November zonneschijn - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu November zonneschijn - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu

November zonneschijn

Blijf op de hoogte en volg Mariet

24 November 2019 | Verenigde Staten, Jacksonville

In de avondwind
Als iemand die was
Die liefhad
Een mens
Ben blij dat je me kende
Geen plaats voor verdriet

Goeiemorgen lieven mensen

Op deze zondag morgen zit ik lekker te genieten van muziek op pandora, wat ben ik toch blij met die firestick die ik won, ik hoop dat hij dadelijk in Nederland ook kan gebruiken.

Her wordt vandaag weer, zoals ook al de laaste dagen zonnig, stralend blauwe lucht en zo'n 26 graden. Ook wordt dat voorspeld voor donderdag, Thanksgiving, tussendoor even een dipje met veel lager en ook kans op regen.

Alle deuren en ramen open, de katten willen alleen maar buiten zijn nu, ik kan dat absoluut begrijpen. De was hangt te wapperen en ik ben ok.

Ik heb net twee sneetjes peperkoek op, met boter natuurlijk. Die peperkoek bracht ik mee uit Nederland dit voorjaar en hij is over de datum maar ik klaag niet, nog steeds erg lekker.

Vanmiddag moet ik weer naar de tandarts, om 3 uur, om te kijken hoe mijn nieuwe tandjes passen. Ik moet sinds afgelopen zondag de hechtingen eruit gingen (helemaal geheeld mevrouw, laat me die draadje eruit halen en het deed helemaal geen ziertje pijn) kokhalzen, als ik het gebit indoe maar ook soms tussendoor dus ik ga ze vandaag weer vragen iets van de achterkant eraf te halen. Ik kan nog steeds niet eten met het gebit in.

Ik heb in ieder geval meer kunnen eten, gisteravond de erwtensoep waar ik ineens heel erg veel zin in had dus ik maakte een flinke pan, ging erin als koek, drie flinke kommen en nadat Ian er ook van at is er nog net genoeg voor vanavond. Voor het eerst had ik sinds het tanden trekken het gevoel van een vol buikje.

Yoghurt en pap, heerlijk maar op een gegeven moment niet voldoende. Ik heb ook gebakken vis gegeten, gewoon de hardere korstjes eraf, wat was dat lekker.

Zo dadelijk ga ik naar Costco, ik hoorde dat ze oude kaas hebben maar wil ook zalm halen, ook dat moet ik kunnen eten.

Op werk heb ik alleen maandag de hele dag gewerkt, de rest van de dagen boden e etime aan en Marietje trakteerde zichzelf. Ik heb de bonus binnen van de aandelen en dus een vol salaris afgelopen week.

We hadden donderdag potluck op het werk, dit team doet het eens per maand en deze keer deden we Thanksgiving, kalkoen, ham met alle klassieke bijgerechten. Ik had appeltjes gebakken in boter en bruine suiker gamaakt en chocolade mousse. Ze vonden het heerlijk. Tenminste de mensen die het probeerden, Amerikanen zijn niet avontuurlijk wat eten proberen betreft.

Raini is weer terug thuis en heeft afgelopen week heel wat uurtjes besteed aan schoonmaken, vooral hun badkamer die April veranderde in iets waar ik liever niet binnenliep, vies, aangekoekt, rommelig, is nu weer tip top.

Dat was voor mij een reden om op te ruimen, de garage stinkt nog steeds naar hond dus ik heb alle dozen met April' spullen daar gedumpt, ik heb veel weggegooid, volle container voor morgen aan de straat. Ook heb ik heel veel spullen aan de straat gezet, grote kist die ik ooit van Susan kreeg maar waar de honden tegen plasten, heeft iemand vanmorgen opgepikt. Ook alle oude handdoeken die uit Betty's huis kwamen en in de garage op het rek lagen, als reserve, zijn weg. Ik moet het dadelijk toch eens wegdoen en bijna alles is weg. Mijn zelfgemaakt kerstboom, de versiering heb ik bewaard, hondegeur trekt niet in plastic en glas.

Morgen ga ik een contract tekenen met een vervoerbedrijf over de verhuizing van mijn spullen. Ik heb besloten om 3 cubus rekken met te nemen en 30 dozen. Dat was redelijk in prijs en de vervoerder komt het 23 maart ophalen.

Dus nu moet ik dozen kopen, voor en na kan ik die vullen maar het meeste moet in maart gebeuren want als ik nu dingen in de garage zet, ik wil niet die geur in mijn spullen. Ik ga alles vullen met kleding en handdoeken en mijn breekbare spullen daartussen.

Raini krijgt de grote cubus kast en Betty' mooie kast, ook mijn stoel en mijn bed, zij heeft nu alleen maar een boxspring/matras en geen ombouw.

Komende week werk ik maar drie dagen, ik ga mijn oude team voor monitoring dispatches uithelpen.

Ik wordt zeker geen employee of the month voor november maar dat is ok, hopelijk blijft wel alles groen/

Thanksgiving, donderdag is de eerste dag van een 4 daags weekend, we gaan naar Georgia om met de hele familie en vrienden te koken en eten. Ik heb een ham van 7 kilo gekocht, die is al in de koelkast daar. Wat ik verder maak, nog geen idee, misschien cobler want het is te warm om mousse een uur in de auto te hebben. Omdat het mijn laatste Thanksgiving wordt willen ze wat speciaals doen, lief he.

Vrijdag is natuurlijk black friday dus 's morgens vroeg naar walmart want die is het laatste jaar dat ik pyama's voor mijn Heldense meiden kan kopen, het was een traditie die na dit jaar stopt.

Ik hoef zelf niks, ik heb de laaste weken een hoop van Wish besteld, heb een bedrijf daar gevonden dat ontzettend leuke broeken en blouses verkoopt voor een prikje.

Vrijdag speelt VYNL in Starke, waarschijnlijk de laatste keer dat ik daar kom en dat is jammer want ik kan nu niet hun heerlijk eten proberen.

over zo'n 100 dagen werk ik mijn laatste werkdag, over 133 dagen stap ik op het vliegtuig en kijk voor de laatste keer naar Jacksonville, ik denk niet dat ik terugkom, we zullen zien.

Het is veel te mooi om binnen te zitten dus ik ga naar buiten, genieten van de zon en frisse lucht.

Groetjes van Mariet

• 30 November 2019 - 07:12

Marie-Louise:

Het aftellen is begonnen, spannend! Als je terug bent snel een keer thee drinken samen