De knoop is doorgehakt - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu De knoop is doorgehakt - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu

De knoop is doorgehakt

Blijf op de hoogte en volg Mariet

04 Augustus 2019 | Verenigde Staten, Jacksonville

Neem me Mee
pak mijn hand
Blote voeten in het zand
Geef me hoop
Hoop op meer
Pak me op en zet me meer
Waar Jasmijn en rozen bloeien
En de bonte vogels stoeien
Alleen daar Kan ik mezelf weer ontdekken
Alleen daar zal mijn harteleed vertrekken
Verwaaid door de wind
Verbrand door zonnegloed
Drogen mijn tranen
Voorgoed.



Goeiemiddag lieve mensen



Ik was jullie niet vergeten hoor, ik was alleen druk bezig vanmorgen met leuke dingen.

Ik was op tijd op en Ravyn ook, ze ging vroeg slapen gisteren want ik had haar beloofd dat als ze zelf vroeger op was dan normaal, dat we zouden gaan ontbijten bij Golden Corral dus we slopen het huis uit, de anderen slapen nu nog steeds en het is 14.00 uur. Het ontbijt was heerlijk, gebakken eieren en biefstuk zo mals dat je het niet eens hoefde te kauwen, verukkelijk !!



Daarna even naar de Aldi en de Walmart want een gezin van vier eet behoorlijk wat op in een week. Ook moesten we kijken voor een lunchbox, geisoleerd met folie en een fles voor het drinken voor als ze weer naar school gaat, in 10 dagen of zo.



Ik kocht een leuk tshirt maar ze is toch groter dan op het eerste gezicht, zo straks ruilen voor twee maatjes meer.



Gistermorgen moest ik weer een uitsloven, die garage moet tenslotte bijna leeg, ik nam al het spul van Raini onderhanden, alles sorteren en in plastic kratten zodat ze stapelbaar zijn, ze moeten nog iets meer gestapeld worden. Rond 1 uur was Ian op en ik zei, ben ik echt de enige die hier wat aan die garage doet vandaag of wat? Hij mompelde wat en ging April wakker maken en ik zei tegen haar, i'm done en liep weg. Het zweet liep langs mijn lijf, ik ging natuurlijk wel weer terug om vragen te beantwoorden en tips te geven.

Alle lege kratten en de deuren die we er in de loop van de jaren uithaalden zijn nu op de zolder gezet, er is geen vliso trap dus het was even een heisa maar nadat April alles uitgeveegd heeft is het meeste van de garage echt leeg, ziet er pico bello uit en weer een hoop aan de straat, de eetkamertafel en stoelen zijn al weg.



Nadat ik kookte en wij gegeten hadden gingen zij in de garage zitten en ik ging op tijd naar bed, ik was moe van al het sjouwen en vrijdag avond.



Het was weer een hectische week.

Afgelopen zondag ging in bij Darian zwemmen, ik had toen ook al de morgen in de garage doorgebracht en wilde even weg. Ik was laat thuis want ik moest blijven eten, Josh maakt de heerlijkste hamburgers op de barbecue !!



Maandag nacht was een ramp, om even voor tweeen ging de deurbel, Lori blafte een hele tijd en ik was klaarwakker, ik dacht eerst dat het April en Sam(antha) waren die uit gingen maar het bleek dat de een of andere idioot van tegenover Susan aan het rond gaan was en widle dat Ian de politie belde want er was iets in zijn huis.



Het duurde tot zeker 4 uur tot ik weer sliep en toen ik om half zeven opstond was ik geradbraakt. Ik ging toch op weg naar werk maar toen ik net op de snelweg kwam stond er al een file dus volgende afslag er weer af en terug naar huis, ik had een goed excuus om me ziek te melden.



Ik belde Darian om 10 uur of ik kon komen zwemmen, haar moeder Kelly was daar voor een paar dagen want Darian ging 's avonds naar een concert van Blink 182 en Lil' Wayne.



Ik bracht lunch mee en ging 's middags met Darian en kleine Josh naar de dokter die hem de medicijnen voorschrijft om rust te brengen in dat kleine warrige hoofdje.



Ze zijn aan het uitproberen wat het beste werkt, er zijn er veel met bijwerking, zo vind ik bijvoorbeeld dat hij van de pillen die hij nu neemt meer aggressief wordt, hij heeft al een paar keer auto's en zo naar mijn hoofd gegooid als ik aan het zwemmen ben. Hij is niet kwaad of zo maar blijkt het grappig te vinden, ik hou mijn hart vast als hij ouder en sterker wordt.



De praktijk van de dokter was in hetzelfde gebouw als waar Martin 5 jaar geleden zijn bestralingen kreeg, even terug in de tijd.



Ondanks dat mijn manager zei, geen gesprekken luisteren tot na 15 augustus, kreeg ik toch een devo voor mijn kiezen, gelukkig liep dat met een sisser af, het was een call waarbij ik niet echt een ticket opende, hij had wat aanmerkingen zoals altijd en ofschoon ik het er niet mee eens was hield ik deze keer mijn mond, hij heeft altijd gelijk. Hij vond het meeste erg goed en zei onder de indruk te zijn van mijn inzet om te helpen.



Ik kreeg op de laatste dag van juli nog een negatieve survey maar de klant sprak in dat hij het verkeerde nummertje had gekozen en dat ik niet beter had kunnen zijn dus dat wordt in ieder geval meegenomen in mijn bonus, het telt gewoon dan niet, jammer genoeg betekende het wel niet groen voor de maand maar zoals Russell zei, dat is niet jouw schuld.



Vrijdag morgen had ik een afspraak met mijn huisarts, follow up op al de problemen met sinussen en hoesten.

Ik had dan ook de eerste twee uren vrij gepakt zodat ik tijd genoeg had. Alles was ok, ik was een kilootje of twee kwijt, de nieuwe pillen werken dus en er werd een dikke prop verwijderd uit mijn rechteroor dus ik hoor ook weer beter.

Ik ging daarna direct bloedprikken voor haar, november ga ik weer terug.



Op het werk duurde het zo lang want 's avonds ging ik uit.

Eindelijk was het kwart voor zes en ik ging eerst lekker eten, ik wilde naar Longhorns gaan voor soep maar ik zag een nieuw Thais restaurant.

Ze hadden kippensate met pindasaus, niet zo lekker als in Nederland, beetje slapjes maar` samen met de 4 spring rolls (dunne loempiaatjes met groentes, geen vlees) en een zoetzure rode saus daarvoor en glas heerlijke Thai thee zat ik vol.Ik reed naar Darian, ze zou meegaan naar Boondocks maar had buikgriep, bummer...ik dook in het zwembad en ging dus net na achten alleen op pad, het was maar 8 minuten rijden vanaf haar huis.



IK stapte uit op de parkeerplaats en Ricky kwam net naar buiten lopen, hij versnelde zijn pas , greep me vast en kuste me, ik zei, dat had je nodig he en hij zei, je weet niet hoe erg dat nodig was.

De een na de ander kwam binnendruppelen, ze hadden alles 's middags al opgezet.



Bruce was er en Gary kwam ook, hij straalde helemaal toen hij me zeg, zei tegen de anderen dat hij het zo fijn had gevonden dat ik maanden geleden naar zijn band optreden kwam in McClenney en dat hij nooit een groupie had gehad maar nu wel, haha.



Hij is weg bij die band, was hem teveel drama maar mist het spelen wel, synthesizer, mondharmonica en zingen, hij speelde met VYNL op de duo song van CCR, geweldig en mijn nieuwe tablet heeft alles gefilmd, superkwaliteit, beeld en geluid.



Het was een super avond, om middernacht was het over, iets vroeger als gepland maar de zaak werd gesloten.

Ik hielp nog even met inpakken en opruimen, buiten was een man die dronken was en geen idee had hoe thuis te komen, hij maakte wat stennis dus we besloten direct te vertrekken toen alles in de trailer zat.



Volgende vrijdag weer, dan vroeger om zeven uur bij Whitey's Fish Camp, net om de hoek van werk. Ik verheug me erop, er komen wat mensen van werk en Ricky en ik hebben misschien meer tijd achteraf.



En nu het nieuws van de knoop, maandag morgen heb ik mijn ticket geboekt, enkeltje huiswaarts.

Ik dacht, ik ga eens kijken wat nog meer kan dan TUI vanuit Orlando dus ik keek hier vanuit Jax en kwam uit bij Air Portugal, enkeltje van Jax naar Dusseldorf via Boston en Lissabon (zo kom je nog eens ergens) voor 500, dus goedkoper dan retour TUI want die doen niks enkele reis plus niet 2 uur rijden Orlando maar 20 minuten naar Jax airport en Rob hoeft niet naar Amsterdam, scheelt de helft in reis voor hem.



De reis gaat wel 20 uur duren in plaats van 10 maar och, mij maakt het niks uit.



Ik hoop dat ik tegen die tijd wel een huis heb, appartement, what ever, ik kan natuurlijk wel bij Paul terecht maar dat is tijdelijk.



De reis gaat dus zaterdag 4 april van start en ik land 5 april in Deutschland.



Ik heb iets om naar uit te kijken, ik kan beginnen te denken over wat weg moet, wat mee kan, hoe ik dat ga aanpakken en wat er hier nog moet gebeuren.

Ik heb net de helft betaald van wat ik nog open heb staan op de lening van mijn auto en het plan is om de rest de komende maanden te doen zodat op het einde van het jaar ik echt de eigenaar ben.



Ik hou jullie op de hoogte !!



Liefs van Mariet xx











Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Jacksonville

Mariet

Ik woon in Jacksonville Florida samen met mijn man Martin. Ik werk voor at&t en doe technical support voor internet. Ik heb twee zonen en twee kleindochters, Martin heeft een zoon en een dochter en een kleindochter Mijn hobbies zijn koken, bakken, schrijven en de natuur

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 564
Totaal aantal bezoekers 437760

Voorgaande reizen:

31 Mei 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: