Storm op komst - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu Storm op komst - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu

Storm op komst

Blijf op de hoogte en volg Mariet

09 September 2018 | Verenigde Staten, Jacksonville

Dansend door het leven
Gestreeld door zon en wind
Even met elkaar
Even samen
Dan weer ieder's eigen weg
Gezwind

Goeiemiddag lieve mensen

En weer is er een storm op komst, nog ver weg op de oceaan komt Florence deze kant op. Ze zeiden eerst, de weer deskundigen, dat er maar 25 % kans was dat Florence aan land zou komen maar nee hoor, tropische stormen trekken hun eigen plan en als ze aan wal komt is ze waarschijnlijk een catagorie 3, dat zal komende donderdag/vrijdag zijn.

Voor nu is het pad naar de Carolina's dus we zitten op dit moment buiten de cone maar we wachten maar af want na Florence zijn Helene en Isaac aan de beurt, die zitten nog ver weg net buiten de kust van Afrika. Deze tijd is het hoogtepunt van hurricane season, vorig jaar trof Irma ons vol op 11 september en ik hoop dat we dit jaar gespaard blijven, zoveel schade, zoveel mensen levens totaal ontregeld maar je kunt het nog steeds niet vergelijken met de eilanden die nog steeds heel erg veel last hebben van de gevolgen van Irma, een jaar later.

Het was me wel weer een week. Maandag vrij en een luie dag, gewoon niks doen is heerlijk soms, met de ventilator aan, net als nu, in een luie stoel met een boek, tv of mijn tablet. Dinsdag kwam veel te snel maar gelukkig niet aan de telefoon alleen voor het laatste half uur overtime

Donderdag had ik dus een afspraak bij de cardioloog, eerst helemaal vergeten want ik had nog steeds niet bloed geprikt, dat gebeurt as woensdag maar het was geen probleem. Dokter Leon was er nog niet, die zag ik later pas toen ik klaar was en hij vroeg, hey lady, nog in Nederland geweest...zo'n aardige man.

Zijn nurse practioner Sandy zei dat ik er heel goed uitzag, mijn bloeddruk was perfect, misschien wel als gevolg van vandaag 4 weken rookvrij, wie weet. Ik kreeg voor een jaar gratis aspirine mee, afspraak over 6 maanden.

Ik ging niet meer werken die dag, ik voelde me helemaal niet lekker, was misselijk en ging naar huis en naar bed.

Later die dag even kletsen met Darian, over de tickets die ze zou proberen te winnen om Jason Bonham te gaan zien. Jason is de zoon van John Bonham, drummer van Led Zeppelin, zijn overlijden betekende het einde van de band en Jason toert met zijn eigen band, heel veel Led Zep en hij staat op mijn bucket list dus in plaats van de kleine kans dat zij kaartjes zou winnen bestelde ik ze gewoon, voor 7 november, voor Darian en ikke. We zitten 5 rijen van het podium af, kan het beter ?

Vrijdag avond speelde Vynl weer in Riverside, dat is de bar waar ik ze voor het eerst zag ofschoon toen nog in de oude bezetting, het was toppie. Na wat technische problemen met de PA was alles heerlijk, er was behoorlijk wat publiek wat voor de mannen natuurlijk ook prettiger spelen is.

Om middernacht was ik op en ging naar huis, het duurde nog tot drie uur voor ik sliep met allemaal die mooie songs in mijn hoofd.

Gistermorgen dus rustig aan, ik zou naar Darian gaan om te zwemmen maar er zou veel regen en onweer komen en dus ga ik vandaag.Josh is net begonnen met grillen en Als Ian terugkomt van bloedplasma geven, daar is hij gelukkig weer mee begonnen, gaan we samen langzaam die kant op.

Eerst moeten we naar de vape shop, hij heeft een vape pen van Misty gekregen en heeft al dagen geen sigaret aangeraakt, ik ben heel trots op hem. Omdat de pen goedkoop is gemaakt, lekt hij dus ik heb hem beloofd dat we gaan kijken voor een Juul zoals ik die heb of iets anders. Dat wordt zijn verjaardags kado van mij.

Dat niet roken, vandaag dus 4 weken , merk ik wel. Vooral mijn geur vermogen is toegenomen. Dat heeft ook z'n boze kanten want als ik nu het gangetje naar mijn slaapkamer inloop ruik ik hond, Lori dus, vanuit Ian's slaapkamer. Ook merkte ik gisteren bij de Walmart dat sommige mensen geurtjes meedragen die je echt liever niet ruikt !!

Nadat ik Ian wegbracht ging ik even naar Winn Dixie om baguettes te halen om vanmiddag mee te nemen, ze zijn er allemaal dol op, schijfjes brood met kruidenboter uit de oven met een schijfje kaas.

Ik dacht, laten we eens een scratch off kopen, is al weken geleden dus een dollar, de jongeman zei, welke wil je, ik zei geef maar een waarop ik geld win, hij lachte.

Ik liep naar buiten en in de auto schraapte ik het zilveren laagje eraf, drie zevens in een rij, tien dollars gewonnen. Ik liep terug naar binnen en zwaaide met mijn ticket en zei tegen die jongeman, good job en nog beter toen hij me vertelde dat omdat het zevens waren het verdriedubbeld werd dus ik won 30 dollars, lekker toch . Geef me maar de centen, ik wacht wel weer een paar weken .

Het gras is weer gemaaid, het zonnetje schijnt, de was hangt buiten te wapperen in het zuchtje wind dus wapperen is het verkeerde woord, het is meer deinen en vlinders vliegen op en aan, vooral de monarchs die op doortocht zijn van Mexico naar Canada. Ze doen kracht op in mijn bloementuin voor de lange tocht die ze elk jaar twee keer ondernemen. Ik heb zoveel bewondering voor deze schijnbaar tere schepsels die duizenden kilometers vliegen en hoop dat ze niet teveel overlast hebben van Florence, blijf maar een weekje langer lieve vlinders....

Ik wens jullie allemaal een hele mooie en vredige week

Liefs...Mariet