Om dankbaar voor te zijn - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu Om dankbaar voor te zijn - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu

Om dankbaar voor te zijn

Blijf op de hoogte en volg Mariet

25 November 2018 | Verenigde Staten, Jacksonville

Goeiemorgen lieve mensen

Op de een of andere manier ging het niet met een gedicht vandaag, het kwam niet en dat is niet erg. Mijn hoofd nog vol van gisteravond, mijn hart voller.

Het was weer een hectische week, eerst vorige week Marie Louise die dinsdag morgen richting Orlando vertrok

Zondag reden we eerst naar Kingsley Plantation. Het is een echt plantage huis met slavenhuisjes. Het is gelegen aan de rivier, heel mooi en rustig. Ze vond het geweldig, je hebt een tuin waar je kunt zien wat voor soort gewassen er verbouwd werden, de katoen was klaar voor de oogst. Het zijn echt wattebolletjes in de hulzen.

Daarna reden we over de brug naar Big Talbot Island, eerst stopten we aan een meer en daarna naar Dritwood beach. Het is even klauteren voor je op het strand bent maar de moeite waard. Martin en ik waren hier jaren geleden voor onze trouwdag. De oever kalft af en alle bomen vallen op het strand waar ze blijven liggen, wit uitgeslagen van zon, wind en zout. Het zijn skeletten van moeder natuur, net als een olifanten kerkhof maar dan bomen. Ik zat lekker in de zon terwijl zij foto's maakte van de bomen, van de vogels.

Daarna reden we even naar mum's huis en toen naar huis, chicken pot pie stond op het menu, ze vond het lekker genoeg om een tweede portie te nemen.

Ik genoot van vooral de avonden, lekker kletsen met klassieke rock muziek op de achtergrond.

Maandag was het druilerig, perfect weer voor een film dus we reden naar Orange Park naar de bioscoop en de film was geweldig, Fantastic Beasts twee. Daarna shoppen want dat moet ook, hapje te eten in de mall.

Dinsdagmorgen ging Marie Louise haar weg naar Orlando om woensdag door te rijden naar Winterhaven naar haar pen vriendin (van de middelbare schooltijd ) Sabrina waar ze twee weken zal blijven en ik ging werken

Donderdag begon mijn weekend al, we hebben altijd donderdag en vrijdag vrij met Thanksgiving. Donderdag familie eten in Georgia met zo'n 20 - 25 mensen en het was keigezellig. Ian en ik gingen rond acht uur naar huis en de rustige avond met een flesje bier en some good music was het perfecte einde voor de dag.

Vrijdag morgen was ik al om half acht bij Walmart, Black Friday heeft altijd pyama's voor mijn meiden om op te sturen naar Nederland voor rond Sinterklaas.

Ik kocht ook wat dvd's kadootjes voor de meiden in Georgia en nu heb ik Kerst bijna rond wat betreft kadootjes.

Vrijdag middag was ik gewoon lekker lui, ik had mezelf voor kerst weer een koperen pan met een grill plaat gekocht, langzamerhand krijg ik die collectie bij elkaar en die gaan mee terug naar Nederland, dat is zeker.

Zaterdag morgen kwam eindelijk, ik had Ricky twee weken niet gezien, veel te lang en zaterdag ging te langzaam. Ik ging naar Costco en ja hoor, zij hadden het vlees flink afgeprijst, ze kocht ik aan grote kalkoen, prijs 19.15 maar bij de kassa ging er maar liefst 15 dollar vanaf, jammer dat ik niet meer plaats in de vriezer heb.

Later nog eens terug met Susan en Todd en zij besloot ook een card te nemen.

Toen was het eindelijk tijd om naar Starke te rijden om de band te zien en vooral de bass speler/zanger.

Zijn ogen glinsterden toen hij mij zag en toen hij het tshirt zag met de band's foto voorop zei hij. Look there i am in de middle, perfect place to be.

Het was een heerlijke avond, ik zweefde en hij speelde en zong de sterren van de hemel, hij begon met Aint no sunshine, speciaal voor mij.

Onder de pauzes liepen we naar buiten, samen om te praten, te knuffelen en toen de show was afgelopen en iedereen naar huis was, rond half elf bleven wij hangen. Op een gegeven moment zei ik, ik wil koffie drinken met jou, ik wil nog niet naar huis dus we gingen naar Ihop dat dag en nacht open is en dronken koffie tot 1 uur, we praatten over alles, over wat we mooi vonden, films, boeken. Over relaties, over familie, onze jeugd, over kinderen, kleinkinderen en over muziek

Toen scheidden onze wegen en ik reed naar mijn huis en hij naar het zijne, we zien elkaar vrijdag weer, in Middleburg en we beiden weten, dit voelt zo ontzettend goed.

En vandaag vieren we Ian's verjaardag, de kip staat te pruttelen en gaat in over een uur de oven in. ik moet zo naar de winkel om slagroom te kopen en brood, gisteren vergeten want ze willen chocolade mousse en stokbrood uit oven. Kelly en Misty en de kids komen, Buddy en Kendra die net uit het ziekenhuis is en morgen hopelijk hoort dat haar baby in orde is, ze is 8 weken zwanger.

En dan begint de gewone werk week weer, geen vrije dagen en gewoon weer aan de phone maar er is vrijdag om naar uit te kijken en mijn verjaardag in 10 dagen en zoveel meer, ik ben allang niet meer zo gelukkig geweest !!

Liefs van Mariet