Alleen zijn is niet erg, integendeel - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu Alleen zijn is niet erg, integendeel - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu

Alleen zijn is niet erg, integendeel

Blijf op de hoogte en volg Mariet

29 April 2018 | Verenigde Staten, Jacksonville

Het serene
Van mijn zondagmorgen
Koffie en oude Rock
Weg alle zorgen
Ik kijk naar je foto
En zeg allerliefste schat
Wat Ben ik blij
Met alle liefde die ik voel
Met alles
Wat jij en ik hebben gehad

Goeiemorgen lieve mensen

Vanuit een heerlijk warm en zonnig Jacksonville wil ik allereerst mijn lieve broer Mart een hele fijne verjaardag wensen, heel veel plezier samen met Katrin !!

IK had een lekker relaxte week, zelfs op mijn werk ging gewoon alles zoals het moet al was het erg druk maar ik heb rust van binnen, meer dan de laatste weken voorkwam.

Vrijdag was ik zelfs de hele dag niet aan de telefoon wat een perfecte voorbereiding was op dit weekend want zaterdagmorgen had ik een missie.

Marcel, de man van mijn lieve vriendin Carla, helaas veel te vroeg en te jong overleden vroeg me vanuit Spanje om onderdelen op te halen voor zijn auto die hij hier kocht toen ze hier voor twee jaar woonden.

Ik was al vroeg uit de veren en stond net na achten bij de dealer op de stoep, helemaal aan de andere kant van Jax, ik wilde verkeer vermijden en aangezien ik midden door het centrum moet rijden om er te komen en met Rockville gaande en het feit dat ik nog nooit alleen in die omgeving was geweest wilde ik voor tienen weer terug zijn. Ofschoon de gps me alle kanten opstuurde lukte het aardig en met een doosje onderdelen was ik net voor negen uur weer thuis.

Daar liep een zenuwachtige Ian al rondjes want zijn zus zou hem om negen uur ophalen om samen met zijn andere zus en zijn moeder ergens te gaan eten en dan naar Rockville te gaan maar ze kwamen niet voor tienen.

Rockville is een groot drie daags festivals met grote namen, vrijdag was het Ozzy Osbourne, gisteren de Foo Fighters en vandaag Billy Idol. Ze wilden dat ik meeging maar ik bedankte, ik wilde genieten van een dag alleen in mijn huis, veel liever dan de hele dag op een groot terrein met heel veel mensen in de zon rondhangen en de bands die kwamen, ik ken er de meeste niet van.

Nadat zij weg waren reed ik eerst naar het postkantoor zodat de auto onderdelen weggezonden konden worden naar Spanje.

Daarna shoppen, ik ging naar de walmart voor kattenvoer maar belandde eerst in de tuin sectie en ging huiswaarts met een kar vol planten, een dadelpalm, petunia's, en hele leuke plantjes met witte bloemen die ik niet ken, halve prijs, die gaan in de voortuin.

Dus rond middag zat ik hier, wat eet ik en ik dacht, hey ik ga naar Costco, daar kun je heel veel proeven en dan heb ik in de gang gegeten en ik kan mijn kaas aanvullen. Het was buiten verwachtig niet druk en de hapjes waren heerlijk en in een mum van tijd was ook hier mijn winkelwagen - en die zijn echt heel groot - vol met kaas, een heerlijke tres leches taart en een nieuwe ventilator voor mijn slaapkamer., Ik had een kleine ronde maar die deed het niet echt heel goed meer dus nu heb ik een rechtopstaande kolom die ook draait, hij was met flinke korting, alleen de voet moet eraan gezet worden met schroeven dus dat laat ik Ian vandaag doen als hij uitgeslapen is, ik heb hen niet thuis horen komen vanacht.

IK bracht ook vis mee, steelhead, nog nooit gehad, het is een zee forel en ziet eruit als zalm, dezelfde kleur en ook een gelijkwaardige smaak, heerlijk met een gepofte aardappel met sour creme en een stuk smul taart na. Ik was klaar voor mijn avond genieten, had de nieuwste Thor film van Susan geleend en maakte het me met een biertje gemakkelijk in bed maar om tien uur was ik zo moe dat ik alles uitzette en ging slapen. Niks mis mee na een lange en heerlijke dag.

En nu zit ik hier met oude rock op de tv en mijn koffie al op, er staat een scootmobiel in de woonkamer, Raini had het gehuurd voor haar moeder Kelly want die kon gisteren niet zover lopen en ook niet op de grond zitten dus zij had ook een comfortabele dag , ze hebben er een ventilatortje opgebonden dat op batterijen werkt. Ik heb vrijdag erop gereden, man, wat gaat zo'n ding snel, ik vind het maar gevaarlijk op de weg, je kunt er echt mee scheuren !

Vandaag ga ik mijn poetswerk afmaken want ik wilde gisteren alles dweilen en kwam erachter dat mijn emmer lekte, dat werkt dus niet echt. Dus maar zo dadelijk weer naar de winkel voor een emmer en dan is het huis weer opgeruimd.

Ik moet ook even Joke texten wanneer we een dagje uitgaan de komende week, het kan alleen dinsdag of donderdag, het wordt ook de komende week heerlijk weer en ik kijk ernaar uit, lekker kletsen en ergens gezellig eten.

IK kreeg maandag wel even de kriebels hoor, een mailtje van Antares, ze hadden een appartement voor me als ik het wilde, Keverberghof dus midden in Kessel, ik had al eens geprobeerd datzelfde appartement te krijgen in 2004. maar werd afgewezen. Later woonden Wouter en Laura er een tijdje en ik moest even slikken. Ik wil zo graag maar kan nog niet dus nee maar toch, het werd even te machtig, er komt wel weer een kans, ik weet zeker dat alles goed komt.

Dat was ie weer, nog 8 weken en dan wordt ik wakker in Kessel vandaag, heerlijke gedachte. Ik heb gisteren ook een afspraak gemaakt met Ton van Reen, hij heeft een bundel boeken voor me klaarstaan die ik mag komen afhalen, verheug me erop hem weer te ontmoeten en al die mooie boeken over de "goeie" oude tijd weer eens te lezen.

Fijne dag en tot de volgende week, groetjes van Mariet xx

• 02 Mei 2018 - 09:19

Tednijssen:

Hallo Mariet,

Ja, soms komen dingen te vroeg of te laat ? wanneer is het juiste moment ? En natuurlijk er komt wel weer een nieuw aanbod wat betreft een woning voor jou in Kessel. Uiteindelijk heb je daar ook een leven en werk opgebouwd naar al die jaren en dat laat je ook niet zo gemakkelijk los. Het blijft wel afwisselend met jou huisgenoten er is altijd wel iets Mariet en dat bedoel ik positief. Hier gaat het goed, de dagen vliegen voorbij, en probeer die zo goed mogelijk in te vullen. Vorige week hebben we nog een mooi uitstapje gemaakt met het oude bestuur van de buurtvereniging Beekstraat/ Stox, met de Maashopper over de Maas gevaren met de zon hoog aan de hemel. Ik heb je broer Mart ook nog zien zingen met het Kessels Mannenkoor, prachtig !!
    Volgende week gaan wij een Byzantijnse rondreis maken, en in Servie gaan wij de schoonouders van Bram ontmoeten, hij is daar dan ook met zijn vriendin. Nou Mariet wij hopen jou weer snel te ontmoeten samen met May en Ton. Nog fijne weken verder gewenst. Tot ziens...... DAAAAG Ted Nijssen