De eerste zondag na Sint Jan - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu De eerste zondag na Sint Jan - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu

De eerste zondag na Sint Jan

Blijf op de hoogte en volg Mariet

30 Juni 2019 | Verenigde Staten, Jacksonville

Op dees foto, in mien bezit
Zjwart wit, decennia oud
Zeen ich os klein gezinnetje
En krieg ich ut weer koad
3 kiendjes hejje wae toen maar
Twee maedjes, eine jong
Bie pap en moeder aan de handj
Net asof der anges niks bestjong
As kermis in ut durp
Os auge zuus se sjtraole
Wae laupe same euver de stjraot
Achter os de winkel van de Gies
Veur os wach de kermis
Wae huppele op de orgelwies
De sjuutjes bie de sjoel
De carrousel en ome Jaap
De sjeet tent met de pepeere roes
De kenielsjtok, wat eine knaap
Ein wonjerland as ze 7 bes
Doe kreegs eg neet genog
Zomers die ieuwig duurde
Altied zon en blauwe log
Ich kiek noa dit moeije plaetje
En dink, ut is eg waor
Wie kostbaar zien jeugdherinneringen
Kessel kermes, de zondig nao sint Jan
Uniek, ut is ierlik waor

Goeiemorgen lieve mensen

Allereerst wil ik ons Gietje, Brigit Geuyen een hele fijne verjaardag wensen vandaag.

Ik hoop dat je samen met Sabiene een geweldige super dag hebt en tot volgend jaar want dat ben ik er !!

Morgen is Bert Bos jarig, van harte en een fijne dag met de familie.

Ik schrijf dit verslag vanuit Georgia, ik ben hier sinds gistermiddag met Ravyn en ik heb deze keer mijn laptop meegenomen.

Ik heb net voor allemaal flensjes met blauwe bessen gebakken.

Gisteravond kon iedereen genieten van Kip alfredo met pasta , krieltjes uit de oven en salade.

Ik moest even het huis uit, het was een heel erg stressy week, zowel op het werk als thuis,

Mijn manager is gelukkig 10 dagen op vakantie want hij werkte me op de zenuwen over zijn stressen over mijn nummers. Hij dreigde zelfs om me op een plan te zetten, als het niet verbeterde. Hij zei tegen me, i will put you on a plan, ik zei, je weet dat dit normaal is voor mij en ik ben nooit op een plan geweest in 10 en een half jaar. Hij zei, dat betekent niet dat ik dat niet kan doen, ik zei dat is waar en toen zei hij, i am not going to put you on a plan so dont worry. Ik had zoiets van, waarom eerst dreigen en dan terugtrekken.

Een plan betekent dat je werkelijk niks verkeerd kan doen, je krijgt waarschuwingen en op een punt kun je ontslagen worden, nu loopt het niet zo'n vaart natuurlijk maar toch, ik hou niet van spelletjes.

In de nacht van zondag op maandag was het raak, ik sliep voor geen meter, de hond bleef blaffen, later bleek dat de vrijer van het buurmeisje buiten de hele nacht in zijn jeep zat met de deuren open en de radio keihard, ik hoorde de radio niet maar Lori, Ian's hond wel dus ze blafte veel. Ook hadden Ian en April die weer eens een paar dagen in mijn huis neerstreek Melly buitengesloten dus om 3 uur wilde zij naar binnen en weer was ik wakker.

Toen ik eindelijk in slaap sukkelde was het waarschijnlijk bijna half vijf en ik moest om half zeven op voor werk.

Ik was werkelijk misselijk van de slaap dus ik meldde me af en sliep tot na twaalven.

Deze week was het meer raak, Ian had weer heel excuses om niks te doen en woensdag ontplofte dat zaakje, weer was het gras voor niet gemaaid en ik heb geen zin in gedoe met de gemeente dus ik haalde maaier zelf na hem eens flink de waarheid te hebben gezegd.

De maaier startte niet dus ik moest die van Lily, mijn overbuurvrouw lenen en Samuel , mijn rechter buurman keek erna, luchtfilter verstopt, hopelijk hoef ik er geen meer te kopen want deze maaier is 15 jaar oud maar hij moet nog 8 maanden mee.

Eindelijk was het vrijdag, ik moest eigenlijk tot acht werken maar nam om 5 uur vrij want de mannen speelden in Starke. Aangezien dat zo'n 50 minuten rijden is haalde ik het maar net, 4 minuten voor zevenen liep ik binnen.

Ik kreeg zoals altijd een hartelijk welkom en ik kreeg mijn eerste echte kus sinds voor mijn vakantie.

Ricky was al de aften kwijt dus gelukkig...

Het was een super avond, Bruce was er, hij had Willie thuisgelaten deze keer, Karen was er weer, ik danste de hele avond en zong mee uit volle borst,

Na afloop was Ricky te moe voor koffie dus hij was de eerste met naar huis ga, ik hielp Joe nog met zijn drumstel in het busje te zetten.

Eerder die avond hadden Ricky, Joe en ik buiten gepraat en Joe vertelde een paar sappige verhalen uit zijn Skynyrd tijd, het is werkelijk geweldig om met iemand te praten die al die avonturen van dichtbij heeft meegemaakt,

Joe speelde in een band en die band gebruikte dezelfde oefenlocatie als Lynyrd Skynyrd, hij was ook hun reserve drummer en kende de mannen allemaal heel erg goed.

De locatie werd Hellhouse genoemd en lag aan de rivier in Green Cove Springs waar Joe en zijn gezin nog steeds wonen,

Hij vertelde van de keer dat gitarist Gary zijn spiksplinternieuwe Ford Torino ging uitproberen. Joe zat achetrin en zei het eerste wat Gary hem gaf was een fles whiskey. Niet veel later crashte hij volop tegen een boom, wagen total loss en hij was flink gehavend maar Joe zei, geen ziekenhuis of dokter, ze gingen rechtstreeks naar Green Cove Springs, gingen gewoon door met drinken en drugs.

Ronny van Zant, legendarische zanger van de band, gedood tijdens de vliegtuigcrash was 1977, zei tegen mensen, oh het was die boom daar en daar en mensen betaalden zelfs voor stukjes van schors en takken nadat de song That smell dat over dit ongeluk gaat een hit werd maar.....Joe vertelde me vrijdag dat Ronnie de verkeerde boom had aangewezen. De boom waartegen de auto crashte was in een andere straat , ik ga nog uitvinden waar want het is bij mij in de buurt.

Ook vertelde Joe over de keer dat Skynyrd in het voorprogramma van de Rolling Stones speelde. Joe en wat andere crew members zaten op de eerste rij en Joe's vriend zei, Keith Richards blijft maar naar jouw pet kijken. Joe's pet was een navy pet, gekregen van de vader van een vriend voordat hij stierf, hij heeft hem nog steeds.

's Avonds bij de afterparty kwam Keith Richards naar hem toe en zei, i really like your hat en of hij hem mocht hebben, Joe zei nee, dat was goed en ze praatten nog een tijdje over muziek en zo, Joe zei, Keith was heel gewoon, heel down to earth en had geen ego.

Ik kijk uit naar nog meer verhalen van de mannen, zeer interessant.

En nu dus in Georgia, we gaan waarschijnlijk net na de middag terug, ik heb net weer een flensje gegeten, beetje suiker erop en dan oprollen, verrukkelijk !!

Deze week een beetje korter met werken want donderdag is fourth of july dus een vrije dag, vrijdag wel werken maar geen late shift, van 9.30 to 18.00.

De week daarop wel weer 11 - 8 maar geen optreden, dat is de dag erna op zaterdag. De luxe van elk weekend optreden is weer voorbij, na over twee weken moet ik wachten tot 9 augustus.

Ricky is dan wel weer helemaal opgeknapt hopelijk want ik heb dringend behoefte aan knuffeltijd !!

Ik had hem een tshirt besteld met de een foto van VYNL en hij was er erg blij mee, en verrast.

Ik ga lekker even met de dames hier kletsen en dan weer richting Jacksonville, ik wilde gaan zwemmen bij Darian van middag maar ze zijn weer eens naar Disney.

Ik wens jullie, als jullie in Kessel wonen, een heel fijne kermis, keep it cool en tot de volgende keer.

Liefs van Mariet