de maan is die vannacht supergroot is of de hitte maar ik werd om 4.30 wakker vanmorgen en van slapen komt niks meer dus maar op, lekkere mok koffie en al heel wat afgelezen van nieuws en facebook. Lekker Minse Winse op de radio en keihard meezingen want Martin heeft de koptelefoon op dus die hoort me niet en de poes interesseert het niet want die heeft haar buikje vol en ligt te soezen.
Zoals jullie al in mijn gedicht lezen konden is het weer eens kriebel tijd. Eens per jaar of zo is er een uitbraak van kleine zwarte springers, je wordt ze nooit echt kwijt hier en ik heb de laatste week al heel wat van die kribel dingetjes gevangen, ik word er heel bedreven in. Liever dan spray gebruik ik gewoon mijn vingers en een kommetje met zeepsop want daarin leggen ze gelijk het loodje. Het huis is weer vrij behalve in de kamer waar de computer staat, daar wonen er nog een paar, het vervelende is, Ushuia komt ook in die kamer om te dutten en dan springen ze op haar, ze is allergisch voor bijna alles, vlooienband, druppels en met haar lange haren zie je die krengetjes niet dus we moeten er weer even doorheen en kunnen dan weer een jaartje vooruit zonder vlooien.


Ik hoor net het gedicht van Marij over ‘lekker greeke’ over de hitte, nou daar kunnen we ook wat van hoor want het was weer een pufweek met afwisselend oven temperaturen en tropische hoosbuien en onweer, elke dag was het wel raak en ik begin weer zeer aardig te verkleuren, vooral aan mijn linkse kant vanwege de open raam van de auto. Die auto doet het trouwens heel goed, ik praatte vrijdag met Lester die Martin liet zien waar de versnellings vloeistof moest worden gevuld en die vertelde me van een schakelaartje dat uitspringt als het niveau van die vloeistof te laag is (wat jaren lang het geval was, wisten wij veel)dan vertelt dat schakelaartje de motor om af te slaan vanwege overhittingsgevaar dus geen wonder. Ik ben blij dat die mysterie is opgelost want ik had overal gezocht en nagevraagd en niemand kon me dit vertellen.


Aangezien ik vrijdag vrij had was het donderdag tijd om het möpke te halen. Ze kwam al aangerennen toen ik bij Ricky en Meemaw aan kwam, ze trok me mee naar binnen en riep tegen Ian, your mum is here !! Ze is toch nog een beetje de kluts kwijt met al die familiebanden maar het is wel leuk. Ze weet nu wel dat ik oma ben en noemt me dan ook zo. Samen in de auto naar huis, het speelgoed uit de kast en de dame was in haar sas. Toen het bedtijd was (en dat is voor haar laat) was het even toespreken en even huilen want ze snapt nog steeds niet echt waarom ze niet film kan kijken in bed (je kunt de tv toch hier op de doos neerzetten oma) maar dat was echt van korte duur en ze sliep tot na 9.00 uur ‘s morgens.

Vrijdag morgen naar Susan want daar was het volle bak, 6 maanden oude Olivia in de Box, Jenna en Anneliese, allebei twee, Tristan 2.5 en Rheannan van 6, dat was kaasje voor Ravyn natuurlijk. Al snel was het een dolle pret en we speelden een uurtje, later nadat de kinderen een middagdutje hadden gedaan bij Susan gingen we nog een keertje terug om ook buiten met de schommels en de wip dolle pret te hebben. Na lekker gegeten te hebben bracht ik haar rond half zeven weer naar haar daddy terug, ze wilde eigenlijk niet maar na de belofte om haar snel weer te halen was het ok.


Gisteren werken, van 8 tot 5, de dag ging supersnel voorbij, het was heel lekker rustig. Na afloop toch even het verjaardagskadootje van Susan opgehaald, ze was donderdag jarig en ik verraste haar met twee bakken lekker uit, yoghurtijs met zwarte bessen en reese ijs, dat is chocola met pindakaas, heel erg lekker. Ik had geluk, als je er een koopt deze week, krijg je de tweede gratis dus ook twee bakken voor ons, hetzelfde pindakaas ijs, je weet echt niet wat je proeft en ook perziken ijs, even zondigen mag wel soms met deze hitte.


Gistermorgen werd Jacksonville echt opgeschrikt, een 8 jarig meisje was ontvoerd. Haar moeder had haar in de supermarkt mee laten nemen door een 56 jarige man die ze diezelfde avond had getroffen en die aanbood om niet alleen voor de familie kleren te kopen maar ook snacks bij McDonalds. De man ging in plaats van naar de snack corner naar buiten met het kind. Een amber alert werd uitgegeven en de volgende morgen werd de man aangehouden bij een politie controle, het kind werd een uur later in bosje bij een kerk gevonden, dood. Hoe kan een ouder zoiets doen, wij vertellen tegen onze kinderen, niet tegen vreemden praten ,niets aannemen en nooit meegaan, deze moeder brak al deze regels zelf, gaf haar kind mee aan een moordenaar, een man die ze net kende, die haar aansprak in een winkel, het kind vertrouwde die moeder. Deze man was net 3 weken uit de gevangenis, hij heeft een geschiedenis van misbruik met kinderen en een poging tot kidnapping.


http://www.cnn.com/2013/06/22/us/florida-girl-killed/index.html?hpt=hp_t2


Vandaag werkt Martin en hopelijk begint het vandaag niet zo vroeg te regenen zoals gisteren zodat het werk afkomt, ik ga strakjes met Susan en Rheannon naar de Ramona Fleamarket, gewoon lekker rondlopen, wat kruiden aanvullen en ook de verse groenten en fruit kraampjes zijn favoriet bij mij. Ik heb een briljante manier van het bereiden van mais gevonden op internet. Het werd vermeld op mijn Campbell’s webforum waar ik lid van ben en ik heb het gelijk uitgeprobeerd. Het gaat voor maiskolven in de magnetron, je stopt de hele kolf, met bladeren en al in de magnetron, laten draaien ongeveer 4 minuten per kolf, dus twee kolven was 8 minuten, het eind aan de steelkant eraf snijden, voorzichtig, heet !!! en dan kun je met een beetje drukken en duwen de kolf eruit laten glijden op een bord. Je bent ook gelijk af van de haren op de kolf zelf en het is perfect gaar, beetje boter erop en dan maar knabbelen. Normaal in water duurt het zo’n 20 minuten dus dit is perfect voor mij.


http://www.youtube.com/watch?v=YnBF6bv4Oe4


Op het werk is het nog steeds niet duidelijk wat de toekomst voor mij en het red flag team brengt, Joe vertelde aan het begin van de week weer dat het reds flag team zal op houden te bestaan maar wanneer…geen idee maar hij vertelde wel dat hij aan het bekijken was of we wat anders gaan doen, er zijn nog wel een paar taken die blijven bestaan zoals de callback tracker, formulieren ingevuld door agenten om de klant terug te bellen die wij beheren, op zich een dagtaak voor iemand. Ik ben in ieder geval weer inzetbaar voor juli voor 9 tot 6. Ik werk waarschijnlijk twee zaterdagen. Stephanie is alweer aan haar laatste week vakantie in Dortmund bezig, zal blij zijn als ze weer terug is want ik heb het gezellig gebabbel gemist. Gina zit aan de andere kant langs me maar die moppert heel erg veel en luid…word je soms heel moe van !!!


Het is ondertussen half zeven en de maan is onder, het wordt licht buiten en tijd voor mijn ontbijt.

Een hele fijne week gewenst !!! Liefs…Mariet xxxx








Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Jacksonville

Mariet

Ik woon in Jacksonville Florida samen met mijn man Martin. Ik werk voor at&t en doe technical support voor internet. Ik heb twee zonen en twee kleindochters, Martin heeft een zoon en een dochter en een kleindochter Mijn hobbies zijn koken, bakken, schrijven en de natuur

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 360
Totaal aantal bezoekers 437516

Voorgaande reizen:

31 Mei 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: