Even op mijn tanden bijten - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu Even op mijn tanden bijten - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu

Even op mijn tanden bijten

Blijf op de hoogte en volg Mariet

17 November 2019 | Verenigde Staten, Jacksonville


Vannacht werd ik wakker

koude voeten

koud lijf

maar de hete kussen op mijn mond'

van jou

maakten mijn hart warm



Lieve mensen



Ik heb er weer een heel weekje opzitten, goed voor een lang verslag en ik was bijna klaar toen het ineens weg was en ik weer gewoon opnieuw kon beginnen dus here we go



Maandag kwam April terug en het was meteen raak, met pijn en moeite kreeg ik haar zover me wat geld te geven, ze had genoeg zei ze maar ze had een advokaat nu die ook betaald moest worden, ze probeert via een rechtszaak geld van haar ex terug te krijgen, je kunt niks plukken van een kale kip maar ja, zij weet alles beter en verweet mij later via Ian dat ik jaloers op haar was omdat zij ze mooi is, nou ja, ik moest hartelijk lachen.

Woensdag nam ze Ravyn mee voor een bezoekje aan haar moeder en kwam niet terug voor vrijdag avond dus Ravyn miste twee dagen school.

Ze kwam binnen stormen, zei dat ze terug ging naar haar moeder want ze had rust nodig - ze vluchtte uit dat huis omdat ze rust nodig had een paar maanden geleden.

Ze nam de honden mee maar ik liet haar niet gaan voordat ze alle honden poep uit mijn garage had verwijderd. Ze komt maandag terug voor de rest van haar spullen.



Woensdag kwam ik eerder naar huis, ik voelde me niet lekker, niezen, koortsig. Donderdag morgen was het iets beter maar ik besloot mij af te melden en ik zat om kwart voor 8 bij de tandarts.

Ik wilde weten wat het zou kosten om iets aan mijn boven gebit te doen.

De tandarts, heel aardige meid, bekeek alles en nam de opties met me door en later deed hun officemanager hetzelfde voor het financiele plaatje.

Implantaten vielen af, veel te duur, zo'n 18000 dollars eigen bijdrage (mijn verzekering vergoedt 3000 per jaar) dus we besloten om de top dit jaar te doen, 2300.00 is haalbaar en dan de rest volgend jaar.

Ik kreeg mijn ondergebit netjes schoongemaakt, met verdoving en ik moest om 5 uur terug voor het trekken van de boven tanden. De afdrukken waren al gemaakt, ik kreeg een tijdelijk gebit en in een paar maanden voordat ik vertrek mijn blijvend gebit.



Na het lachgas en de misselijke spuiten waren die tanden er in een mum van tijd uit, ze bracht extra bot aan en toen hechten, de verdoving raakte uitgewerkt maar dat hechten viel mee.

Ze zei, you are a good patient en ik vroeg waarom. Ze zei, je bent een geen gezeur mens, wil het gedaan hebben en je bent heel grappig.



Vanmiddag om 1 uur moet ik terug om alles te checken, deze tandarts is 7 dagen per week open.



Thuis met hydrocode als pijnstiller sliep ik direct goed, met de tandjes in maar vrijdag avond mochten ze eruit voor de nacht, het ziet er goed uit.

Ik leef op bambix pap, appelmoes en geprakte banaan en hoop wat kilootjes lichter te zijn volgend weekend.



Gisteren zou ik gaan eten bij Darian, ik had chicken pot pie gemaakt en we zouden rond 2 uur vertrekken, Ian en ik maar toen kreeg ik een berichtje van Ricky dat ze die avond onverwacht een optreden hadden, in iemands achtertuin en ik mocht komen. Dus plannen verzet naar vandaag en om 5 uur was ik er, maar 15 minuutjes rijden, het was bar koud en op een gegeven momen was ik nog de enige buiten om naar de band te kijken, die op een verwarmd podium speelde.

Het was een verjaardags partijtje, met jello shots en een leuke ontmoeting met Gene Odem. Hij was een vriend van Ronnie van Zant sinds beiden kinderen waren, hij was in het vliegtuig met Lynyrd Skynyrd toen het crashte en Ronnie, Steve en Cassie stierven en hij is een van de drie mensen die na die crash nog in leven zijn. Hij heeft zoveel verhalen en vertelde er eentje. Ik heb zijn boek over de band gekocht en hij heeft het gesigneerd. Ook liet ik hem de foto zien waar Martin op staat met leden van de band en ik kreeg nu de officiele bevestiging dat Ronnie van Zant ook op die foto staat.



Al met al een leuke avond, ze speelden tot 9 uur en toen opruimen. Ricky had veel te veel gedronken, whiskey met seven up en jello shots, hij kon amper op zijn benen staan laat staan naar huis rijden.

Dus met veel pijn en moeite kregen hem in mijn auto, onder luid protest en Glory volgde mij naar huis in zijn auto en daarachter reed Damon met de trailer. Na hier aangekomen te zijn gaf ze mij de sleutels en ging samen met Damon naar hun huis.

Ik maakte koffie terwijl Ricky met moeite in mijn luie stoel belandde. Hij werd heel emotioneel, over zijn gevoelens voor mij, over Martin en zijn basgitaar en hij maakte kennis met Ian en Raini en beloofde hen dat elke keer als hij zou spelen, het zou doen in herinnering aan hun vader.

Ik vertelde hem, je hebt mijn gebroken hart beter gemaakt en hij moest een beetje huilen, lieve mannen schamen zich niet voor tranen.



Na twee koppen koffie was hij weer wat nuchter en een lekkere vrijpartij volgde. Ik stuurde hem rond 1 uur 's nachts naar huis met een derde kop en ik heb niks gehoord ofschoon hij beloofde me te laten weten als hij thuis zou zijn,

Ik was moe maar werd echt wakker van de kou rond 3 uur en moest een extra deken pakken.

Om kwart voor acht vanmorgen ging ik met Raini naar de garage voor nieuwe banden en klein onderhoud, later vanmorgen ga ik terug met haar om haar auto weer op te halen.



Als ik nu in de spiegel kijk moet ik denken aan mijn moeder, vroeger toen we nog klein waren en zij haar gebit kreeg joeg ze mijn zus Ine de stuipen op het lijf door zonder gebit naar haar te lachten en Ine gilde alles bij elkaar en rende weg, grapping, ik zie het zo voor mij en nu heb ik zelf zo'n mummel mondje.



Marieke is jarig, morgen en Bart op 21 november, van harte voor allebei !!



Ik wens jullie een fijne week, liefs van Mariet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Jacksonville

Mariet

Ik woon in Jacksonville Florida samen met mijn man Martin. Ik werk voor at&t en doe technical support voor internet. Ik heb twee zonen en twee kleindochters, Martin heeft een zoon en een dochter en een kleindochter Mijn hobbies zijn koken, bakken, schrijven en de natuur

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 541
Totaal aantal bezoekers 437381

Voorgaande reizen:

31 Mei 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: