Voetballe !!! - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu Voetballe !!! - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu

Voetballe !!!

Blijf op de hoogte en volg Mariet

07 Juli 2019 | Verenigde Staten, Jacksonville

Maybe I'm waiting
For an answer
To a question never asked
An opportunity lost
Maybe I'm looking
For a wish
Never wished for
A dime in a fountain
Never tossed

Maybe the moon knows
My longing
The stars await
Fireworks light up the nightly sky
For most miracles
It's never too late



Goeiemorgen lieve lezers,



Ik heb net uit volle borst meegezongen met het Wilhelmus, onze meiden zijn er klaar voor en ik hoop dat het lukt...mijn collega's op het werk zijn er gewoon helemaal van overtuigd dat Nederland niet eens een kans heeft, laten we maar eens zien wat er gebeurt.



Iedereen slaapt nog in dit huis, behalve Raini want die is al aan het werk, denk ik tenminste, ik weet niet eens of ze hier geslapen heeft ofschoon ze gistermorgen binnen kwam, kwaad dat ze niet in haar bed een dutje kon doen want April en Ravyn sliepen daar.

April is bijna de hele week hier geweest, ze heeft weer eens ruzie met haar moeder die haar verstaan heeft gegeven dat April per 1 augustus uit haar huis moet vertrekken, met al haar spullen, niet alleen kleding en zo maar ook meubels. Hoe ze dat gaat doen, geen idee, ze heeft geen rooie cent en heeft te kennen gegeven dat ze het huis aan de overkant van de straat wil huren.

De mensen zijn er een paar weken uitgetrokken, het ziet eruit alsof een orkaan bezig is geweest dus er moet waarschijnlijk heel veel in gebeuren.

Ik heb haar gezegd, tel op 800 - 900 huur per maand en een down payment van zo'n 1200 dollars.



Ik kan haar hier niet echt hebben, Ian en haar gaan binnen 5 minuten van dikke vrienden die samen lachen naar kibbelende ouders, voornamelijk over hoe April met Ravyn omgaat. Als ze midden in de nacht thuis komt van haar werk, ze danst in een bar, maakt ze Ravyn wakker om samen een film te kijken of zo, ze behandelt haar dochter als een vriendinnetje (Raini doet hetzelfde) en Ian is het hier helemaal niet mee eens natuurlijk, ik ook niet.



Verder heb ik weinig plaats, Ravyn kan op de bank slapen maar waar slaapt April dan?



Ik heb al heel duidelijk gemaakt, geen Ravyn in mijn bed, ik heb mijn privacy nodig plus ze schopt en slaat met haar armen in haar slaap, niks voor mij.

We hadden wel samen een leuk uitje op donderdag. Independence Day ging rustig voorbij, ik heb lekker geluierd na al de was die ik aan de kant moest doen en nadat ik het gras gedeeltelijk achter maaide.

Er was vuurwerk in de straat achter ons, ik dacht door de kerk daar maar toen we die kant opliepen met zijn drietjes bleek dat mensen die daar wonen in een huis dat grenst aan het park van de kerk een feestje hadden en we werden direct uitgenodigd om mee te eten. Ik had al gekookt maar watermeloen gaat er altijd in vooral als het zo zoet is als deze.

Ravyn kreeg vuurwerk voor kinderen en zij vond het allemaal prachtig, heel veel kids en we genoten een half uur van de mooie knallers, toen begon het te regenen en ik liep terug naar huis, Ravyn en April bleven nog even.



IK heb elke avond gekookt deze week, moest wel werken tot zessen maar ja, geen excuus om geen eten op tafel te zetten alhoewel, ik kies dingen die snel klaar zijn, zalm, hamburgers, worstjes, snel gebakken aardappeltjes erbij en groentes als broccoli die ook snel klaar zijn en veel sla.



Het is op dit moment minder warm dan een week geleden maar benauwd, veel regen en onweer, heel onstabiel daarboven in de lucht.



Komende week ook elke dag tot zessen behalve op vrijdag, dan heb ik een 11-8, of ik de hele dag werkt, geen idee. VYNL speelt op zaterdag in Starke dus daar hoef ik geen rekening mee te houden.

Het is nog steeds poepie druk op het werk , de hele tijd code red en mijn manager komt woensdag terug, het was tenminste rustig zonder hem.

De maand is redelijk afgesloten, 1 % boven wat het moet zijn met R7 en de rest groen dus mijn bonus is binnen, waarschijnlijk in augustus op mijn bankrekening.

De bonus voor het afsluiten van een nieuw - lees verlengd - contract met de vakbond kreeg ik afgelopen week, lekker even extra aflossen.



Ik kreeg een andere dikke rekening, nog niet officieel van het ziekenhuis maar mijn verzekering vermeldde het op hun overzicht.

Naar de eerste hulp een paar weken geleden voor die ontzettende pijn in mijn ribben, het doet nog steeds pijn als ik hoest trouwens dus waarschijnlijk toch meer een gekneusde rib dan een spier. Totaal kosten 5100.00 waarvan ik er 2100 moet betalen, ja die leg ik bij die andere rekeningen van ziekenhuizen die ik nog heb, mooi stapeltje !!



18 minuten gespeeld nu en het is leuk om te horen hoe de toon van de presentatoren hier op Amerikaanse tv verandert, ze hebben het nu over hoe het Amerikaanse tream zeker niet verwacht had dat Nederland zo aggressief zou spelen.



Het is leuk om al dat oranje te zien, jammer dat ik alleen moet kijken, ik zou dit graag met andere medelanders hebben gedaan maar ja...



Gisteren heb ik de rest van het gras voor en achter gedaan, de maaier werkt weer goed, meestal, ik heb een flinke blaar tussen mijn linker duim en wijsvinger. Maar ja wat wil je, Ian slaapt tot 2 uur of zo en als hij wakker is, wat een tijd duurt heeft hij niet veel zin om wat te doen.



Ik ga lekker genieten van deze wedstrijd, spannend, of ze winnen of niet, we zullen het zien



Dikke knuffel, Mariet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Jacksonville

Mariet

Ik woon in Jacksonville Florida samen met mijn man Martin. Ik werk voor at&t en doe technical support voor internet. Ik heb twee zonen en twee kleindochters, Martin heeft een zoon en een dochter en een kleindochter Mijn hobbies zijn koken, bakken, schrijven en de natuur

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 495
Totaal aantal bezoekers 437768

Voorgaande reizen:

31 Mei 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: