Gelukjes vinden - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu Gelukjes vinden - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu

Gelukjes vinden

Blijf op de hoogte en volg Mariet

06 Januari 2019 | Verenigde Staten, Jacksonville

ik wens je rozenblaadjes
op je levenspad
regen en ook zonneschijn
van alle koekjes wat
ik wens je chocolade
druiven en rozijn
meer glimlach en minder pijn
ik wens je hang naar perfectie
maar ook plaats voor kleine fouten
ik wens je zoethout en suikergoed
en heel veel drop, van die dubbelzoute
ik wens je alles
wat jij jezelf wensen zou
maar vooral veel liefde en respect
en veel mensen die zeggen of tonen
elke dag weer
ik hou van jou





Goeiemorgen lieve mensen



Daar is het dan....2019 en ik wens voor iedereen een super jaar vol liefde, aandacht, gezondheid en geluk.



Geluk zit in de kleine dingen en die ga ik zoeken, ik heb er al zoveel gevonden en elke dag komt er wel weer wat bij dus aan het einde van dity nieuwe jaar, en dat is er zo vlug weer, heb ik hopelijk, en jullie ook, een hele hoop gelukjes gevonden.



Het belangrijkste geluk van dit jaar is hopelijk van de zomer een lieve en gezonde baby in het verre Sofia voor Frank en Aline.

Ook mijn vakantie komt er aan, 26 april tot 12 mei, dan ben ik in Limburg en ik hoop veel lieve mensen te treffen.



Het volgend jaar geen vakantie meer maar ik kom gewoon terug, tegen die tijd hoop ik een stekje te vinden en dan zien we wel hoe dat loopt.



Gisteravond was het weer na lange tijd rustig te zijn geweest, raak in de buurt. Ik heb er niks van meegekregen, sliep als een roosje, politie sirenes zijn hier gewoon, schoten ook maar er schijnt rond middernacht een drive by shooting te zijn geweest, twee straten verderop, man in zijn gezicht geschoten.



Gisteren hadden wij verjaardag, Raini vroeg gistermorgen of ik plannen had gisteravond, nou nee, geen VYNL dit weeken, goed zei ze want iedereen komt hier eten voor Darian's verjaardag, ze is 24 jaar oud geworden gisteren. Leuk als jij dat als laatste hoort.



Raini was de hele dag dehort op en kwam terug om te koken, rijst met kip, niet zo mijn ding maar ze had een lekkere steak voor mij. Ik maakte komkommersalade en haalde een taartje en donuts voor de kids en boursin en stokbrood. Kelly en Raini vinden het heerlijk en Costco's verkoopt het in een drie pak, twee originelen en een knoflook/bieslook. Het was bijna op toen ze naar huis gingen.



De jongens speelden eerst buiten (filmpjes op facebook) en toen binnen. Toen ze naar huis gingen hadden we een zooi en Jezus in de kribbe werd vermist, ik vond het arme ding terug in een kast.



IK had een rustig weekend verwacht dus vandaag maar niet te druk maken. Dat heb ik ook niet gedaan met oudjaar. Ravyn was nog steeds hier en we zouden frietjes bakken en dan chocolade fondue doen maar toen ik terugkwam van mijn werk maandag avond was het vogeltje gevlogen, samen met Raini uit eten en ze zouden niet laat terug zijn maar ik ga echt niet om half tien nog spelen met chocola en fruit.



Ik ging naar bed, was even op om middernacht om de bal te zien vallen in New York op tv en had moeite met slapen, ik geloof niet dat er ooit zo veel geknald en geschoten is sinds ik hier woon.



Nieuwjaarsdag deden we lekker rustig, Ravyn en ik gingen ontbijten bij Denny's en daarna naar Costco, tegen de avond kwam haar Nana haar halen.



Dinsdag a.s. is het 4 jaar geleden dat Martin overleed, waar is de tijd gebleven.

Ik heb al besloten om niet te gaan werken, ik denk niet dat ik dat kan. Ik wil in een holletje - lees onder de dekens - kruipen en gewoon de dag voorbij zien gaan. Waarschijnlijk naar muziek luisteren de hele dag, hopelijk niet te veel huilen en woensdag heeft de wereld me dan weer terug.

Het zier er naar uit dat het iets kouder is, afgelopen week zaten we rond de 26 graden en ook vandaag is de lucht strakblauw met een aangename 18 graden. Op de dag dat hij stierf was het zo koud, het had gevroren 's nachts maar zelfs met de open haard aan werd ik nooit warm die dag, om nooit te vergeten.









Ik ga zo dadelijk buiten zitten, in het zonnetje en gewoon lekker genieten van de vogeltjes





Fijne week, liefs van Mariet




  • 08 Januari 2019 - 06:59

    Ted Nijssen:

    Lieve Mariet,

    Ook wij wensen jou weer een mooi jaar toe gezondheid, liefde, vreugde en nog veel meer goeds dat bij draagt om een gelukkig leven te hebben.Gezellig altijd weer te lezen over al die mensen die bij jou komen logeren,verjaardag vieren enz.enz.Voor jou steeds een verrassing wie komt en wie blijft...Het huis staat bij jou altijd open en dat weten al die mensen. Vervelend is natuurlijk dat zij niet alle afspraken nakomen.
    Jazeker het hoogtepunt van dit jaar voor jou is de komst van je kleinkind bij Frank en Aline. En de vakantie naar Holland het staat genoteerd, gezellig om jou weer te ontmoeten. Ja, het nieuwe jaar is alweer 8 dagen oud,en onze verwachtingen zijn natuurlijk hoopvol, maar we wachten niet af, je moet immers blijven investeren in gezondheid en geluk. De feestdagen zijn weer achter de rug en kunnen terug kijken op een mooie gezellige tijd samen met je fam. en vrienden. Ik hoop dat we nog een winter krijgen met sneeuw en alles wat bij wintertijd hoort. Nu is het al dagen regenachtig.Maar we hebben hierin geen keuze in en dat is maar goed ook.Vandaag is het 4 jaar geleden dat Martin is overleden, mooie herinneringen, een afwisseling van vreugde en verdriet passeert op deze dag. Mariet ik wens verder een goede week en de beste wensen.

    Met een Warme groet uit Holland. Mart en Ted Nijssen

  • 08 Januari 2019 - 19:13

    Wilfried:

    Hallo Mariet,

    Ik wens je heel veel geluk en liefde in 2019 !

    Wilfried

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Jacksonville

Mariet

Ik woon in Jacksonville Florida samen met mijn man Martin. Ik werk voor at&t en doe technical support voor internet. Ik heb twee zonen en twee kleindochters, Martin heeft een zoon en een dochter en een kleindochter Mijn hobbies zijn koken, bakken, schrijven en de natuur

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 599
Totaal aantal bezoekers 437545

Voorgaande reizen:

31 Mei 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: