Bim Bam Beieren - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu Bim Bam Beieren - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu

Bim Bam Beieren

Blijf op de hoogte en volg Mariet

16 April 2017 | Verenigde Staten, Jacksonville


Een vlindertje dartelt in de zon
En gaat van bloem naar bloem
Een dike hommel vliegt met haar mee
En praat zoem zoem...zoem zoem

De schaapjes staan in de wei
Een lam rent uitgelaten
Het stoeit vol levenslust en pret
En laat zijn moeder blaten

De koeien hebben ook een kinderschaar
Kalfjes nog onbeholpen en schuw
Ze weten nog niet goed wat te doen met dat gras
Hun tongen voelen ruw

Het is lente, de natuur is weer ontwaakt
en alles is fris en groen
ik wil echt niet naar binnen en naar bed
Er is overal zoveel te doen


Goeiemorgen lieve mensen,

Allereerst wil ik liefste vriendin Pauline feliciteren met haar verjaardag. Wij zijn vriendinnen sinds de HBS dus al heel lang, door dik en dun en al zien we elkaar maar eens per jaar – gaat weer gebeuren op 27 april – is het thuiskomen als ik haar zie en spreek. Hoe rijk ben je met vriendinnen en ook met een zus zoals Ine die morgen 60 jaar wordt. Allebei van harte en we drinken de volgende week samen op jullie en mijn gezondheid.

Nog een paar daagjes en dan vlieg ik richting Nederland, over de oceaan, dan de bollenvelden en landen op Schiphol. Rob komt me afhalen en dan gaat de pret beginnen, heel veel ontmoetingen met veel mensen die me ontzettend lief zijn, heel veel praten, genieten, eten natuurlijk want de asperges wacht en dan rust, kalmte, spelen met mijn kleindochters, wat is er meer te wensen.

Maar vandaag is het Pasen, de beenham gaat zo in de oven met bruine suiker en honing, we houden het simpel want het is alleen Ian en ik. Pasen in Georgia gecancelled want Kelly moet werken.

De afgelopen week alle dagen behalve maandag gewerkt want toen nam ik extra vrij. Dinsdag een naar bericht van Kim, mijn oud collega, de baan waar ze 3 weken geleden in startte en waar ze haar na twee dagen al manager maakten is niet meer. Amper training en dan na twee weken hoor je dat je niet voldoet, hoeveel kans had ze. Ze was helemaal down dus ik belde haar en we spraken af, bij het Vietnamese restaurant waar ik geregeld binnenloop voor loempias en daarna shoppen. Niet dat ik wat nodig had, gewoon voor fun maar ja. Dan is daar bij de roze broek dat leuke shirtje en 30% goedkoper dus, wat maakt het ook uit.

Ze was helemaal weer opgevrolijkt en bood aan mij 8 mei van het vliegveld te halen, ik zei geen nee natuurlijk !!

Donderdag en vrijdag de vroege 8 – 5 dienst in plaats van 10-7, ik zei ook hier geen nee, ik heb het wel gehad met late diensten, hopelijk over een paar maanden zijn er zoveel nieuwe collega's – 2 groepen al op de vloer, een nieuwe klas startte maandag en twee klassen op 24 april en dan weer in mei, juni en augustus, dat zijn zo'n 100 mensen extra – dat ik geen late diensten meer krijg en hopelijk dan ook weer de zaterdag vrij.

Gisteren ook 8 – 5 met de hoop om eerder naar huis te gaan oftewel naar het verjaardagsfeest van Josh die komend weekend 3 wordt. Mis hoor, het werd aangeboden maar ik had pauze en was dus buiten, ik kwam dus om kwart over vijven bij Darian aan en ze waren net klaar met eieren zoeken en zo.
Josh zag me komen en vloog me om mijn hals, een super warm onthaal, dat deed me heel goed. Snel met oma naar de achtertuin want oma had kadootjes.
Ik had een piratenschip gekocht, ooit, op een yardsale voor een dollar en dat was het schot in de roos, het is heel degelijk met zeilen die bewegen en luiken maar er was niks bij, geen piraten, geen kanonnen. Dat mocht de pret niet drukken voor hem, een paar little people erbij en ik had ook nog een little people (van Fisher Price natuurlijk en super speelgoed) brandweerauto gekocht. Hij keek nergens anders meer naar om als naar zijn schip. Voor Julius heb ik in juli de dierentuin trein, heel leuk !!

Even een dipje in het zwembad maar het water was te koud nog om echt aangenaam te zijn. Om half zeven weer richting huiswaarts want ik was moe, met drie dagen vroege diensten betekent dat, elke morgen om 6 uur op.

Lekker met koffie in mijn luie stoel, de katten op schoot en film kijken, maar weer eens alle Tolkien films, ik kan er niet genoeg van krijgen.

En vandaag, geen boodschappen maar gewoon luieren en lekker eten. Susan, Todd en Gil zijn ook onder elkaar, geen bezoek van South Carolina maar ik verwacht later een telefoontje om wat banana pudding op te halen want een toetje, dat heb ik niet echt.

Morgen is mijn manager weer terug van haar Europa reis na drie weken, ze was in Madeira, Spanje en in Rome. Dinsdag heb ik vrij, gewoon omdat het kon, woensdag eerder naar huis en dan...vakantie !!!

Dan begint het gepuzzel, wat moet er mee in die grote koffer, een hoop kadootjes voor de meiden natuurlijk maar het zal er aan liggen wat voor weer het wordt voor de rest. Ik weet dat het nu koud is met nachtvorst en hagel (ik kan me sneeuw herinneren met Pasen) maar blijkbaar wordt het rond de 15 graden de komende week dus dat biedt toch kans voor tshirtjes, we zullen zien.

Ik heb een aantal afspraken staan, voornamelijk verjaardagsfeestjes en eentje op 27 april voor een tattoo te zetten in Neer. Nog even kijken hoe ik daar kom, er is altijd de bus en Pauline komt me ophalen, lekker met haar en haar zus eten en dan natafelen want daar gaat het tenslotte om.

Ik hoor ook nog wel van Ted en May of ze wat hebben geregeld en zo worden mijn dagen langzaam ingevuld. Heel veel tijd met de meiden hoop ik, die hebben vakantie en mama en papa ook, geweldig. In de bossen, herinneringen ophalen, veel foto's maken en veel plezier.

Mieke, ik neem wel contact op als ik er ben en dan spreken we natuurlijk samen af, weer naar de markt of zo !!

Ik heb al een lijst met dingen gemaakt die mee terug moeten, bami kruiden, kaas natuurlijk, bakspul, soep en pasta saus, nu denk je , die krijg je daar ook...is waar maar wij houden van Italiaanse kruidensaus en mijn laatste pakje is opgegaan toen ik pizza maakte vorige week die supergoed gelukt was.

Ik ga er een eind aan breien, de ham wacht, het is prachtig weer en ik ga lekker genieten van deze paaszondag en natuurlijk aftellen naar het volgend weekend want zaterdagmorgen om 9.40 zet ik weer voet op Nederlandse bodem.

Heel veel liefs van Mariet xx

  • 19 April 2017 - 15:48

    Mieke:

    Ha Mariet
    Ik zie je telefoontje tegemoet
    Heerlijk weer even bij kletsen
    Alvast een hele mooie reis
    XXXXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Jacksonville

Mariet

Ik woon in Jacksonville Florida samen met mijn man Martin. Ik werk voor at&t en doe technical support voor internet. Ik heb twee zonen en twee kleindochters, Martin heeft een zoon en een dochter en een kleindochter Mijn hobbies zijn koken, bakken, schrijven en de natuur

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 613
Totaal aantal bezoekers 437562

Voorgaande reizen:

31 Mei 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: