Wat brengt de toekomst ? - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu Wat brengt de toekomst ? - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu

Wat brengt de toekomst ?

Blijf op de hoogte en volg Mariet

19 Mei 2019 | Verenigde Staten, Jacksonville

Ich waas weer efkes toes

om alles biej te tenke

om miense te zeen

en dinge te doon

en alles te euverdinke

ich waas weer efkes toes

en det deej mich zoe good

noe kan ich weer verder

toet ut volgend jaor

den kom ich ech weer nao hoes





Goeiemorgen lieve mensen



Heel moeilijk te geloven dat een week geleden, ik in een vliegtuig zat boven een oceaan, nog maar een paar uren vliegen van hier, het lijkt al weer allemaal veel te snel te gaan, teken van ouder worden misschien.



Na de eerste dag was het al duidelijk, die vliegreis was beslist niet goed voor mijn herstel, het leek wel of het weer opnieuw oplaaide, hoesten, snotteren, heel veel hoofdpijn, vooral achter mijn rechteroog en na dinsdag niet echt verbetering bracht besloot ik dat woensdag geen dag was om te werken en ik meldde me af bij att, hetzelfde gold voor donderdag, ik was echt niet in staat om 8 uur aan de telefoon te zitten, mijn oren zaten telkens weer dicht en als ik niet kan horen wat de klant zegt werkt het niet.



Ik bracht veel tijd door met alleen zitten, liggen, dutjes en veel veel verse munt thee want ik heb peppermunt in mijn tuin. Ik heb nu net een groot glas gemaakt, met honing, het is ongelofelijk hoe goed me dat doet. Verder kippensoep natuurlijk en frisse lucht zou ook goed zijn, alleen het is een stuk boven de dertig nu al en het volgend weekend zegt men, gaan we voor veertig graden.

Ook dat grote verschil werkt niet echt in mijn voordeel nu.



Vrijdag, ja, ik wilde 's avonds uit, VYNL, Ricky zien dus ik ging werken.

Ik kreeg een compliment van mijn manager, hij beoordeelde een call van mij en ik kreeg all outstanding, dus hoogste eer, ook waren al mijn april cijfers groen, van mei heb ik nog niks natuurlijk.



Het was een lange dag en iedereen was blij me te zien. Ik hoorde wat interessante nieuwtjes trouwens.



De meiden die de andere baan aangeboden hadden gekregen en een aantal weken naar die andere afdeling gingen, je weet misschien nog, ik solliciteerde ook, dubbel salaris van nu, vertelden me, als ik weer zou kunnen doen, deed ik het niet. Op een na schijnen ze allemaal niet goed door de training zijn gekomen, je moet een gemiddelde hebben op wekelijkse toetsen van 85%, Mary Anne was de laagste met ergens in de 50 dus dat betekent dat ze nog een tweetal weken of zo hebben en dan wordt er zo maar besloten dat je niet geschikt bent en dus kan kijken voor een andere baan, teruggaan naar je oude baan is niet mogelijk. Je gelooft toch zeker niet dat ik me die stress ook nog op de hals zou halen, er zijn geen andere mensen meer benaderd maar mijn antwoord kan alleen maar nee zijn.



Ik kreeg vanmorgen in de post een stemformulier, van de bond over contract vernieuwing met att. Het contract loopt ergens in juli af en de bond adviseert om een aanbod van att aan te nemen om gewoon het contract met 4 jaar te verlengen, als dat aangenomen wordt is er een bonus voor mij en de anderen van 1000 dollar. Ik hoefde er niet over te denken, we zijn inmiddels te klein om een vuist te maken en 1000 dollar is een aardig centje toch.



Kathy vertelde me vrijdag, zij heeft connecties in de hoogste kring tot aan het kantoor van de president van att, dat er geruchten zijn daar dat Orange Park waarschijnlijk wordt gesloten voor dsl, ergens eerste kwartaal 2020. Dat betekent dat ik mijn baan kwijt ben dan, ze zijn niet verplicht me wat anders aan te bieden en ik ga niet voor een habbekrats ergens anders werken , winkels betalen 10 dollars per uur als je geluk hebt en geen verzekering included.



Wat gaat er gebeuren als dit het geval zou zijn. Net als een aantal jaren geleden gaan ze een aanbod doen, 10 weken betaald als je uit jezelf weggaat of zo, wanneer dat aanbod komt? Geen idee

En daar zit de knoop, als dat aanbod over twee maanden komt, wat doe ik dan.

Ik krijg als ik nu ophoud, een pensioentje van att over de 10 jaar werken, geen idee hoeveel dat is.

Ik heb ook recht op Martin's nabestaanden pensioen, volle mep als ik 66 word in december dus een beetje minder nu.

IK heb ook recht op aow hier als ik 66 word maar moet dan kiezen tussen die twee, Martin's of mijn, dus daar moet ik me toch maar eens in gaan verdiepen.



Verder krijg ik in Nederland aow per augustus 2020 maar ik had al besloten daar niet op te wachten en eerder terug te komen. Alleen zover had ik onder controle wanneer, nu zou door wat er misschien komen gaat, die controle in de handen van att liggen, we zullen zien.



Vrijdag dus, snel naar huis, wat eten en dan naar Starke, nog steeds 50 minuten rijden hiervandaan.

IK kreeg de grootste glimlach van mijn lief, zijn ogen straalden toen hij mij zag maar, no kisses zei hij, i cant kiss you sweetheart. Hij heeft aften in zijn mond, van bestraling, van chemo ofschoon na drie weken ziet hij er goed uit, als je hem ziet zou je niet zeggen dat hij ziek is.

Het is in een heel vroeg stadium dus volledige genezing is zeker de beste optie, het is moeilijk voor mij, deze keer alweer kanker en hulpeloos, een gevoel dat ik hoopte nooit meer te hoeven meemaken.



Hij speelde, hij zong ofschoon ik aan zijn stem kon horen wat er aan de hand was, hij begon met Ain't no sunshine, speciaal voor mij.



Ik danste veel ofschoon met vlagen het moeilijk was, er ging iets mis met in de auto stappen in mijn heup en soms kon ik niet eens opstaan van mijn kruk

Drie mannen kwamen me vragen voor te dansen, ongehoord maar ik genoot wel, het was een magische avond daar onder de volle maan.

We praatten veel buiten, over hem, mij, ons maar aan het einde van de show was hij moe en ik zei, je moet naar huis, koffie drinken kan wel een andere keer, hopelijk wordt dat 14 juni.



Ik hoor net dat ik niet welkom ben bij Darian, haar schoonmoeder wil niemand in haar huis, wat een idioot gedoe. Ik wilde met Ravyn gaan zwemmen en natuurlijk ook de jongens zien maar ja. de meiden gaan nu naar het strand en nemen Ravyn mee, ik wil niet, veel te heet, ik verbrand veel te snel in badpak dus ik blijf lekker hier. Ik denk dat ik naar de Walmart gaan en een paar munt planten haal om in bakken te planten want die thee is zo lekker.



Ian ving een aantal nachten geleden een wolfsspin in zijn kamer, waarschijnlijk binnen gekomen via de open ruimtes langs zijn airo in de raam. De spin was behoorlijk groot, als zijn hand en ik kreeg de kriebels, geloof me. Hij is natuurlijk ondertussen wijlen maar toch, een spin komt nooit alleen zei mijn moeder altijd.



https://nl.wikipedia.org/wiki/Wolfspinnen



Vanuit hier wil ik May Peeters heel hartelijk feliciteren met haar verjaardag op 24 mei a.s.

Volgend jaar kom ik op de koffie, tel er maar op !!



Ik wens jullie een fijne week, met veel goede dingen. Gisteravond vierden we de overwinning van Duncan, houd dat gevoel vast , de glimlach en ik weet het Ajax heeft niet gewonnen en er is een hele moop elende in de wereld maar wij moeten on eigen eilandje van happiness creeeren soms en dat is wat ik altijd probeer.



Liefs van Mariet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Jacksonville

Mariet

Ik woon in Jacksonville Florida samen met mijn man Martin. Ik werk voor at&t en doe technical support voor internet. Ik heb twee zonen en twee kleindochters, Martin heeft een zoon en een dochter en een kleindochter Mijn hobbies zijn koken, bakken, schrijven en de natuur

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 608
Totaal aantal bezoekers 437541

Voorgaande reizen:

31 Mei 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: