Klaar met soap opera's - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu Klaar met soap opera's - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu

Klaar met soap opera's

Blijf op de hoogte en volg Mariet

06 Oktober 2019 | Verenigde Staten, Jacksonville

Onrust teistert mijn
Ouder Wordend lijf
Golven van spanning
Gevoelens van verbanning
Van Al wat me Jong hield
Lang gelee
De zilte geur van de zee
De hoge wind in de bomen
Verwachtingen
Nooit uitgekomen
Wachten nu op het doorbreken
Van de dam
Van nog moet, mag
Wat nog Kan
Muziek en jouw handen
Temmen mij
Houden mij nog aan Banden

Laat me drijven
Laat me zweven
Laat mij stijgen
Boven alles uit
Al is het maar voor even.



Goeiemiddag lieve mensen



Tja, wat een weekje weer, ik val dadelijk in een gigantisch geweldig mooi gat als ik verhuis, geen drama meer, geen gezeur (alleen misschien van mij), geen geschreeuw...ik verlang naar stilte.



Het was weer flink raak deze week, na een paar dagen spanning. Natuurlijk kwam er niks van zondag, de plannen voor de mall en de nail salon want na een paar ontzettend sullige smoesjes naar Ravyn en beloftes voor het komende (dit weekend) was het heel zielig voor het kind dat duidelijk het slachtoffer is in dit alles. Dat kan ik vanmorgen heel goed merken aan haar, grote mond, weglopen, niet luisteren en klagen.

April zou dinsdag gaan werken, nee dus, toen ja ik werk woensdag, nee en toen donderdag vroeg ik ga je vandaag dan werken en de bom plofte. Ze was bang om auto te rijden, ze kon niemand vinden voor een lift, haar leven was verschrikkelijk, Ian deed niet genoeg voor haar (hij doet alles, zij niks) en ik, gebeurt zelden, verloor mijn geduld.

Ik vertelde haar dat ze alles gebruikte als een excuus, dat ze echt niet de goede moeder was die ze beweert te zijn, tegen iedereen, op facebook, dat het allemaal een grote zeepbel is, dat ik haar dochter onderhoud en niet zij. Natuurlijk schreeude ze tegen mij dat ik niet wist wat zij doormaakte (ik zei, ik verloor mijn man aan kanker, denk je niet dat ik weet wat het leven met je kan doen), dat was helemaal niks tegenover wat zij meemaakte !!

Later kwam ze haar excuses aanbieden en daar blijft het dan weer bij, ze is nog steeds niet gaan werken, het verjaardagsfeestje van Ravyn gisteren werd verschoven naar vandaag en weer afgezegd.

Ravyn is nu met Raini naar Pride, het regenboog festival hier in Jax en Ian is helemaal aan het einde van zijn latijn.



Ik moest weg en natuurlijk hoorde ik op het laatste moment voor het naar bed gaan dat VYNL speelde, vrijdag avond in Middleburg dus dat was precies wat ik nodig had, muziek en some Ricky time.

Hij was zo blij mij te zien, hij was heel ongerust geweest en we bleven lekker lang hangen na het optreden en toen ik naar huis reed wist ik precies wat ik deed en wilde, komende zaterdag hebben we bijna de hele dag samen, op hun jaarlijkse festival, VYNL speelt als eerste om 12.20 maar eerst is er ontbijt en zo.



Vrijdag gaf mijn grasmaaier de geest, start wel maar slaat gelijk af dus Ian ging aan de gang om eracher te komen wat er aan de hand was, alles was schoon, motor, benzine leiding dus geen idee. Het apparaat is meer dan 10 jaar oud maar ik wilde eigenlijk niet heel veel geld uitgeven aan een nieuwe omdat het nog maar voor een paar maanden is, 179 dagen welgeteld.

Ik ging naar de pawn shop (pandjes huis) en laat daar een maaier buiten staan, zo goed als nieuw, een keer gebruikt, volle tank en de prijs 99.97. De man binnen zei, als je me 80 dollars cash geeft is hij van jou, hij holp me met de maaier in de auto zetten, moest de handle eraf koppelen en nu staat hij in het schuurtje. Hij startte direct, maait goed en nu wachten we eigenlijk op een regenloze dag.



MIsschien maak ik me later lekker moe met de achtertuin maaien. Ian wil graag weg maar Georgia gaat niet want Kelly werkt, ik wil eigenlijk niet weggaan en April hier alleen laten want ik vertrouw haar voor geen meter, erg he !!



Morgen heb ik een telefoon afspraak met een bedrijf hier in Jax dat goederen verscheept, vrijdag met Social Security over mijn aow waar ik sinds 5 december recht op ga krijgen dus het wordt een interessante week, niet dat mijn leven saai is, ver van dat.

Komende week is het ook customer service week dus er wordt vanalles op het werk georganiseerd, lunch, spelletjes, verkleedpartijen maar ik heb het zo'n beetje allemaal wel gezien, het wordt elk jaar minder. Ik heb in ieder geval mijn volle bonus binnen voor dit afgelopen kwartaal, wordt overgemaakt in november. Nog een afbetaling, 200 dollars en mijn auto is echt van mij en ik heb net de laatste maanden autoverzekering betaald totdat ik weg ga.



Het lijkt erop dat de hitte langzaam wegtrekt maar de ventilatoren draaien nog steeds hun rondjes en ik ben klaar voor kouder weer, ik zal deze warmte best wel gaan missen maar voor nu is het even genoeg, het is oktober en warme chocomel en speculaasjes (die weer binnen zijn bij de aldi) lonken met geuren en smaken.



Fijne week allemaal, liefs van Mariet XX




  • 07 Oktober 2019 - 09:53

    Ted Nijssen:

    Lieve Mariet,

    Ja, het is zeker niet saai bij jou in huis en alles daar omheen.Afspraken maken en deze niet nakomen blijft toch een probleem. Inderdaad Mariet als je weer hier bent krijg je rust waar je naar verlangt zoals je zegt. Van de andere zul jij al die mensen ook best gaan missen. Wat het weer betreft is hier wel een grote omslag, na een lange mooie zomer heeft de herfst nu wel zijn intrede gedaan, regen, wind en alles wat bij de herfst hoort maar ik heb er geen moeite mee, elk seizoen heeft zo zijn eigen karakter. Afgelopen week hebben wij bij Cor en Gerrie van Gemert met buurtgenoten hun huis versiert en alles wat daar bij hoort i.v.m. hun 50 jarig huwelijksfeest. En onze jaarlijkse burendag gevierd met heel veel nieuwe buren, op deze manier leer je iedereen wel kennen. Het was een straatfeest met een hele grote tent, hangtafels, en verder gezellig ingericht, iedereen brengt hapjes en drankjes mee. Een zeer geslaagde middag. Mart is nog bezig met de laatste nieuwe oogst appels te plukken bij de fam. Kessels. Kortom alles is hier nog volop in beweging. Nou Mariet tot zover weer. Ik wens je een mooie dag zaterdag samen met Ricky. Een goeie week verder, en succes met de in en outs van al die mensen die bij jou logeren, mee eten, een plek waar iedereen welkom is.

    Met heel veel Hollandse groeten, Ted Nijssen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Jacksonville

Mariet

Ik woon in Jacksonville Florida samen met mijn man Martin. Ik werk voor at&t en doe technical support voor internet. Ik heb twee zonen en twee kleindochters, Martin heeft een zoon en een dochter en een kleindochter Mijn hobbies zijn koken, bakken, schrijven en de natuur

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 469
Totaal aantal bezoekers 437492

Voorgaande reizen:

31 Mei 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: