Bim bam beieren - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu Bim bam beieren - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu

Bim bam beieren

Blijf op de hoogte en volg Mariet

01 April 2018 | Verenigde Staten, Jacksonville

Het kriebelt in mijn vingers
Het jeukt in mijn handen
Dit gevoel van wedergeboorte
Ik laat het niet verzanden
De blaadjes, de bloemen
Een vogeltje met een ballade
Verse knoppen in de heg
Zoete aardbeien, niet te versmaden
Het voorjaar lonkt
Kom buiten zitten, snel
Laat je gezicht verwarmen in de zon
De gekleurde eieren in het groene gras
De kinderen vinden ze wel



Goeiemorgen lieve mensen



Allereerst een heel Zalig Pasen , moge dit begin van de lente jullie alle wensen vervullen.



Ik ben al heel druk bezig geweest vanmorgen ondanks het late uur van naar bedgaan gisteravond. De grotere kinderen spelen buiten, ze mogen niet binnenkomen maar dat is geen straf want het zonnetje schijnt en het is heerlijk, zo'n aangename 24 graden. De tuin ziet er pico bello uit dankzij Ian en Michael, gemaaid, de kantjes geknipt en de tuintafel en alle planten aan de kant zodat mijn piepklein terrasje echt voor op te zitten is. Ik kocht nog twee stoeltjes gisteren en een tafeltje.



Het was een hectische week, aan de telefoon elke dag en geen optie om eerder vrij te krijgen dan op vrijdag omdat ik zeker wilde weten dat ik mijn uren voor de bonus haalde en dat is gelukt dus ik kon twee uurtjes eerder naar huis vrijdag. Ik was echt toen aan dit weekend ofschoon ik wist dat het druk zou worden. Michaels' vrouw en kinderen waren hier de laatste week, elke dag eten en ik voel die druk. Gisteravond vroeg Raini namens Michael of het ok was dat ze bleven slapen als zij een airmatras kocht, ik zei nee want dat is een stap te ver, ze beginnen met een nacht en voordat ik het weet zijn ze permanent hier, kan niet. Zij is er vandaag niet, haar eerste werkdag.



Gisteren zouden ze met zijn allen eieren verven, Darian, Josh en de kleintjes kwamen ook en het was een drukte van belang, ik moest af en toe vluchten want vooral Ravyn speelt haantje de voorste, ze probeert indruk te maken op Max die bijna negen is net als zij en ik moest een paar keer ingrijpen. Ian is nu buiten met ze en zorgt dat het niet te bont was want op een gegeven moment gisteren hadden ze 'per ongeluk' de schutting omgeduwd.



Toen Susan gisteren belde of ik mee naar de base winkel ging zei ik direct ja. Ik heb weer rolmops maar kon de lekkere drop die Gene had meegebracht een aantal weken geleden, niet vinden. Op de terugweg gingen we bij Aldi langs, ik was gistermorgen al vroeg gegaan en had een heleboel planten meegebracht, alle bollen, tulpen, lelies, hyacinten, waren afgeprijsd voor 1,99. Ik kocht pastel kleurige paasmandjes bij de dollar tree voor een dollar per stuk en gebruik die als sierpotten, het ziet er voorjaarsachtig uit buiten.



Ik bakte gisteren blue berry muffins en maakte chocolaatjes in mijn nieuwe siliconen vormen, autootjes, legomannetjes en darth vader maskers, aardig gelukt, ze zijn bijna op ofschoon ze voor vanmiddag waren en natuurlijk heeft niemand het gedaan.



Vanmorgen een grote kom chocomousse en komkommersalade, de ham is al een uur in de oven en om half twee is Raini thuis en maakt zij de rest. Ook haar bunnycake is al klaar.



Bij toeval zag ik dat gisteravond mijn collega Damon en zijn band Vynl speelde, kwartiertje van hier dus om negen uur zat ik te genieten van golden ollies, ik was precies om middernacht thuis, je weet tenslotte maar nooit met die volle maan. Het was een gezellige kleine kroeg, niet druk en vooral Hey Joe van Jimi Hendrix, een nieuwe song op hun repertoire, klonk geweldig,



Zo dadelijk even al mijn rekeningen betalen, ik zet altijd alles 'klaar' zodat ik er de hele maand geen omkijken naar heb en weet wat ik kan besteden.



Roland kwam donderdag langs en heeft het gat aan de zijkant van de garage gedicht en de JEA heeft een nieuwe meter geplaatst want die hing ook te bengelen door het incident met de stroomkabels.



De komende week weer maar halve dagen aan de phone, even tijd om weer bij te komen. Ik ga in mei kijken hoe ik zit met mijn uren want....op 22 juni ga ik op vakantie en dan moeten er weer 240 uren staan natuurlijk.



Ik ga nog even lekker chillen en jullie horen de volgende week wel hoe het vandaag verder ging



Liefs en fijne Paasdagen van Mariet xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Jacksonville

Mariet

Ik woon in Jacksonville Florida samen met mijn man Martin. Ik werk voor at&t en doe technical support voor internet. Ik heb twee zonen en twee kleindochters, Martin heeft een zoon en een dochter en een kleindochter Mijn hobbies zijn koken, bakken, schrijven en de natuur

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 319
Totaal aantal bezoekers 437532

Voorgaande reizen:

31 Mei 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: