Lentezonnetje - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu Lentezonnetje - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu

Lentezonnetje

Blijf op de hoogte en volg Mariet

21 Januari 2018 | Verenigde Staten, Jacksonville

voel je ooit
dat je schreeuwt van binnen
terwijl je kalm glimlacht en wacht
voel je ooit
dat de zee kolkt en ziedt
ze verdrinkt je, verzwolgt je
voel je ooit
dat dolken verwoesten
snijden in je ziel, steken, hakken
voelt je ooit
de vrede
van liefde, van stilte
voel je ooit
dat het goed is
Zo

Goeiemorgen lieve mensen

Terwijl de cake in de oven aan het garen is zit ik hier lekker met een kopje koffie te genieten van de stilte in huis. De achterdeur wijd open want voor nu is het even gedaan met de kou. Het is heerlijk buiten, de zon schijnt en de wereld is in lente stemming. Beide poezen liggen buiten te genieten van de milde warmte, Freckles wilde zelfs gisteravond in het donker buiten blijven en had een aanmoediging nodig zodat ik de deur kon sluiten.
Het was echt koud deze afgelopen week, verijsde auto ruiten, een barre wind maar geen sneeuw, die viel wel noordelijk van ons. En nu kunnen de dassen en dikke jas weer even in de kast, ik vind het wel goed, hopelijk maakt dat ook eerder een einde aan de griepepidemie die mij vrijdag middag naar huis stuurde, ik was koortsig, voelde me miserable en het werd erger doordat Charles, mijn oude manager, naar huis ging, voorgoed, onverwacht, hij zei, ik ga met pensioen Mariet, bedankt voor alles al die jaren en love you to death. Het sloeg in als bliksem bij heldere hemel, bij zijn team maar ook bij de rest van ons, waarom, we weten het niet, er is iets gebeurd maar we zullen het misschien nooit weten.
Thuiskomen betekende deze afgelopen week, snel wat eten en het bed in na een hete douche. Wat kan ik genieten van dat hete water, het is alsof mijn lijf nieuwe energie krijgt, het vermoeide, verdrietige wordt weggespoeld. Je vindt dit misschien raar, het is maar een douche maar voor het merendeel van het jaar hier is een douche verfrissing en zo gauw je onder die waterstraat uitstapt is er de hitte weer. Als het koud is voelt het zoveel meer luxer en wil ik er gewoon een uur onder blijven staan maar ja. Ik mis mijn bad !!
IK ben dus een cake aan bakken, voor mijn manager want Lori is morgen jarig. Ik heb nog nooit echt een thema cake gemaakt en ben dus benieuwd hoe dat uitpakt, ik kan nog geen foto plaatsen want hij is nog in de oven en ze mag hem niet zien, ze is ook op facebook dus even wachten. Ik heb ook kadootjes klaarliggen, met Kerst was ze er niet dus krijgt ze dubbel.
Buiten is het een triest gezicht, heel veel planten in mijn tuin zijn bevroren en overal liggen bevroren hagedisjes als weggegooid speelgoed, de oogjes open en op oneindig, ze zijn de koude niet gewend, hebben de zon nodig om op temperatuur te blijven en overleven dit dus niet. De meeste gecko’s zijn hopelijk in mijn garage waar het ook koud was maar niet zo. Vanmiddag gaan alle planten weer naar buiten want geen vorst in het verschiet. Dan kan ik ook de kerstspullen gaan opruimen, ik heb geen haast daarmee.
Er staat een pan lekkere zelfgemaakte kippensoep in de koelkast, Ian zei dat hij nog nooit zo’n lekkere soep had geproefd, met een beet heel fijn gesneden prei erin, van de rest van het vlees maak ik vanavond een kippen pasteitje met room en champignons.
Ik ben veel te laat naar bed gegaan gisteravond, het was een uur voordat de lamp uitging. Op Netflix is de tweede serie van de Crown en ik kan niet ophouden met kijken. Vanavond een aflevering van Victoria, de voorouder van koningin Elizabeth, ook heel mooi maar daar moet ik steeds een week op wachten, het is me wat met die koninklijke hoogheden.
Zo , de cake is uit de oven en ziet er goed uit, even laten afkoelen en dan garneren, de achternaam van Lori is Melady dus ons team heet de Melady Bugs, a lady bug is een lieveheersbeestje dus je kunt raden waar het naar toe gaat.
De overheid is tot stilstand gekomen, de partijen zijn het niet eens over een wetsvoorstel en dan wordt alles stopgezet. Ambtenaren werken niet tot iemand toegeeft en het weer op gang wordt gezet. De rechtbanken, gemeentehuizen, alles dicht, de nationale parken dicht, het is gewoon idioot. Als dit langer aanblijft krijgen het leger, de marine en luchtmacht mensen zelfs niet uitbetaald. Kun je je zoiets in Nederland voorstellen. En Trump, die geeft iedereen de schuld behalve zichzelf maar dat is een oud verhaal, hij heeft de meerderheid in de senaat maar toch krijgt het niet klaar om wat gedaan te krijgen.
Ik heb gisteren mooie pannen gekocht, na het fijne werken met de Copperchef hapjes pan heb ik nu ook twee maten gewone koeken pannen voor het bakken van een steak of een eitje of aardappelen, heb ze gisteravond al uitgeprobeerd, geweldig. Er zaten weliswaar geen deksels bij maar passende deksels had ik al. Je hoeft geen olie of boter te gebruiken ofschoon ik dat beetje boter voor mijn biefstukje of eitje wel lekkerder vind.
Ik ben deze afgelopen week trouwens goed bezig geweest, veel salades en zo, gezond dus we zullen zien wat voor effect dat heeft. Ik had eigenlijk op 16 januari een afspraak met de huisarts maar gewoon hardstikke vergeten, ik heb ook geen herinnering eraan gehad, raar, ik zal ze wel eens bellen.
Dat was het weer voor deze week, ik heb zin en een wandeling, misschien loop ik wel naar de Publix voor een vers broodje, wat zon tanken en anders gewoon de stoel naar buiten en in de zon !!

Fijne week en de lieve groetjes van Mariet xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Jacksonville

Mariet

Ik woon in Jacksonville Florida samen met mijn man Martin. Ik werk voor at&t en doe technical support voor internet. Ik heb twee zonen en twee kleindochters, Martin heeft een zoon en een dochter en een kleindochter Mijn hobbies zijn koken, bakken, schrijven en de natuur

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 543
Totaal aantal bezoekers 437562

Voorgaande reizen:

31 Mei 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: