Herinneringen maken voor later - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu Herinneringen maken voor later - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu

Herinneringen maken voor later

Blijf op de hoogte en volg Mariet

09 December 2018 | Verenigde Staten, Jacksonville

Een sprankje licht

in mijn donkere nacht

jouw ster schijnt in mijn hart

terwijl jij daarboven op me wacht

Goeimiddag lieve mensen,

Ben een beetje laat vandaag want er waren twee lieve maedjes vanmorgen die hun oma een hele fijne verjaardag wilden wensen, weliswaar een paar dagen later maar toch evengoed heel lief natuurlijk en ze moesten zeker alles laten zien wat de Sint had gebracht. Ik was weer een beetje meer op de hoogte van speelgoed trends in Nederland die niet veel anders zijn dan hier denk ik, het nieuwste spul kom allemaal uit het oosten, China, Japan, die kunnen er wat van om met nieuwe ideetjes te komen en het gaat erin als speculaas !!

Wat een week had ik weer, heerlijk in alle opzichten deze keer ofschoon, ik denk dat ik een bon heb toen ik in Green Cove Springs een beetje te laat door oranje reed maar toch, dat kan mijn geluksgevoel niet wegnemen.

IK was jarig, woendsdag, 65 jaar oud, wat een leeftijd. Ik dacht altijd vroeger, met 65 ben je oud, je leven is bijna voorbij, alleen geraniums van dan af aan. Kleding, alles ver over de knieen, geen make up, geen uitgaan meer maar nee, het valt reuze mee eerlijk gezegd.

Ik heb me nog nooit zo goed gevoeld, deze laatste jaren waren niet gemakkelijk en ik mis mijn lief meer dan ik ooit kan uitdrukken maar er is zoveel meer. Er is muziek die mijn hart vult (samen met die ontzettend lieve bass speler/zanger natuurlijk). Ik voel me vol met licht, muziek doet dat, ik voel me ontspannen, wie doet me wat, ik me voel de liefde van en voor mensen om me heen.

Ik had voor werk op woensdag een enorm grote pan chicken pot pie gemaakt en toen ik die pan mee naar huis nam 's avonds was hij leeg, tot op de bodem.

Toen ik door de voordeur stapte hoorde ik geritsel en gegiechel, Raini, Darian en de kids Josh en Julius hadden zich verstopt en sprongen tevoorschijn met happy birthday, knuffels en kussen. Ze hadden de hele kamer versierd met slingers, een spandoek, ballonnen op de vloer en tegen het plafond, ze hangen er nog steeds en gaan zo dadelijk bij Martin's foto want zijn verjaardag is 17 december.

Raini kookte een heerlijk maaltje met gepofte aardappels, steak en garnalen, ik heb echt alles helemaal opgegeten.

Vrijdag na het werk reed in naar Fruit Cove, dat is ongeveer 40 minuten van mijn werk waar VYNL moest optreden in een grill restaurant, buiten op de patio. Het was niet warm, we hadden een paar nachten vorst gehad maar het viel mee, geen wind en met een dikke trui en een deken en zittend naast een tafel waar een vuurtje op brandde was het heerlijk.

Ricky was weer helemaal de oude, dat kon ik al direct zeggen door de manier waarop hij mij kuste, tijd staat eventje stil.

Later dansten we, heel intiem, alleen hij en ik en voor mij kon dat altijd duren.

Het publiek was erg enthousiast, ik genoot van mijn schotel shoarma met frietjes en de mannen speelden de sterren van de hemel.

Alta zong haar Mustang Sally en Gary, vriend van Damon die in de Black Water Swamp Band keyboards en mondharmonica speelt, deed ook mee op een paar songs. Toen we later zaten te praten gaf hij mij zijn kaart en zei dat ik hem maar eens moest bellen , dan konden we samen lunchen. Hij is heel aardig en ik wil hen ook wel een keer zien spelen, misschien volgend jaar als VYNL een weekend niet speelt.

Na afloop en opruimen vroeg Ricky om hem bij Denny's in Orange Park te ontmoeten voor koffie, voor ons allebei op weg naar huis. We kwamen samen aan en kletsen voor een uurtje, niet eens wetend dat op diezelfde tijd Raini met haar vriend Josh daar ook aan het eten waren, ze zaten net om de hoek van ons blijkbaar.

Na een dikke knuffel en een kus, of twee, of drie gingen we allebei naar huis, hij naar het zijne en ik naar het mijne. Dat is natuurlijk ons noodlot, we zien elkaar alleen bij optredens maar het is goed zo.

Hij zei bij het afscheid, you are so much fun to be with and so kissable.....lief

Gisteren was het koud en ik had een overdosis koffie in mijn lijf van vrijdag dus met warme choco in mijn pyama en de kachel aan was het goed toeven, muziek op, geen tv totdat ik naar bed ging en vandaag, regen, de hele dag. Ik ga zo dadelijk naar Orange Park Mall want we doen secret santa op het werk en ik heb Lynne's kaartje getrokken. Ze wil dingen die haar warm houden, deken, das, handschoenen. Een throw (kleine deken) heb ik al ), ik wil bij Old Navy een das halen, ik heb er zelf ook eentje en ze hebben bijpassende handschoenen. Ook heb ik warme slofjes, een mooie mok en pakjes voor cocoa to maken.

Vanavond kook ik een kip, lekker knapperig, misschien wel in mijn nieuwe pan in de oven en morgen is het weer werken.

Zaterdag treden ze op , in St. John's bij Shands Pier, een bar aan de St John's rivier en dan.....ik ga niet op 21 december en ook niet op 31 december, te ver en een prive party.

De volgende week de aanloop naar kerst, de boom staat al, meeste versieringen hangen en ik heb een week om te werken aan mijn kerstgedicht.

Vandaag is het 16 jaar geleden dat mijn vader overleed, een eeuwigheid maar ook gisteren, ik mis hem meer dan ooit maar ik weet zeker dat hij daarboven met moeder en mijn Martin glimlacht over wat dochterlief weer allemaal doet, misschien zegt hij wel, kiendje waar ben je toch mee bezig maar er is liefde, heel veel liefde, ik kan hier voelen.

Liefs van Mariet wn heel erg bedankt voor allemaal die lieve wensen die ik afgelopen week ontving via allerlei wegen

• 10 December 2018 - 06:08

Ted Nijssen:

Lieve Mariet,

Ja, altijd weer leuk de verrassingen rondom een verjaardag. Zo geweldig en spontaan zoals ook kinderen kunnen reageren is hartverwarmend. Fijn dat het goed met je gaat Mariet, en geniet van de mooie dingen des levens. En natuurlijk we hebben allemaal onze herinneringen aan goede maar ook aan pijnlijke ervaringen van het leven, dat in balans te hebben en houden kun je nog meer van de dingen genieten. Ervaringen en belevenissen wat je met muziek hebt blijft bijzonder. Ja, daar doet die Ricky nog een schepje extra bovenop natuurlijk. Wij hebben ook een muzikaal weekend achter de rug. Zaterdagavond zijn wij naar een optreden geweest in Thalia in Baarlo en genoten van de groep Take à Seat met Elles Gouter als zangeres, georganiseerd door Cultuurpodia Peel en Maas. Zondagmorgen het ochtendconcert van

• 10 December 2018 - 06:31

Ted Nijssen:

Ton Engels genoten. Even mijn verhaal afmaken Mariet, drukte waarschijnlijk op een verkeerd knopje en de mail was al weg die ik aan het schrijven was.Verder gaat het hier prima. Ik ben druk met het oefenen van ons Kerstconcert van eind december, dit willen wij aan het '' grote publiek ''' te gehore brengen. Ik wens jou een mooie decembermaand Mariet, en tot een volgende keer.

Met veel Hollandse Groeten, Ted Nijssen