Waar gaat dit naar toe ? - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu Waar gaat dit naar toe ? - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu

Waar gaat dit naar toe ?

Blijf op de hoogte en volg Mariet

20 Januari 2019 | Verenigde Staten, Jacksonville

Soms

Mis ik de kou
De muts, de das, de wanten
De sneeuw en rijp op het dak
ijs aangezet aan beek's waterkanten
Soms
Heel soms....



Goeiemorgen lieve mensen



Heerlijk, ik zit hier met mijn tweede beker koffie in een stil huis, alleen muziek op de tv en het felle fluiten van de bluejay buiten die alle andere vogels inclusief meneer en mevrouw kardinaal weg probeert te jagen van de bord verse zaadjes die ik net buiten heb gezet.



Ian slaapt nog, natuurlijk, die is nooit voor de middag op en Raini is naar het werk maar in haar kamer, na een nacht van lol en plezier (soms luidruchtig dus ik sliep niet vroeg gisteravond) slapen drie dames, niets dat hun wakker krijgt en dat is prima. Amanda, een vriendin van Raini die ik al jaren ken, is al de hele week hier te logeren. April is ook hier, sinds vrijdagmiddag toen ze Ravyn afleverde. Nummer drie is Alicia, een nieuwe ster aan de januari hemel. Ze is bubbly, dat is de enigste manier om haar te omschrijven, zit geen moment stil, is heel erg open en direct (ze vroeg me gisteravond om middernacht : en waarom ben jij nog op, ja duh!! ). Ze woonde samen met een paar mensen maar het appartement waar ze woonde moest dus schoongemaakt vanwege schimmel en nu vroeg ze of ze hier mag wonen, waarschijnlijk voor twee maanden. Hey, ze is leuk, ze betaalt dus waarom niet en natuurlijk in Raini's kamer dus hopelijk gaat het beter dan met Tiffany vorig jaar.



Ravyn is de nacht bij haar vriendinnetje Neveah gebleven, ze hadden gistermiddag/avond een verjaardags feestje.



IK heb gisteren lekker gekookt voor iedereen en vandaag is het poets en bak dag.

Morgen hebben we op het werk drie verjaardagen, van Denise, Lynn en van Lori, mijn manager.

IK ga wafels bakken en misschien een cake of ik koop er een, ben ik nog niet uit.



Het was me een week, heel veel niezen, hoesten en dinsdag bleef ik weer thuis, wie doet me wat.

Het was gelukkig veel minder druk op het werk en ik heb weer gesolliciteerd op een baan beneden, weet niet of ik het wel wil maar het betaalt dubbel van wat ik nu krijg. Ik heb waarschijnlijk geen kans, de laatste keer was een lachertje.



Een week voorbij, nog drie te gaan voordat VYNL weer speelt en ik Ricky zie...



Judit had pech deze week, ze is de dochter van Joke en Nico uit Rotterdam en woont met haar zoon Quincy niet zo ver hiervandaan in een appartement.

Ze wilde dus frietjes bakken en de vlam sloeg in de pan. Paniek, je weet het wel, proberen zelf te blussen, met de brandblusser wat het erger maakte en toen de sprinkler die het appartement van een laagje water voorzag. Het vuus was uit maar wat bleef was een verkoolde keuken, fornuis, keukenkastje, allemaal alleen goed voor de vuilnisbelt. Alles stonk naar rook en verbrand, water op de vloer, vloerkleed verknoeid, alle kleding moeten wassen, diverse keuken apparaten onbruikbaar.

Ze was helemaal in de put natuurlijk, zou ik ook zijn. Haar vriendin Nikki kwam helpen schoonmaken en ik bood aan een airfryer voor haar te kopen, ik heb mijn bonus in februari, haar ouders hielpen Martin en mij in het verleden toen hij ziek was, tijd voor mij om wat terug te doen.

De airfryer staat hier in de kamer, samen met een rijstkoker die ik in de garage had en met borden en ik ga nog wat spullen zoeken want ik weet dat ik een heleboel tupperware heb, ergens verborgen in een doos.



En dan is de politiek waar ik, excuse my language, kotsmisselijk van word.

Wat een eikel, egocentrisch beest, geen respect voor iets en iemand, gistermiddag een gebeuren in Washington waar scholieren met Make America great again petten (Donald's handelsmerk) Vietnam veteranen belachelijk maakten, ja die krijgen het goede voorbeeld. Handjes boven het hoofd van ouders die denken dat Donald God is, net als Gene, mijn collega en een vrijbriefje van de man zelf.

En dan denk ik, mijn kleinkinderen moeten in dit land opgroeien , in deze maatschappij waar alleen geld telt en als je geld heb mag alles, vrouwen verkrachten, mensen met een handicap of een andere huidskleur belachelijk maken of zelfs pijn doen.

De regering is nog steeds dicht, al bijna een maand en het begint te nijpen want niet alleen moeten allemaal die ambtenaren, als ze al niet naar huis gestuurd zijn werken zonder loon. De meeste mensen leven hier van paycheck naar paycheck en geen geld, geen rekeningen kunnen betalen. Sommigen moeten zelfs overwerken en als je de keus hebt tussen onbetaald werken en ontslagen worden, wat doe je dan.

Net als in Nederland, heel veel oudere mensen en gehandicapten krijgen een soort huursubsidie van de overheid, miljoenen krijgen voedselbonnen en guess what, nu de regering op slot is, staat dat allemaal stil dus niks hulp met huur of boodschappen. De meeste Amerikanen huren van prive personen of organisaties die niet via de overheid gaan dus dadelijk staat daar een huurbaas op de stoep die zijn huur wil, helemaal, geen excuus en voor honderdduizenden dreigt eviction, zonder pardon op straat gezet worden met je hele hebben en houden.



Het gekke is, de politici krijgen gewoon betaald, de ambtenaren, daar zijn gaarkeukens voor opgezet maar de gewone man en vrouw, die moeten maar kijken hoe rond te komen.

En de kleuterschool gaat gewoon verder, Trump wil ten koste van alles zijn zin doordrijven, eerder deze week werd aan de voorzitter van de Senaat meegedeeld dat ze niet naar Afghanistan mag vliegen met een regerings vliegtuig (ze is van de andere partij) maar mevrouw Trump vloog wel naar Florida een dag later, met beveiliging en een vliegtuig van de staat.



Het is een kleuterspel wat hij opvoert, als een verwend kind en miljoenen zijn er de dupe van, wanneer alles weer terug gaat naar normaal wie weet en natuurlijk krijgt iedereen de schuld behalve hij.

Vorig jaar november of zo zei hij op tv dat hij met plezier de regering op slot zou doen over die stomme muur, nu ontkent hij in alle toonaarden.



En ik, ik krijg waarschijnlijk mijn belasting veel later terug, dat is het enigste wat ik er van merk, ik heb het niet nodig nu dus we kijken wel wat er gebeurt.



Sorry voor de klaagmuur maar het moest me even van mijn hart, ik kan nog steeds niet geloven hoe er koehandel wordt gedreven in een land dat claimt het grootste van de wereld te zijn en ben blij als ik volgend jaar hojje mag zeggen



IK ga ontbijt maken, de eerste mensen beginnen te ontwaken, April maakt koffie en het is tijd om wat te gaan doen, fijne week en hopelijk niet te koud en niet teveel sneeuw daar.



Liefs van Mariet



Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Jacksonville

Mariet

Ik woon in Jacksonville Florida samen met mijn man Martin. Ik werk voor at&t en doe technical support voor internet. Ik heb twee zonen en twee kleindochters, Martin heeft een zoon en een dochter en een kleindochter Mijn hobbies zijn koken, bakken, schrijven en de natuur

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 510
Totaal aantal bezoekers 437396

Voorgaande reizen:

31 Mei 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: