De magie van..... - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu De magie van..... - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu

De magie van.....

Blijf op de hoogte en volg Mariet

29 December 2019 | Verenigde Staten, Jacksonville

Terwijl de ene deur al op een kiertje staat
Om te worden gesloten
Barst achter de andere deur
Het feest al los
Sinds ik heb besloten
Om weer eens een nieuw pad te bewandelen
Misschien nog eens een berg te beklimmen
Weg met het oude
In met het nieuwe jaar
En weer opnieuw te beginnen

Ik heb er zin in
Al laat ik heel wat achter
Ik ben ouder en wijzer
Misschien
Meer geduld
Ik praat wat zachter
Er zullen tranen zijn
Weemoed, verdriet
Ik zal het missen
Maar ja
Deze keer doe ik het alleen maar voor mij
En ik denk
Dit was het beste om te beslissen
Dus haal uit de champagne
Want ik kom eraan
En weet je wat
Dan is het met de rust weer even gedaan



Goeiemorgen lieve mensen



Een vroege vandaag, het is net na zeven uur en ik ben al anderhalf uur op. Ik was vroeg onder zeil gisteravond en rond vijf uur was ik klaarwakker. Jammer natuurlijk maar ja, Melly vond ook dat het tijd was om op te staan dus op een gegeven moment gaf ik het op om weer te gaan slapen. Misschien ze dadelijk nog een extra dutje op de bank of vanmiddag want ik wil ook graag naar de bioscoop.



Dit is het laatste blog van dit jaar, de volgende week is het 2020, een magisch jaar denk ik.

Het wordt het jaar van de waarheid, verhuizen, kan het, kan ik het, antwoord ja maar wat zal het met me doen. Tenslotte is Kessel, Nederland, zo heel anders dan 12 jaar geleden en leef ik nog een beetje in het verleden. Het perfecte plaatje, misschien verwacht ik te veel maar ik heb daar zoveel mensen die net als ik er naar uit kijken om me weer te zien.



En hier? Raini is nog niet echt uit aan het kijken naar haar eigen plek, ze heeft wat problemen met haar gebit, een tand midden onder is ineens uitgevallen, ze freakte helemaal uit, de twee erlangs moeten er nu ook uit en dan een gebitje. Gelukkig krijgt ze daarbij hulp van haar vriendin en hoef ik eens niet in te springen. Wat Ian gaat doen, ook hij laat het maar gewoon op zich afkomen denk ik.

Raini had haar tas gestolen uit haar auto op het werk, ze sluit nooit af, dom natuurlijk en nu zijn al haar toilet spullen, kleren en zo foetsie.



De afgelopen week was zo relaxed, niet aan de phone zoals gewoonlijk maar dit tracker werk bevalt me zoveel beter, Ella en ik werken perfect samen, dat vertelde ze me vrijdag ook en de komende week weer, ook de week daarop sta ik ervoor ingepland. Wat mij betreft mag het zo blijven voor de rest van de tijd.

Ik ben lekker groen, all over en behalve als er iets geks gebeurt krijg ik dus voor de laatste keer mijn volle bonus. Het volgend jaar maak ik in de twee maanden dat ik nog werk niet genoeg uren ervoor maar dat is ok.

Woensdag kerst en dus naar Darian en ook dat was buitengewoon verrassend. Darian zegt altijd dat haar schoonmoeder niet echt kan koken maar daar ben ik het niet mee eens, De ham en kalkoen waren perfect, de aardappelpuree had wat extra zout nodig maar dat is persoonlijk en haar cranberry salade was de lekkerste die ik ook gehad heb, zelfs nog beter als de salade die Kelly altijd maakt. Nancy voegde er aardbeien jam en sour cream aan toe.

Het was heel gezellig, we aten op tijd en om 6 uur waren Ian en ik weer thuis, ik had het toetje, verschillende soorten taart, mee naar huis genomen voor bij koffie.



Gisteren was een grijze grauwe en regenachtige dag dus ik heb opgeruimd en daarna wafels gebakken, ik neem een aantal mee naar mijn werk morgen.

IK had van de week erwtensoep meegenomen en die ging erin als koek, ook werd toen gevraagd, wanneer breng je weer chicken noodle soup dus ik ga die morgenvroeg voor het werk opzetten en dan neem ik een grote pan mee voor dinsdag. Op die manier heb ik ook wat voor 's avond sinds ik vanuit werk naar Keystone ga voor de new years eve (oudjaarsavond) party aldaar in het veteranen centrum.

Mijn eerste en laatste party en ik ben blij dat ik het nieuwe jaar ga inluiden met vrienden en met Ricky.



Het was lachen met de kadootjes uitpakken met kerst, ik was de enige die wat deed en iedereen vond het leuk behalve kleine Josh, hij pakte zijn video uit en zijn pyama en kleurspullen en gaf het terug en zei, dat wil ik niet, ik wil piraten speelgoed. Daar sta je dan...



De familie wordt weer groter komend jaar, in juli gaan Ruud en Klari en zoon Aron een baby verwelkomen, ik heb mijn inkopen al gedaan hiervoor, iets typisch Amerikaans, hoef niet eens te wachten of het een jongetje of meisje wordt, het is goed voor beiden.



Het wordt langzaam licht buiten en ik wil nog meer koffie, de film begint om 9.30 dus ik heb nog even tijd maar ik ga zo vroeg omdat ik hoop dat het niet te druk is dan.

Volgende week zondag weer tandarts, weer schoonmaken en hopelijk kan ik dan afspraken maken voor mijn gebit, deze past voor geen meter en alleen vastplakken maakt het mogelijk voor mij om te eten. Ik moet nog steeds heel veel kokhalzen en dat is echt geen lolletje aan de telefoon maar ja, hopelijk kunnen ze er iets aan doen.



Ik wens jullie een geweldige jaarwisseling en hoop dat 2020 veel voorspoed en geluk en een goede gezondheid brengt en wordt vervolgd, volgend jaar



Liefs van Mariet



Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Jacksonville

Mariet

Ik woon in Jacksonville Florida samen met mijn man Martin. Ik werk voor at&t en doe technical support voor internet. Ik heb twee zonen en twee kleindochters, Martin heeft een zoon en een dochter en een kleindochter Mijn hobbies zijn koken, bakken, schrijven en de natuur

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 572
Totaal aantal bezoekers 437385

Voorgaande reizen:

31 Mei 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: