Bezoek uit Nederland - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu Bezoek uit Nederland - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu

Bezoek uit Nederland

Blijf op de hoogte en volg Mariet

22 Juli 2018 | Verenigde Staten, Jacksonville

De zon wringt de laatste drop
Uit mijn wapperende was
De lijn staat strak
De wind speelt haar spel
Moeder natuur deed haar best
Terwijl ik gedichten Las



Goeiemiddag lieve mensen



Niet vanmorgen, dit verslag want ik had geen tijd om hier te zitten en te typen, ik had wat anders te doen.



Het was een lange week tot dit weeken, heet, veel regen, druk op het werk, weinig tijd om bij te komen met maar twee middagen niet aan de phone.

Donderdag had ik het wel zo'n beetje gehad dus ik belde vrijdag morgen dat ik niet kwam, goddank voor fmla en dat ik dat kan gebruiken nu en doen, niet overdrijven natuurlijk want het is tenslotte onbetaald verlof om ziek te zijn en zo.



Donderdag avond was ik er al achter dat de verjaardag van Julius dus ook op zaterdag was en dat Wendy niet op zaterdag maar op zondag zou komen maar ik dacht, ik kan die extra vrije dag gebruiken om op te ruimen en te poetsen, hard nodig in dit huis.



Dit is niet zoals een Nederlands huis, door de warmte en de hoge luchtvochtigheid reageert bijvoorbeeld verf anders en ik denk ook dat de kwaliteit van die verf die werd gebruikt veel minder is dan jullie gewend zijn. Er is dus geen glanzend laagje op mijn hout dat alles afsluit, nee hoor, er zijn kleine scheurtjes en rimpeltjes en in dat alles zet vocht, stof, rook en vet zich vast en je kunt schuren en schrobben wat je winlt, het is nooit wit en schoon.



Ian had me beloofd dat hij het huis spic en span zou maken maar dat is duidelijk in zijn woordenboek niet wat ik verwacht. Hij deed wel de muren in de kamer en hal maar vergat de deurposten, de grootste boosdoeners daar zijn handen die alles vastpakken en meestal niet erg schoon zijn.



Ook de badkamer, ik was er niet tevreden over en hij deed het opnieuw, dit keer beter.



Ondertussen ook nog een berg was en steeds weer regen en onweer maar alles was op tijd droog en in de kast. IK zweette me een ongeluk dus ook maar even een gedeelte van het gras maaien tussen de plensbuien door en dan is er een jongedame die entertaint moet worden maar daar had ik echt geen tijd voor.



Zaterdag morgen een bende boodschappen, ik kwam erachter dat Wendy's dochter Nele vegetarisch is dus die kip was een probleem maar geen nood, ik had nog een mooi stuk zalm in mijn vriezer.



Kelly kwam langs want die gingen al vroeg met Raini naar Darian voor de verjaardag van Julius.



Wij gingen 's middags, het was een poolparty maar toen de kids na het eten wilden zwemmen kwam er een hoosbui met flinke windstoten dus eerst met het grote net alle dennennaalden opvissen.



Julius vond het allemaal prachtig, ik kreeg de liefste smile ooit toen ik binnen kwam, hij wilde gelijk opgepakt worden en ik kreeg een heuse dikke snotterkus.



Mijn trekkarretje viel erg in de smaak, hij ging gelijk op avontuur en wij sprongen allemaal in het verkoelende water. Omdat er vijf meiden en Josh in het water zaten duurde de pret voor mij niet lang, het was veel te druk, ik kon niet zwemmen want ze bleven aan het springen dus er weer snel uit.



Rond zes uur gingen wij weer naar huis, Raini was duidelijk in een van stress buiten en dan is de pret gedaan en ik moest nog een boel doen thuis.



Eerst de chicken pot pie gemaakt, tenminste het vlees en saus gedeelte, toen een pear cobler in de oven en toen snel naar bed want ik was moe van al het gedoe en het water.



Vanmorgen om acht uur op, snel dweilen, de laatste loodjes opruimen en het eten klaarmaken want om kwart over elf zouden ze hier zijn en ze waren, op de minuut



Een hartelijke begroeting, een pakje aardappelmeel van Nederland want ik was dat helemaal vergeten mee te brengen en een heerlijk dogwood kaars die je kunt smelten en als creme gebruiken.



Na koffie en kouden dranken voor Jan en de kids was het eten klaar en het ging erin als koek, als kinderen twee keer opscheppen kun je wel aannemen dat het smaakt, de pan met kip is bijna op en de pear cobler, niet veel meer van over, ook had ik een lekkere sappige watermeloen gekocht.



Rondje tuin natuurlijk, foto's maken en voor we het wisten was het bezoek over, ze gingen verder naar Orlando waar ze drie dagen parken doen en dan afzakken naar zuid Florida.



Ik vond het geweldig, weer eens bezoek uit Nederland, het was al zo lang geleden. Het weer werkte niet zo mee, stevige plensbuien maar daar had ik geen zeggen over,

Wendy, Jan, Nele en Keo, ik vond het zo fijn dat jullie er waren !!!



Morgen weer werken, volgend weekend, niet naar Georgia zoals gepland wat Kenny laat vrijdag haar hele reeks boven tanden trekken dus dat komt niet zo goed uit, misschien ga ik wel uit, wie weet.



En hoe gaat het met mijn stuitje, boven verwachtig goed, ik voel het nog wel met bepaalde bewegingen maar over het algemeen geen ziertje pijn mee, gelukkig, ik had echt weken lang overlast verwacht.



Ik zit hier te zweten, ik verlang naar mijn bed maar het is nog veel te vroeg dus nog even volhouden



Liefs van Mariet

  • 23 Juli 2018 - 15:35

    Joke Heijnen :

    Ha Mariet, wat een mooi verslag weer, je blog van je vakantie kon ik niet openen, maar ik heb elke dag aan je gedacht en je foto,s op Facebook gezien, het moet een heerlijke vakantie zijn geweest .
    Vorige week in de Lommerbergen geweest vlakbij Kessel en nog even naar het kasteel gekeken, mooi hoor.
    Ik kom 29 augustus weer jullie kant op.
    Morgen met de trein naar Roermond en verder op de fiets naar Aken en de vehnbahn route fietsen, met mijn zus. Het lijkt Florida wel hier, meer dan 30 graden.

    Groetjes en liefs van Nico en Joke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Jacksonville

Mariet

Ik woon in Jacksonville Florida samen met mijn man Martin. Ik werk voor at&t en doe technical support voor internet. Ik heb twee zonen en twee kleindochters, Martin heeft een zoon en een dochter en een kleindochter Mijn hobbies zijn koken, bakken, schrijven en de natuur

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 611
Totaal aantal bezoekers 437384

Voorgaande reizen:

31 Mei 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: