Gone with the wind - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu Gone with the wind - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu

Gone with the wind

Blijf op de hoogte en volg Mariet

19 November 2017 | Verenigde Staten, Jacksonville


ik mis de wind
die door de bomen waait
de november storm
die alle bladeren verwaait
ik mis de maan...
die over de schoorsteen staat
en ook ook het zingen
dat nooit, nee nooit verzaakt
ik mis de schoentjes
netjes op een rij
's avond gevuld met peen en brood
en 's morgens met een lekkernij
het heerlijk avondje
dat kennen ze hier niet
ze snappen niks van de Sint
en zeker niets van Zwarte Piet
maar in mijn hart
verlang ik een beetje naar die oude tijd
en zing zachtjes voor mezelf
Sinterklaas Kapoentje
die toch ook een klein beetje
mijn hart verblijdt

Goeiemorgen lieve mensen,

Allereerst een hieperdepiep voor ons Mariek van den Kerkhof die vandaag jarig is, op 21 november komt Bart van Knippenberg aan de beurt, alvast proficiat jong !!!

En ja hoor, ik zit dit weer in mijn slaapkamer te typen want a.s woensdag komt Raini weer thuis wonen met alle gevolgen van dien.
Gistermorgen/middag heb ik me wat afgesjouwd in huis. Alle speelgoed uitgesorteerd en in de garage op het grote rek gezet, daarvoor moest dat rek eerst leeg dus er staat weer een bende aan de straat, de gewonencontainer en de recycle container, allebei gevuld tot aan de top.
In huis geschoven, gemeten, herdacht en nu ben ik bijna klaar, nog een paar dingetjes en dan is die kamer helemaal klaar voor Raini.
Ze is niet in een goeie bui, naar blijkt heeft haar vriendinnetje het gisteren heel onverwacht uitgemaakt. Ik weet niet het fijne ervan maar ik ben bang dat er heel veel tranen zijn want Raini was dol op haar.
Voor de verandering heeft Kayla mij van Facebook verwijderd, ik heb al de ex vriendinnen van Raini nog op mijn lijst behalve Star, die heb ik verwijderd, kon het gezeur niet meer aanzien

Vorige week zondag was ik aan het kijken hoe ik mijn sticker op mijn nummerplaat online kon vernieuwen, volgens collega Gene moest dat geen probleem zijn en dat betekende ook, niet naar de DMV, urenlang wachten in de tijd dat ik eigenlijk moet werken.
Ik vond de website, deed een aanvraag voor een nieuwe sticker en omdat ik het nummer op mijn rijbewijs moest hebben zag ik tot mijn grote schrik dat dit ook vernieuwd moest worden voor mijn verjaardag. Ik kreeg het in de zomer van 2008 en het is 10 jaar geldig dus reken maar uit maar nee hoor, het stond er echt, voor 5 december 2017.
Tja, zou ik dan toch naar het DMV moeten, ik had al allerlei horrorverhalen over het vernieuwen van een rijbewijs gehoord, je geboorte bewijs, trouw akte, overlijdens akte van je man, blah blah. Weet je, soms heb je gewoon geen zin in al die trala maar rijden met een verlopen rijbewijs, nee, niet echt !!

Ineens zag ik een link staan, vernieuwen rijbewijs en ik dacht, ik heb niks te verliezen. Dus ik klikte en het vroeg me allerlei informatie, geboorte datum, adres etc. Toen klikte ik op verder en daar stond het zwart op wit op mijn scherm. U komt in aanmerking voor het vernieuwen van uw rijbewijs online, betaal 48 dollars dus klik klik. Totaal met de sticker 78 dollars, card informatie doorgezonden. U krijgt een bewijs van betaling in uw email. Tja, dat kreeg ik dus niet terwijl ik echt mijn email adres had ingevuld dus een beklemmend gevoel, was dit echt of een nachtmerrie, heb ik iemand of iets geld gestuurd. Het enige wat ik kreeg was een bevestiging van de credit card dat het eraf was.

Spannende dagen want 78 dollar is niet niks. Woensdag een brief in de mailbox met....de sticker en toen wist ik dus het zit goed. Gisteren kreeg ik mijn rijbewijs, met de oude foto erop, geen probleem, ik ben alleen een beetje ouder geworden, 10 jaar hahaha...bijna
Waarschijnlijk doordat ik alles altijd op tijd betaal en ik al jaren geen bonnen of zo heb gehad na die ene lang geleden omdat mijn voorlicht kapot ging, kon ik het online vernieuwen. Ik hoef dit nooit meer te doen trouwens, het is geldig tot ver achter de datum dat ik weer naar huis verhuis.

Mijn Scarlet is weg, ze kwam niet meer thuis woensdag avond, ze blijft wel vaker een nachtje uit, ook wel eens twee maar dan staat ze 's morgens weer aan de deur te miauwen maar niet deze keer.
Ik hoop dat iemand haar in huis heeft gehaald, ik heb al zoveel katten verloren aan het verkeer, Melly is zoekende, ofschoon ze steeds ruzie hadden en Scarlet dat altijd begon, lijkt ze nu een beetje verloren. Ze gaat heel nu en dan eventjes naar buiten maar voor de rest volgt ze me als een klein hondje. Ze slaapt de hele nacht op het kussen langs mijn hoofd en wil steeds geaaid worden.Het is daardoor wel rustiger in huis, geen katten die langs me vliegen, dingen omstoten en zo.Melly en Freckles liggen elkaar niet in de weg, Freckles ligt de hele dag in de kast onder de tv op de video recorder, ik neem aan dat het warm is. Sinds ook zij een binnenkat is geworden is ze zwaarder, haar vel is mooier en haar neus bloedt niet meer op de bovenkant en het geneest goed, ze is zo'n mooie kat zonder al de korsten en wondjes van buiten.

Komende week is het Thanksgiving, twee dagen vrij, donderdag en vrijdag en dan weekend, heerlijk. Ons familie dinner is in Georgia en ik wilde eerst de nacht blijven maar denk dat ik gewoon donderavond naar huis kom, dan kan ik vrijdag morgen Black Friday doen, mijn Heldense kindjes zijn tenslotte gewend aan leuke pyama's krijgen van oma en ik wil ook nog kijken voor de jongens voor Kerst.

Jullie horen de volgende week hoe dat allemaal weer gegaan is, veel liefs van Mariet en geniet van de Sint en Piet en al die lieve kindersnoetjes !!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Jacksonville

Mariet

Ik woon in Jacksonville Florida samen met mijn man Martin. Ik werk voor at&t en doe technical support voor internet. Ik heb twee zonen en twee kleindochters, Martin heeft een zoon en een dochter en een kleindochter Mijn hobbies zijn koken, bakken, schrijven en de natuur

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 401
Totaal aantal bezoekers 437460

Voorgaande reizen:

31 Mei 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: